Czym walczyć z rdzą w Tico?
-
Nie wiele grubsza od kartki papieru
-
Leo, moim zdaniem
podjąłeś słuszną decyzję, tzn. oddanie samochodu do wymiany korodujących elementów.
(...)
Niestety, cenowo wyszło, jak wyszło, ale przynajmniej z końcowego efektu
jesteś zadowolony i masz świadomość, że ten samochodzik jeszcze długo pojeździDzięki, utwierdzasz mnie w przekonaniu, że warto było.
Myślałem o tym, żeby na tico nauczyć jazdy mojego syna, a za parę lat mógłby on go użytkować... ale na razie mam opory... -
a jeśli chodzi o tytuł postu czym zabezpieczyć rdzę to ja polecam specyfik do konserwacji lin maszyn wyciągowych i nie tylko to jest rodzaj smaru nazywa się to NYROSTEN niesamowita rzecz tego nawet żaden rozpuszczalnik nie rozpuści a i po 10 latach nie wyschnie ,nadal jest niezwykle lepki ,znam gościa co tym konserwował ładę i teraz ta łada ma chyba z 30 lat i nadal świetnie wygląda
-
czym zabezpieczyć rdzę to ja polecam specyfik do konserwacji lin maszyn
wyciągowych i nie tylko to jest rodzaj smaru nazywa się to NYROSTENCenna informacja - ale małe sprostowanie - tytuł wątka nie dotyczy bynajmniej zabezpieczania rdzy, ale walki z nią. Innymi słowy sposobu ochrony blachy przed korozją :-)
Masz może informacje gdzie można to kupić i w jakiej cenie? Na allegro tego nie ma, znalazłem jedynie stronę dystrybutora na Polskę ale nic nie pisze o cenie.
tego nawet żaden rozpuszczalnik nie rozpuści a i po 10 latach nie wyschnie
,nadal jest niezwykle lepkiW specyfikacji nic nie piszą o reakcji z blachą - może więc faktycznie było by to dobre - o ile da się to czasem zdrapać - bo jeśli ktoś napsika to na rdzę lub ognisko którego nie zauważył wcześniej to lipa (biorę pod uwagę zapis że jest to produkt palny w kat B, więc nie wiem czy szlifowanie po tym wchodzi w grę :> )
-
Bez przesady hehehe.
A co do walki z rdzą to baardzo dobrym sposobem po oczyszczeniu jest potraktowanie miejsca tzw "zingą" Jest to ocynk w płynie.
Dokładny opis i pytania wraz z odpowiedziami jest tu:
http://www.zingametall.and.pl/1_7_pytania.htm
Pkt 7 jest zadowalający.
Jest to dobry specyfik i wiem o tym bo pracujemy przy tych specyfikach, tzn stosujemy je.
-
Czytałem na kilku
forach motoryzacyjnych, że Brunox długo schnie, chyba że zastosowało się go na rdzę.
Niby więc warto tak zrobić, choć jeden magik napisał, cyt. "Czyszczę z luźnej
rdzy, maluję i trzyma się nieziemsko, nawet problem to przeszlifować jest. Jednak
kiedy wjadę szczotka druciana to po chwili dojeżdżam do rdzy która wcale się nie
związała."Jako, że czeka mnie zrobienie paru zaprawek, dokonałem pewnego eksperymentu
z Brunoxem, aby ustalić najlepszą metodę dla tego specyfiku.Przygotowałem kawalek blachy, który pordzewiłem w przyspieszony sposób.
Potem przygotowałem 3 pasma w nastepujący sposób:
- jedno odczyszczone mechanicznie do świecącej blachy
- drugie z usuniętą luźną rdzą
- trzecie z usuniętą rdzą i wytrawioną odrdzewiaczem.
Teraz malowanie (pasma prostopadle do pierwszych):
- brunox raz
- brunox dwa razy
- brunox dwa razy + poklad
- brunox dwa razy + poklad + baza (klaru nie dawałem)
I tak: tam gdzie Brunox był położony na gołą czysta blachę zrobił się
ciemno-fioletowy, gdzie na rdzę - czarny, na część czyszczoną chemicznie
poł na pół. W każdym przypadku warstwa trzymała dość mocno z podłożem.Całość po wyschnieciu załadowałem do zamykanego plastikowego pojemnika.
Na dnie nalałem nieco lekko osolonej wody i wystawiłem na parapet okna.Pole kontrolne - odsłonięta blacha zardzewiało po kilku godzinach.
Obserwacje po 3-4 tyg "dojrzewania" w słonym tropiku:- blacha pod samym brunox'em zardzewiała (wolniej gdzie było x2 malowane)
- tam gdzie byl pas oczyszczony z luźnej rdzy - zardzewiało pod brunoxem,
podkładem i bazą - powierznia spuchła i wypchnęła wszystkie warstwy. - powierzchnia czyszczona chemicznie i czyszczona mechanicznie do gołej blachy -
korozja się jeszcze nie pojawiła nawet gdzie byl sam podklad (za wyjatkiem miejsc gdzie był sam brunox)
Wnioski:
- brunox niestety trzeba dać na, maksymalnie jak sie da, oczyszczoną blachę
- brunox MUSI być przykryty warstwą ochronną (im bardziej wilgocioodporną tym lepiej)
jak najszybciej po całkowitym wyschnięciu (w/g producenta)
-
ja polecam środek Fertan poszukajcie sobie o tym w necie