Wymiana mechanizmu wycieraczek przednich - Mały Manual
-
A nawet i na stronkę klubową
Każda porada doczeka się potrzebującego <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" />
-
Ja też nie, ale przy okazji zawsze tam zaglądam
Ja mam tak, że nie zapobiegam tylko leczę <img src="/images/graemlins/gris.gif" alt="" />
Wiem, wiem, to moja wada <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />Aby to poprawnie zamontować potrzebne są cztery mosiężne śruby i nakrętki,cztery podkładki fi 6.
Jak będziesz miał czas i ochotę to po kupnie potrzebnych elementów załatwisz to błyskawiczne ,
bo
wszystko jeszcze masz "świeże".Szkoda czekać jak te nakrętki zardzewieją. Nie zapomnij ich
posmarowaćPomyślę nad tym <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />
-
Można można, gdybym miał kątówkę
Ratuje Cię tylko <img src="/images/graemlins/santa.gif" alt="" /> <img src="/images/graemlins/mikolaj.gif" alt="" /> <img src="/images/graemlins/yay.gif" alt="" />
-
Wcześniej to zostało wyjaśnione przez Larsa
Nie czytasz wszystkiegoWłaśnie dlatego że czytam wszystko, to pragnę zauważyć, że Lars wyjaśnił to o 19:31, a Ty o 19:11, zatem przez Larsa zostało to wyjaśnione później. <img src="/images/graemlins/palacz.gif" alt="" />
-
Widzisz, ja też poraz pierwszy to robiłem, czas pracy 1h, koszta to 1 piwko w trakcie roboty
Ja też tak muszę spróbować.Postawię sobie piwko i do roboty <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
-
Ja też tak muszę spróbować.Postawię sobie piwko i do roboty
Ale tylko jedno bo bezpieczeństwo w pracy jest najważniejsze <img src="/images/graemlins/biglaugh_.gif" alt="" />
-
Ale tylko jedno bo bezpieczeństwo w pracy jest najważniejsze.
Dostosuję się do twoich zaleceń !!
-
Dostosuję się do twoich zaleceń !!
Dodam jeszcze, że przed samą wymianą kompletnego mechanizmu zastanawiałem się czy jest sposób żeby naprawić to odczepienie się jednego z cięgien <img src="/images/graemlins/hmm.gif" alt="" />
Myślałem nad wstawieniem jakieś śruby lekko skręconej z nakrętką z uwagi na to, że jest tam ruch tych cięgien (aby tylko w jakiś elastyczny sposób je ze sobą połączyć) <img src="/images/graemlins/hmm.gif" alt="" />
Myslałem i nic nie wymyśliłem, a że dorwałem nowy mechanizm to wymieniłem <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" /> -
Warto w ich miejsce założyć normalne śruby M10 (najlepiej mosiężne) z łbem sześciokątnym.
Śruby M6 z łbem sześciokątnym 10mm (-:
-
Myslałem i nic nie wymyśliłem, a że dorwałem nowy mechanizm to wymieniłem
Wymyśliłeś, bo zastosowałeś najbardziej sensowne rozwiązanie <img src="/images/graemlins/bravo.gif" alt="" />
Ja kiedyś szukałem tych plastikowych zatrzasków co są na końcach mechanizmu.
Niestety nie występują one jako część zamienna.Przyjęte przez Ciebie rozwiązanie jest optymalne,
a wymiana mechanizmu raz na 2-3 lata to nie tak wielki wydatek. Ile zapłaciłeś
za niego w IC ? Moim zdaniem nie ma sensu kombinowanie z niepewnymi naprawami.
Więcej daje oszczędzanie i systamatyczna konserwacja całego zespołu wycieraczek(smarowanie,
reagowanie na nieprawidłową pracę itp). -
Ile zapłaciłeś za niego w IC ?
Napisałem w manualu, że 60zł dałem <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" />
-
Napisałem w manualu, że 60zł dałem
To sporo <img src="/images/graemlins/frown.gif" alt="" />
Mam dociebie sprawę na priv.Możesz podać swój adres ?
-
To sporo
Mam dociebie sprawę na priv.Możesz podać swój adres ?Zgubiłeś moje GG i Skype'a?
-
Może jak Leo się zgodzi to wrzuci do wątku "Porady"
Miałem taki zamiar, ale postanowiłem poczekać na rozwinięcie się tematu (gdyż sam nie posiadam wiedzy o mechanizmie wycieraczek, nie musiałem się do nich dobierać).
No i teraz, zanim wrzucę do "Porad", proponuję uzupełnić poprzez edycję:
1. informację o dwóch rodzajach mechanizmów;
2. opis odkręcania tej zapieczonej śruby (że nie tylko rozwiercać, ale też można ściąć ją szlifierką kątową lub "załatwić" sposobem Grzesia);
3. co zauważyłem: nie wiem, jak u Ciebie, ale fabrycznie niektóre kołki (mocujące czarne kratki) mają trzpień z wycięciem na śrubokręt krzyżakowy. Tych nie da się wymontować poprzez wciśnięcie trzpienia, tylko należy bardzo delikatnie, bez przyciskania, wykręcić je i wyjąć - wtedy "puszczą" kołki;
4. pierwsze zdjęcie, bez kratki: zamiast tłumaczyć, że powinna tam być, możesz przecież zrobić je powtórnie teraz, po robocie (czyli już z kratką), dorysować dwa prostokąciki i podmienić załącznik <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" /> (wiem, że to szczegół, ale... jakoś tak lepiej byłoby <img src="/images/graemlins/20.gif" alt="" /> );
5. przemyśl uwagi Larsa (te z zamianą śrub i smarowaniem ślimaka) <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" /> ;
6. można też zalecić przy okazji dokładne oczyszczenie, odtłuszczenie i na koniec zabezpieczenie blachy pod kratkami (jakimś środkiem antykorozyjnym, np. Tectyl byłby dobry, zostaje warstwa po wyschnięciu, bo Fluidol zbyt szybko spłynie). Zauważ, że obszar ten jest mocno narażony na działanie wody i warto go zabezpieczyć;
7. proponuję też zwrócić uwagę (też przy okazji, gdy są kratki zdjęte), czy czasami pod szybą nie zostały jeszcze przykręcone fabrycznie dwie podkładki metalowo-gumowe, które powodują pękanie szyby (dzisiejszy przypadek Clavisha) - jeśli są, koniecznie zalecić pozbycie się ich.Tak uzupełniony opis byłby IMHO najlepszy - wszystkie uwagi innych userów uwzględniłbyś i byłyby one zebrane w jednym miejscu.
Zapraszam też do stworzenia porady na stronkę klubową (o szczegóły zapytaj Clavisha, na pewno pomoże). <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" /> -
Co do tych dwóch wersji, to chodziło o ile pamiętam o rozmiar tych bolców na które się potem nakłada ramiona wycieraczek albo rozmiar tego elementu który się mocuje do silniczka,
obrazek
na tym rysunku to białe w rogu, wtedy mam pani w hurtowni to tłumaczyła ale już zapomniałem wspominala też coś że do jednego można dostać te mechanizmy a do drugiego tylko z silniczkiem więc na pewno coś z zrozmiamer, zresztą na tej aukcji klik podaja rozmiar i wersje young czyli ta druga tych wycieraczek. -
Zmieniłem opis manualu wg uwag Leo <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" />
Dodałem sugestie Larsa, Grzesia i Leo <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />
-
Zmieniłem opis manualu wg uwag Leo
Dodałem sugestie Larsa, Grzesia i LeoSuper. Ja też wtrąciłem swoje 0,03 zł i wrzuciłem wątek do listy z opisami napraw.
Witamy w ścisłym gronie kolejnego autora porady <img src="/images/graemlins/20.gif" alt="" /> i czekamy na następców... <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" /> -
Zmieniłem opis manualu wg uwag Leo
Dodałem sugestie Larsa, Grzesia i LeoDziękuję za uwzględnienie moich sugestii, muszę jeszcze tylko dodać, że przy nacinaniu śrub także (jak u Larsa) ma być to cienka tarcza (-: Jeśli tym sposobem nie idzie, to tniemy dalej tak jak Lars (-:
I jeszcze: pisałem już, ale wszyscy olali: to nie są śruby M10, lecz M6 z łbem 10 - to odnośnie zdania "W ich miejsce można założyć zwykłe śruby M10 (najlepiej mosiężne) z łbem sześciokątnym" w kontekście zdania prawidłowego "po zdjęciu plastików ukazują się 4 śruby, a właściwie to szpilki z nakrętkami na klucz 10".
-
I jeszcze: pisałem już, ale wszyscy olali: to nie są śruby M10, lecz M6 z
łbem 10Poprawiłem w tekście.
Nie zwróciłem na to uwagi, bo nigdy nie widziałem mechanizmu wycieraczek "na żywo" i naprawdę nie mam pojęcia, co tam "podejdzie" - M6 czy M10. <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" /> -
Dziękuję za uwzględnienie moich sugestii, muszę jeszcze tylko dodać, że przy nacinaniu śrub
także (jak u Larsa) ma być to cienka tarcza (-: Jeśli tym sposobem nie idzie, to tniemy
dalej tak jak Lars (-:Grzesiu, zostało wcześniej to uwzględnione - przeczytaj proszę jeszcze raz manual <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
I jeszcze: pisałem już, ale wszyscy olali: to nie są śruby M10, lecz M6 z łbem 10 - to odnośnie
zdania "W ich miejsce można założyć zwykłe śruby M10 (najlepiej mosiężne) z łbem
sześciokątnym" w kontekście zdania prawidłowego "po zdjęciu plastików ukazują się 4 śruby,
a właściwie to szpilki z nakrętkami na klucz 10".Na oznaczeniach śrub ja się nie znam, wiem tylko tyle, że są na klucz 10' <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />