Wymiana tylnego wahacza
-
Witam
Chciałem wymienić cały tylny wahacz od strony kierowcy na nowy z uwagi na uszkodzenie gum w obecnym. Jak się okazało tulejki metalowe bardzo mocno "związały" się ze śrubami i nie ma szans na wybicie śrub - za mocno są spieczone z tulejkami od gum. Na domiar złego ten wahacz jest po stronie zbiornika paliwa z odstojnikiem i kątówką nie ma szans uciąć śrub tum bardziej, że trzeba je upiłować w dwóch miejscach. Odrdzewiacz też nie daje rady ponieważ za długie są te śruby i tulejki. Czy ktoś miał może z forumowiczów miał taki problem i poradził sobie z nim?
Za wszelką odpowiedź serdecznie dziękuję.
Z poważaniem
Silos -
Czy Ty czasem przeglądasz forum, czy tylko zadajesz pytania?
-
Ja bede wymienial w swoim tico belke, i obawiam sie wlasnie tego samego problemu. Na nowej (uzywanej) belce tez juz mam wahacze i choc belke mam na stole to nie ma szans takze wybic starych tulei. Najtaniej wychodzi uciac sruby diaksem i kupic nowe wahacze na allegro chodza tkaie od 50 do 60 zł juz z gumami.
Macher mowil mi o takim sposobie aby wypalic srodek palnikiem i wtedy jakos probowac wybijac.
-
Macher mowil mi o takim
sposobie aby wypalic srodek palnikiem i wtedy jakos probowac wybijac.Jakbyscie czytali troche watkow archiwalnych (a tak naprawde niedawno o tym pisalem), to z pewnoscia nie bylo by tego tematu. Ja jakis czas temu bawilem sie w zmiane wahaczy tylnych - 2 razy zreszta. Pozostaje tylko ciac gumowka i bak tu akurat nie przeszkadza, chyba, ze po pijaku bedziesz cial Co do zakupu wahaczy - tez cos bylo na ten temat, wystarczy troche chciec poszukac na forum...
-
Jakbyscie czytali troche
watkow archiwalnych (a tak naprawde niedawno o tym pisalem), to z pewnoscia nie bylo by tego
tematu.Wszystko na ten temat.
TU KLIKAĆ -
Wystarczy małą szlifireką i cieniutką tarczą poprzecinać śruby bo na pewno nie wyjdą po dobroci.Nowe śruby utwardzane można kupić tanio w sklepie żelaznym. Ja polecam i tak też zrobiłem zakup samych gum w sklepie, najlepiej oryginalnych i nabicie ich w wahacz.Na pewno dłużej pochodzą niż te całe wahacze, których pełno na allegro a jakość tragiczna.Ja kupiłem te gumy firmy Akor i sam je nabiłem dużym młotkiem Już ze 3 lata jeżdże więc są dobre jakościowo.
-
Witam i dziękuję za przekazane informacje.
Spytam się tylko dla pewności. Jak będę wycinał śruby cienkościenną tarczą to metalu śruby lewego tylnego wahacza koło zbiornika paliwa to nie wymontowywać całego zbiornika paliwa i odstojnika tylko śmiało ciąć wkładając dla bezpieczeństwa jakąś blachę osłaniającą zbiornik? Jak Wy poradziliście sobie z tym problemem?
Z poważaniem
Silos -
pewności. Jak będę wycinał śruby cienkościenną tarczą to metalu śruby lewego tylnego wahacza
koło zbiornika paliwa to nie wymontowywać całego zbiornika paliwa i odstojnika tylko śmiało
ciąć wkładając dla bezpieczeństwa jakąś blachę osłaniającą zbiornik? Jak Wy poradziliście
sobie z tym problemem?
Z poważaniem
SilosSmialo ciac, podloz sobie blache jak masz niepewna reke. Demontaz zbiornika pochlonie sporo czasu, wiec raczej odpusc sobie Samochod ustaw pewnie i stabilnie, najlepiej na jakichs ceglach, oby nie na samych lewarkach.
-
Smialo ciac, podloz sobie
blache jak masz niepewna reke.Dobrym sposobem jest przykrycie całego zbiornika mokrą szmatą
-
pamięta ktośjakie tam śruby są do mocowania wachacza tylnego ?
-
pamięta ktośjakie
tam śruby są do mocowania wachacza tylnego ?09100A12047-000 2szt.
09100A12035-000 1szt. -
pamięta ktośjakie
tam śruby są do mocowania wachacza tylnego ?Jak numery katalogowe ci nie pomoga to uzyj funkcji szukaj na forum.
-
Idziesz do zwykłego sklepu żelaznego i kupujesz śruby o podobnej długości ale utwardzane. Na pewno wyjdzie sporo taniej niż kupowanie na sztuki w sklepie moto.Spokojnie je można kupić bo sam tak zrobiłem, jedynie te ze sklepu maja o ok 1cm dłuższy gwint i tyle.
-
Idziesz do zwykłego
sklepu żelaznego i kupujesz śruby o podobnej długości ale utwardzane. Na pewno
wyjdzie sporo taniej niż kupowanie na sztuki w sklepie moto.Spokojnie je można kupić
bo sam tak zrobiłem, jedynie te ze sklepu maja o ok 1cm dłuższy gwint i tyle.Ja kupowałem oryginalne śruby w Vimexie we Wrocławiu po ~ 5zł/szt.Są to śruby M12x1,25.
-
-
A z jakim gwintem były te śruby co kupiłeś ?
No i czy były oksydowane ? -
Zwykle śruby utwardzane 8.8, nawet nie ocynkowane.Gwint zwykły na zwykle nakrętki, jedynie to że były dłuższe od tych fabrycznych.Tanio było a i do tej pory służą dobrze, zero problemów.Nie chciało mi się szukać śrub fabrycznych bo u nas nie było a tak za coś ok 7 zł miałem ich 6 sztuk.