Montaż przewodów paliwowych
-
Przygotowuję się do wymiany sztywnych i giętkich przewodów hamulcowych. Kombinuję, jakby tym razem nieco usprawnić montaż - tak, aby kiedyś przy konieczności rozłączania poszło łatwo i nie dochodziło do ukręcenia sztywnych rurek.
Myślę o tym, żeby dać cienką warstwę wodoodpornego smaru łożyskowego między ten śrubunek a końcówkę rurki. To powinno zabezpieczyć trochę przed wnikaniem wody i korozją, dzięki czemu być może śrubunek nie przyklei się do rurki, co kończy się jej ukręceniem przy demontażu. Jeśli rurka jest stalowa, nie ma problemu; a jeśli miedziana? Ma ktoś jakieś informacje na temat wpływu smaru ropopochodnego na miedź?I jeszcze pytanko: czy skręcając układ hamulcowy smarujecie czymś gwint śrubunku, czy skręcacie na sucho?
-
@leo Używałem kiedyś na śrubunki smar łożyskowy łt-43, niby wodoodporny, ale i tak po czasie ze smaru nie zostawało nic, pewnie woda lecąca spod kół lub podczas mycia jednak stopniowo go wypłukuje. Obecnie na śrubunki lub śruby zawieszenia stosuję smar K2 Cera High-Temp Brake Grease, teoretycznie przeznaczony do prowadnic zacisków, tłoczków itd. Smar ten po czasie zmienia konsystencję na bardziej ''gumową' i dobrze trzyma się powierzchni, nie rusza go nawet myjka ciśnieniowa. Do celów do których jest przeznaczony u mnie się niestety nie sprawdził, po czasie tak zgęstniał, że tłoczki i prowadnice pracowały ze zbyt dużym oporem i zacisk nie odbijał do końca. W tych miejscach używam smaru bezkwasowego Bosch lu ATE.
-
Również niebawem będę wymianiał przewody hamulcowe na miedziane. Myślę, by przewód miedziany pokryć koszulką termokurczliwą. Gwint posmaruję smarem do hamulców
którego używam podczas składania tłoczków.
Na ile to usprawni ewentualne odkręcenie nie wiem, ale stosuję ten smar już 2 lata miedzy innymi na zaworki odpowietrzające... -
-
@leo napisał w Montaż przewodów paliwowych:
Planujesz dać koszulkę na całą długość rurki? Czy tylko na końcówki, przy śrubunkach?
Jeśli na całą rurkę, to jaki efekt chcesz przez to uzyskać?Miedź ulega utlenianiu w kontakcie z powietrzem. Z początku chciałem malować przewody miedziane, ale znajomy poradził mi by dać przewody w koszulkę.
Zresztą...robiąc konserwację Xceed-a zauważyłem, ze przewody hamulcowe sztywne przy nadkolach i pod podłogą są w otulinie...Pewnie ma to zabezpieczyć przed uderzeniami kamieni.
Dlatego chcę dać koszulkę na całej długości przewodu -
SKRĘCAŁEM na sucho . przewody wymieniałem razem z przewodami hamulcowymi w Tico - ok 7 lat temu -ale wymieniałem już przewód paliwa przy pompie giętki . dałem chyba za krótki -bo puścił na łączu ( spuchł)
-
@leo W PM-ie dawałem pod nakrętki smar odporny na wodę. Zawsze tak daję między przewód a nakrętkę. Po zakręceniu dobrze jest też dać smaru na wierzch, żeby woda nie podchodziła. Wtedy nie ma problemu z odkręcaniem w przyszłości
-
@Szarik napisał w Montaż przewodów paliwowych:
@leo W PM-ie dawałem pod nakrętki smar odporny na wodę. Zawsze tak daję między przewód a nakrętkę. Po zakręceniu dobrze jest też dać smaru na wierzch, żeby woda nie podchodziła. Wtedy nie ma problemu z odkręcaniem w przyszłości
No właśnie, dlatego tak samo chcę zrobić. Mam tylko nadzieję, że smar nie wpłynie negatywnie na miedź...
-
@tom83ek napisał w Montaż przewodów paliwowych:
Dlatego chcę dać koszulkę na całej długości przewodu
Wobec tego sensowne będzie założenie i zgrzanie dwóch koszulek - lepsza ochrona przed uszkodzeniami mechanicznymi, warstwa plastiku będzie grubsza.
-
@leo napisał w Montaż przewodów paliwowych:
@Szarik napisał w Montaż przewodów paliwowych:
@leo W PM-ie dawałem pod nakrętki smar odporny na wodę. Zawsze tak daję między przewód a nakrętkę. Po zakręceniu dobrze jest też dać smaru na wierzch, żeby woda nie podchodziła. Wtedy nie ma problemu z odkręcaniem w przyszłości
No właśnie, dlatego tak samo chcę zrobić. Mam tylko nadzieję, że smar nie wpłynie negatywnie na miedź...
Smary raczej nie reagują z miedzią. Na pewno lepiej posmarować, niż zostawiać suche.
@leo napisał w Montaż przewodów paliwowych:
@tom83ek napisał w Montaż przewodów paliwowych:
Dlatego chcę dać koszulkę na całej długości przewodu
Wobec tego sensowne będzie założenie i zgrzanie dwóch koszulek - lepsza ochrona przed uszkodzeniami mechanicznymi, warstwa plastiku będzie grubsza.
Można użyć termokurczki, która ma klej. One są bardzo mocne i, po skurczeniu, grube.
-
@Szarik napisał w Montaż przewodów paliwowych:
Smary raczej nie reagują z miedzią. Na pewno lepiej posmarować, niż zostawiać suche.
Pogrzebałem w internetach. Nie ma żadnych wzmianek, żeby smary organiczne oddziaływały na Cu.
Można użyć termokurczki, która ma klej. One są bardzo mocne i, po skurczeniu, grube.
Serio? Nie widziałem takich nigdy.