Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...
-
@tom83ek
Bardzo ładne autko.
Mam takie samo. :-)-
Ja bym nie kombinował, zrobiłbym po kolei stronami. Dysponując kanałem wahacze łatwo wymienić, sprężyny - na podnośniku. Z drążkiem... nie wiem, nie wymieniałem.
-
Kiedyś wydmuchałem całą puszkę cynku w szpreju do środka nowego tłumika, żeby dłużej wytrzymał. Wytrzymał tyle, co poprzednik (nie wyszprejowany). :-)
Mic nie poradzisz. Temperatura, wilgoć i sól zrobią swoje. -
Po tylu latach można wymienić bak. Jeśli tego nie zrobisz, możesz się zdziwić w najmniej oczekiwanym momencie po którymś tankowaniu... Szkoda wachy i pracy przy ekspresowej wymianie. Zrób to teraz i będziesz miał spokój. Oczywiście - solidnie zakonserwuj, zwłaszcza... na górze. Tam często zostaje woda i robi się "siateczka" z blachy - a nie widać, dopóki po zalaniu benzyny do pełna nie popłynie pod autem...
-
Co do wycieraczek, nie opieraj się na wrażeniu, tylko zdejmij podszybie i dobrze obejrzyj. Może wystarczy oczyszczenie i nasmarowanie przegubów, jeśli się jeszcze nie rozjechały? Ale jeśli masz w zapasie nowy mechanizm, to po tylu latach można wymienić.
-
No, to warto zrobić po zimie.
-
-
@leo napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
- Ja bym nie kombinował, zrobiłbym po kolei stronami. Dysponując kanałem wahacze łatwo wymienić, sprężyny - na podnośniku. Z drążkiem... nie wiem, nie wymieniałem.
Niestety, kanału nie posiadam. Tico będzie stało na najazdach z przodu a z tyłu podeprę go chyba o podłogę rozkładając siłę nacisku by nie zrobić dziury w podłodze....
- Po tylu latach można wymienić bak. Jeśli tego nie zrobisz, możesz się zdziwić w najmniej oczekiwanym momencie po którymś tankowaniu... Szkoda wachy i pracy przy ekspresowej wymianie. Zrób to teraz i będziesz miał spokój. Oczywiście - solidnie zakonserwuj, zwłaszcza... na górze. Tam często zostaje woda i robi się "siateczka" z blachy - a nie widać, dopóki po zalaniu benzyny do pełna nie popłynie pod autem...
No właśnie nie chciałbym sytuacji, że nagle Tico zostanie unieruchomione. Dlatego podczas tego serwisu wymienię już na 99% zmęczony oryginalny bak. Tym bardziej, że teraz będę robił w tamtych okolicach... Bak od góry nie wyglądał jeszcze źle bo ściągałem go chyba dwa lata temu przy okazji pękniętych przewodów gumowych. Jednak teraz już dosyć konkretnie rozwarstwia się blacha w połowie baku, w miejscach "sklejenia" części górnej i dolnej.
- Co do wycieraczek, nie opieraj się na wrażeniu, tylko zdejmij podszybie i dobrze obejrzyj. Może wystarczy oczyszczenie i nasmarowanie przegubów, jeśli się jeszcze nie rozjechały? Ale jeśli masz w zapasie nowy mechanizm, to po tylu latach można wymienić.
Tak zrobię...
-
-
-
-
-
-
@tom83ek napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Koła w Tico wymieniem. Zaszalałem i kupiłem nowe opony Uniroyal RainExpert 3 145/70R13.
Hmm, stoję przed wyborem jakie opony kupić. Tylko, że Ty masz 145/70R13, a ja oryginalne felgi R12. I tu wybór jest niewielki. Czy te Twoje dobrze się sprawdzają i czy są wersje R12? Chyba większa felga przy tym samym profilu to gorzej tłumi drgania? Teraz mam, a właściwie miałem żyletki R135/80R12 Falken z 2016roku, ale zjeździłem cały bieżnik, jest gładziutki po zewnętrznym boku. Założyłem 15letnie zimówki Dębica, żeby mieć cokolwiek bo by mi dowód zabrali, ale są fatalne suche i śliskie za to z bieżnikiem jak w enduro. Do tego są koszmarnie głośne na wszelkich nierównościach jakbym miał opony full guma. Stare łyse opony są dużo lepsze niż te zimówki :)
-
@spinerr napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Hmm, stoję przed wyborem jakie opony kupić. Tylko, że Ty masz 145/70R13, a ja oryginalne felgi R12. I tu wybór jest niewielki. Czy te Twoje dobrze się sprawdzają i czy są wersje R12?
Z opon Uniroyal RainExpert 3 jestem bardzo zadowolony. Jeszcze ani razu mnie te opony nie zawiodły, dlatego w tym roku zakupiłem je ponownie. Mam jeszcze Uniroyal-e zimowe ale je oceniam trochę gorzej ze względu, że są wyraźnie głośniejsze od letnich.
Domyślam się, że w R12 jest już bardzo niewielki wybór bo jak szukałem opon w 2016r na zimę to już był problem w 12" Z tego co się orientuję to Uniroyal w 12" chyba nic nie robi. Jak jest jeszcze Falken w R12 to chyba nic lepszego nie dostaniesz..
-
Jeśli łazi o "dwunastki"... W maju 2022 r. kupiłem komplet Falken 145/80 R12 77 T Sincera SN832 Ecorun XL. Przez neta, w sklepopon kropka com. Zapłaciłem 830 zł.
Przekonałem się do poszerzenia ze 135 na 145 - oczywiście na letnich. Może autko ciut ma ciężej, bo w końcu nieco szerszy kapeć, licznik wskazuje prawidłową prędkość, może odrobinkę więcej pali... Ale jakoś mam poczucie, że lepiej klei się do asfaltu. -
@leo napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
145/80 R12 77 T Sincera SN832 Ecorun XL
Takie malutkie oponki a taką kasę chcą za nie ... coś niesamowitego
Ja za swoje Dębice Navigator 3 do swifta 165/65/r14 dawałem po 170zł
Zawsze możesz spróbować rajdową jak na Tico szerokość 155/70/r12
-
@WarningDeadPL napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Zawsze możesz spróbować rajdową jak na Tico szerokość 155/70/r12
dzięki za odpowiedzi. Niestety 155/80 wyraźnie piłuje nadkola, a osiągi spadają, testowałem je kiedyś. 145/80 - zużycie paliwa wzrasta jak pisał @leo i przy max skręcie też leciutko szoruje. Stąd przypuszczam, że 155/70 będzie już wyraźnie szorował.
Uniroyal nie produkuje pod R12, najmniejsze mają pod r13. Chyba nie ma sensu wymieniać felg, żeby mieć potem cieńszy profil (i twardziej).
Raczej zostanę przy żyletkach 135/80 -ostatnimi czasy jeżdżę tico głównie na dalekie wypady. W tico jest kiepskie vmax realnie jeździ się 100km/h przy dobrym spalaniu ~4,5litra, nie chciałbym tego pogarszać, a opony żyletki na wodzie działają rewelacyjnie, na suchym też jest ok, jak na hamulce które oferuje tico.
Generalnie znajduję w sprzedaży Dębice, Falkeny i Nankangi. Chyba ostatecznie wybiorę Falkeny jak pisał @tom83ek. -
@WarningDeadPL napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Takie malutkie oponki a taką kasę chcą za nie ... coś niesamowitego
Ja za swoje Dębice Navigator 3 do swifta 165/65/r14 dawałem po 170zł
Eee, nie przesadzaj - 207 zł za sztukę, czyli raptem 37 zł więcej od tej "czternastki"... ale jakości tych opon nie chcę porównywać. Złe są opinie praktyków o dębicach, jedyne. które się sprawdzały, to zimówki Frigo (przy czym "jedynki" były lepsze od późniejszych "dwójek").
Kiepsko jest z "dwunastkami", to fakt. Tańsze są tylko chińczyki...Tak więc nie narzekam na cenę ok. 200 zł na gumy do tica. W tym samym roku musiałem kupić dusterowe "szesnastki, polowałem na jakąś okazję... I nabyłem: letnie Uniroyal RainExpert 5 215/65R16 98H po 452 zł/szt., a także zimowe Falken Eurowinter HS01 205/65R16 95 H po 479 zł/szt.
Niestety, w tym rozmiarze trudno znaleźć coś sensownego ze średniej półki (nie wspominając o premium) za mniej niż 500 zł... -
@leo napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Eee, nie przesadzaj - 207 zł za sztukę,
U ciebie tak ale jak teraz patrzę to poniżej 240zł nie widzę.
@leo napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Złe są opinie praktyków o dębicach
Szczerze mówiąc to miałem i w ibizie Navigatory 2 i w innym wozie Frigo 2 i nie widzę jakiegoś problemu. Według mnie jak za swoją cenę to bardzo dobre opony.
Jeszce inny ważny aspekt o cena ... komplet Dębic (wtedy gdy kupowałem) był o ponad 200zł tańszy niż np Hankook czy Nexen a na studencką kieszeń to całkiem sporo i w tym rozmiarze poza chińskimi wyrobami wiele nie ma.
I chciałem wielosezon bo kupowanie 2 kompletów mijało się z celem.
-
@WarningDeadPL napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
U ciebie tak ale jak teraz patrzę to poniżej 240zł nie widzę.
Być może - jak pisałem, to było 2 lata temu.
I tak zły byłem, bo okazało się, że dla bezpieczeństwa wywaliłem w ciągu kilku miesięcy ponad 4,5 tysia na dwa auta. Tyle, że mam spokój na parę lat.Szczerze mówiąc to miałem i w ibizie Navigatory 2 i w innym wozie Frigo 2 i nie widzę jakiegoś problemu. Według mnie jak za swoją cenę to bardzo dobre opony.
Wiesz, ja sądzę, że dużo zależy od sposobu jazdy. Jeżeli ktoś jeździ normalnie, spokojnie, to i na tanich, słabych jakościowo oponach da radę; jeśli ktoś zapyla dynamicznie, mocno przyspiesza, często hamuje - to szybko wyłapie różnicę.
Najgorsze jest to, że zawsze i każdemu może przydarzyć się sytuacja wymagająca np. ostrego hamowania lub gwałtownego manewru na mokrej jezdni - wtedy ta różnica może zaważyć na skuteczności.a na studencką kieszeń to całkiem sporo i w tym rozmiarze poza chińskimi wyrobami wiele nie ma.
Nie przeczę, finans też jest ważny. Po prostu kupuje się to, na co nas w tym momencie stać.
-
Dzisiaj zacząłem prace przy Tico.
208 000 km już na liczniku.
Dzisiaj zrobiłem serwis olejowy, ustawiłem tył na kobyłkach i spuściłem benzynę.
Trochę zabawy będzie, gdyż niektóre miejsca będzie trzeba zabezpieczyć przed korozją. Jeszcze dojdzie chyba mi wymiana przewodów paliwowych metalowych.Macie jakieś sprawdzone w miarę podkłady - konwertery bezpośrednio na rdze?
Bardzo dawno temu przerabiałem Brunox, jednak jakoś tak średnio mnie zachwycił...Ostatnio znalazłem coś takiego...
Mam zamiar niektóre miejsca podwozia oczyścić z luźnej rdzy, zastosować jakiś podkład i na to wosk noxudol.
Zmęczone już oryginalne 27 letnie zawieszenie tylne, które będę wymieniał...
-
@tom83ek ja ostatnio testowałem na obudowie kosiarki preparat Bolla i ładnie to wyglądało, z tym że tam blacha porządna, a sam środek chyba dosyć zbliżony do brunoxa
https://allegro.pl/oferta/boll-neutralizator-rdzy-400ml-spray-na-bazie-zywic-epoksydowych-12640113142?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=a6b58b09-4d9d-4a9e-94ad-bbf6432a6470&utm_content=36aeb3693913# -
Pamiętaj tylko że konwerter oczyszczenia powierzchni nie zastąpi. Szczotka w dłoń i zabawa.
-
Zbiornik paliwa zdemontowany.
Gdyby nie korozja na łączeniu blach to zbiornik by jeszcze dał radę. Jednak ta korozja już trochę zaawansowana jest...Śruby przy zawieszeniu po stronie zbiornika oczyszczone i potraktowane penetratorem. Niebawem przyjdzie czas na odkręcanie.
-
@tom83ek słabo konserwujesz , Już inny zamontuj i smarem czarnym okrętowym posmaruj będziesz miał spokój na lata