Zagadka Jahura
-
Temperatury takie same, czyli po włączeniu wentylatora, akurat mnie to zainteresowało i zwróciłem uwagę bo robiłem regulacje i się oparłem o filtr i mnie oparzył a znowu w drugim aucie po nagrzaniu był ciepły a nie gorący. Nie wiem może to jest różnica taka , ze jeden posiada katalizator i zawór dodatkowego powietrza a ten gdzie był strasznie gorący nie posiada tych elementów.
-
Temperatury takie
same, czyli po włączeniu wentylatora, akurat mnie to zainteresowało i zwróciłem
uwagę bo robiłem regulacje i się oparłem o filtr i mnie oparzył a znowu w drugim
aucie po nagrzaniu był ciepły a nie gorący. Nie wiem może to jest różnica taka , ze
jeden posiada katalizator i zawór dodatkowego powietrza a ten gdzie był strasznie
gorący nie posiada tych elementów.Sprawa warta zbadania Ja ostatnio tez spotkalem sie z takim przypadkiem. Tico kolezanki tez ma goraca obudowe filtra powietrza. A wszystko normalnie dziala.
-
No nie wiem, na razie zauważyłem że miałem przełączone na zimę, przełączyłem na lato i zobaczymy.
-
I jak temperatura po przełączeniu na lato?
-
Z tej strony wszystko w porządku. Komora filtra tylko delikatnie ciepła. Z tym jest ok.
Ale nadal nie mogę wpaść co może być powodem uszkodzenia pompy paliwa. Obecnie zaczął mi już tryskać olejem i znowu trzeba było dolać.Jak pamiętam i się nie znałem to po kupnie zauważyłem że ,tam jest mokro i leci z pompy, także facet też miał z tym problem. Ale o co chodzi? Jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć???
Ale bzdura bądź pomyłka.
-
Ale bzdura bądź
pomyłka.
http://www.www.autosklep-car-man.pl/produkt-2117.htmlPomyłka. Zdjęcie i opis wyraźnie wskazują, ze to pompka mechaniczna.
-
Cholerka dochodzi do mnie najgorsza z możliwych myśli. Oddać auto do mechanika ale nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie bo jak zacznie wymyślać co trzeba bądź co może być powodem to mnie ciarki przechodzą. Naprawdę ręce mi opadają a widzę , że i nawet tu nie znajdę odpowiedzi. Hm pierwsza podrabiana pompa wystarczyła mi na nie cały rok, druga podróbka wystarczyła mi na kilka miesięcy, trzecia oryginalna na kilka dni. Co to mówi???
-
Zmierz jeszcze dokładnie grubość podkładki ebonitowej i porównaj z grubością w drugim Tico. Jeżeli z jakiegoś powodu podkładka jest za cienka (np. ktoś założył nieoryginalną) to trzpień może wysuwać się za daleko i uszkadzać membrany w pompkach. Miechomiecho wprawdzie o tym wspominał wcześniej, ale chyba tego jeszcze nie sprawdziłeś. Moim zdaniem dla świętego spokoju warto sprawdzić.
-
Dobra sprawdzę to.
Z tym ,ze w pompce niema membramy od strony silnika tylko uszczelniacz gumowy. Dawałem fotki pompki. Jednak spoko sprawdzę.
-
Jak po wyłączeniu silnika "syknie" po wyjęciu bagnetu to masz odpowiedź dlaczego rzyga. Takich przedmuchów pompa nie wytrzyma
-
Tak właśnie się dzieje, i tu się szykuje remoncik silnika.
I chyba pierwszy cylinder po pomiary tak wskazują tzn:Ciśnienie na pierwszym 11,8
na drugim 12,4-5
na trzecim 12,4-5 -
Tak właśnie się
dzieje, i tu się szykuje remoncik silnika.
I chyba pierwszy
cylinder po pomiary tak wskazują tzn:
Ciśnienie na
pierwszym 11,8
na drugim
12,4-5
na
trzecim 12,4-5Z takimi wynikami można jeszcze trochę pojeździć. Ja u siebie miałem podobnie, tzn. 2 pierwsze koło 12 atm., ale 3 cylinder miał niecałe 11 atm.
Na razie jeżdżę bez remontu, ale muszę go wykonać niedługo ze względu na spalanie oleju i wycieki spod uszczelniaczy wału.
-
Tylko że u Ciebie przyjacielu nic ci się nie dzieje z pompą a u mnie co chwilę. Ile można wydawać kasy i na pompy i na olej???? Jak by była dostępna bez problem,u pompa elektroniczna to bym kupił i może jeszcze troszkę jeździł ale niestety nie ma jej nigdzie.
-
Tylko że u Ciebie
przyjacielu nic ci się nie dzieje z pompą a u mnie co chwilę. Ile można wydawać kasy
i na pompy i na olej????Na olej zacznę wydawać, jak się nie wezmę za wymianę uszczelniaczy wału
Jak by była dostępna bez problem,u pompa elektroniczna to
bym kupił i może jeszcze troszkę jeździł ale niestety nie ma jej nigdzie.
Zagadaj z Larsem
-
Zrób foty zamontowanej pompy oraz wałka po odkręceniu pompy
-
Tak właśnie się
dzieje, i tu się szykuje remoncik silnika.
I chyba pierwszy
cylinder po pomiary tak wskazują tzn:
Ciśnienie na
pierwszym 11,8
na drugim
12,4-5
na
trzecim 12,4-5Wg Trzeciaka, taka różnica jest dopuszczalna. Wziąwszy pod uwagę koszty remontu silnika, szukałbym innej przyczyny.
-
Slavo ale fotki wałka jak mam zrobić?? Przez ten otwór??
-
Slavo ale fotki wałka jak mam zrobić?? Przez ten otwór??
Dobry pomysł
-
Cholerka, może faktycznie ktoś kiedyś kombinował coś z wałkiem, coś nad spawał albo cóś.
Ciężko powiedzieć. Jakbym miał manometr to bym sprawdził jakie są mocne przedmuchy na króćcu
pokrywy zaworów. Są tam jak już wspominałem mocno odczuwalne i w dodatku olej mi się sączy w tym miejscu po ściągnięciu węża odpowietrzającego. -
Ogólnie przedmuchy dzielimy na te z układu rozrządu (zawory) i z układu tłok-cylinder. Nie ma co rozkminiać czemu się tak dzieje, trzeba popatrzeć na odmę. Ona ma taką przepustowość, że spokojnie powinna na bierząco odprowadzać nadmiar ciśnienia. Na próbę zaślep zaworek PCV, a rurkę z pokrywy zaworów przedłuż i zakończ butelką. Przejedź się i sprawdź czy dalej syknie po wyciągnięciu bagnetu. Oczywiście patent z butelką nie może być stosowany na dłuższą metę, ze względu na olej 'wydalany' odmą, docelowo trzeba by zamontować tzw oil catch tank'a