Prośba o pomoc w diagnozie
-
napisał 16 sie 2011, 16:56 ostatnio edytowany przez marek 11 sie 2016, 21:23
Przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym mają dokładnie taką samą konstrukcję w FWD i RWD i ma takie samo zadanie. Przenieść napęd na półosie i zróżnicować prędkość obrotową kół na zakrętach. W przypadku FWD skręcanie kół umożliwiają przeguby.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 sie 2011, 18:49 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 21:23
Się koledzy rozkręcili
Najprościej będzie jak pytający dostarczy więcej informacji - np. filmik gdzieś powiesi - wtedy będzie dopiero można dyskutować.
Teraz to wróżenie z fusów.
Mat
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 sie 2011, 18:57 ostatnio edytowany przez mahoski 11 sie 2016, 21:23
Nie wiem jak jest w rwd, wiem że w Ticu, i lagunie tak mam i tak ma być
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 sie 2011, 19:45 ostatnio edytowany przez Sebastian32 11 sie 2016, 21:23
....rwa! Nie moge odkrecic srub od zacisku, juz jeden klucz zlamalem. Ja p...e! Znacie jakis patent. WD40 nic nie daje.
Sebastian
-
napisał 16 sie 2011, 20:04 ostatnio edytowany przez marek 11 sie 2016, 21:23
Najprawdopodobniej i tak nie jeździsz. Spróbuj napsikać jakimś penetratorem na noc a rano (lu później) odkręcac. Przed odkręcaniem jeżeli masz dostęp postaraj się walnąć w śrubę młotkiem.
A jakie masz wyposażenie warsztatowe? -
napisał 16 sie 2011, 20:40 ostatnio edytowany przez tom83ek 11 sie 2016, 21:23
Zaopatrz się w porządny klucz oczkowy i spryskaj śrubę na noc.
A jak już będziesz składał to daj trochę smaru na te śruby by ponownie nie było takich niespodzianek;) -
Użytkownik archiwalnynapisał 17 sie 2011, 09:21 ostatnio edytowany przez Jacq_ 11 sie 2016, 21:23
Zrobię pół obrotu
kołem i koniec.A czy przypadkiem nie masz problemów jak autor wątku z niesprawnym hamulcem? Często bywa, że tarcza jest krzywa i klocek blokuje koło w pewnym miejscu. Ręką możesz nie uciągnąć, a jak samochód stoi na kołach to tego już tak nie czuć.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 sie 2011, 11:18 ostatnio edytowany przez Sebastian32 11 sie 2016, 21:23
Witam,
mam problem z odkreceniem nakretek do demontazu zacisku od 2 dni. Probuje , pukam, polewam ale dzisiej zdalem sobie sprawe ze moze to nie te nakretki. Czy mam odkrecac te mniejsze na klucz 14 czy te duze nieco ponizej i do boku?Sebastian
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 sie 2011, 14:32 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 21:23
Masz odkręcać te śruby, które wchodzą w coś z gumową harmonijką...
Ale jeśli nie wiesz, za jakie śruby się zabrać, to może lepiej daj ty sobie spokój z hamulcami... Nie chcę cię mieć na sumieniu...
Mat
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 sie 2011, 14:43 ostatnio edytowany przez Sebastian32 11 sie 2016, 21:23
Czyli dobrze myslalem, wlasnie te sa zapieczone jak cholera. Sprobuje jeszcze metody cieplo zimno. Jak nie rusza to jade do zakladu.
Sebastian
-
napisał 18 sie 2011, 21:19 ostatnio edytowany przez tom83ek 11 sie 2016, 21:23
Dzisiaj z ciekawości podniosłem przód samochodu i chciałem sprawdzić czy prawy przód da się chociaż kręcić w tył. Jakie było moje zdziwienie gdy mogłem kręcić w obie strony kołem
Nie wiem co mu nagle się stało...od kiedy pamiętam zawsze był problem i nie można było kręcić na luzie a lewym szło swobodnie. Moje Tico ma chyba dusze nicponia:)
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 sie 2011, 21:34 ostatnio edytowany przez mahoski 11 sie 2016, 21:23
Dzisiaj z
ciekawości podniosłem przód samochodu i chciałem sprawdzić czy prawy przód da się
chociaż kręcić w tył. Jakie było moje zdziwienie gdy mogłem kręcić w obie strony
kołem
Nie wiem co mu
nagle się stało...od kiedy pamiętam zawsze był problem i nie można było kręcić na
luzie a lewym szło swobodnie. Moje Tico ma chyba dusze nicponia:)Sprawdzałeś to na podniesionych obu kołach czy tylko jednym?
-
napisał 19 sie 2011, 21:38 ostatnio edytowany przez tom83ek 11 sie 2016, 21:23
Podniosłem przód, oba były w powietrzu, lewym i prawym mogłem kręcić do przodu i do tyłu.
Przedtem się nie dało...teraz się da. Doznałem lekkiego szoku -
Użytkownik archiwalnynapisał 19 sie 2011, 22:26 ostatnio edytowany przez mahoski 11 sie 2016, 21:23
Podniosłem przód,
oba były w powietrzu, lewym i prawym mogłem kręcić do przodu i do tyłu.
Przedtem się nie
dało...teraz się da. Doznałem lekkiego szokuHmmm no nie powiem, dziwne zjawisko
-
napisał 20 sie 2011, 14:04 ostatnio edytowany przez marek 11 sie 2016, 21:23
Podniosłem przód,
oba były w powietrzu, lewym i prawym mogłem kręcić do przodu i do tyłu.
Przedtem się nie
dało...teraz się da. Doznałem lekkiego szokuA tak z ciekawości zapytam, jak kręcisz jednym z kół to w którą stronę kręci się drugie?
-
napisał 20 sie 2011, 17:30 ostatnio edytowany przez tom83ek 11 sie 2016, 21:23
A tak z ciekawości
zapytam, jak kręcisz jednym z kół to w którą stronę kręci się drugie?Jak kręcę jednym to drugie stoi w bezruchu
-
napisał 20 sie 2011, 21:09 ostatnio edytowany przez marek 11 sie 2016, 21:23
Hmm, naprawdę ciekawy przypadek. Gdyby kręciło się w tym samym kierunku oznaczało by, że masz szperę. Normalnie powinno się kręcić (przy otwartym dyfrze) w przeciwna stronę a u Ciebie Doprawdy nie spotkałem się z takim przypadkiem.
-
napisał 21 sie 2011, 09:40 ostatnio edytowany przez mariuz 11 sie 2016, 21:23
Hmm, naprawdę
ciekawy przypadek. Gdyby kręciło się w tym samym kierunku oznaczało by, że masz
szperę. Normalnie powinno się kręcić (przy otwartym dyfrze) w przeciwna stronę a u
Ciebie Doprawdy nie spotkałem się z takim przypadkiem.Może stać, jeśli ma spore opory na kołach, a skrzynia jest na luzie