Skaner diagnostyczny OBD marki MEEC
-
-
@leo ja mam jeszcze od polo Viakena. Taki : https://allegro.pl/oferta/najtanszy-skaner-obd2-vscan-j-polski-od-dealera-5466993981
On łączy się tylko z autami z grupy VAG . Te gniazdo USB mikro jest do aktualizacji oprogramowania w urządzeniu. Ja swoje raz aktualizowałem.
Jestem ciekaw czy połączy się z Twoim Dusterem bo z tymi uniwersalnymi różnie bywa. No i czy odczyta więcej błędów jak np. Piston na blutacza.
Napisz jak to działa.
Do Opla mam Op-com clona chińskiego i jak czytałeś nawet kluczyk udało się zaprogramować.
-
W peżo użyłem jeden raz Elma pod bt który po tym zmarł i nie działa obecnie, ale że zakupiłem od razu wersję bt i USB to jadę po kablu. Ten skaner to chyba nic innego jak taki Elm z wyświetlaczem. Pokaże konkretny błąd, może zawierać błędny opis ale sam kod błędu dużo daje.
-
@jaco napisał w Skaner diagnostyczny OBD marki MEEC:
@leo ja mam jeszcze od polo Viakena.
Ten z Juli wygląda bardzo podobnie, różni się nieco kształtem obudowy, przyciskami i ceną. Ale tak samo ma małe gniazdo USB na spodzie. Chyba oba modele robione na jedną modłę przez Kitajców...
On łączy się tylko z autami z grupy VAG . Te gniazdo USB mikro jest do aktualizacji oprogramowania w urządzeniu. Ja swoje raz aktualizowałem.
Czyli podłączałeś pod komputer? I co się działo, jak komp go widział? Pamiętasz?
Jestem ciekaw czy połączy się z Twoim Dusterem bo z tymi uniwersalnymi różnie bywa. No i czy odczyta więcej błędów jak np. Piston na blutacza.
Zobaczymy. Jest tylko jedna opinia, że bezproblemowo połączył się z Citroenem... Tak sobie pomyślałem, że to też "auto na F", więc ze starym silnikiem Renault też sobie powinien poradzić. :-)
Napisz jak to działa.
Jasne, tylko na razie nie łażę do garażu, bo zimno, nie chce się tam siedzieć.
@likaon No właśnie też mam taka wtyczkę, tylko że o innej nazwie. Gdy kupowałem dawno temu, nie było wersji na drut, tylko na BT.
Problemu z samą wtyczką nie ma, gorzej z dogadaniem się z laptopem. No i nie mam żadnego dobrego programu, tylko jakieś okrojone darmowe. Znudziły mi się te kombinacje.Dzięki, Panowie, za reakcję. Jakby coś jeszcze, to piszcie ;-).
-
@leo napisał w Skaner diagnostyczny OBD marki MEEC:
Czyli podłączałeś pod komputer? I co się działo, jak komp go widział? Pamiętasz?
Nic nie widział. Ale najpierw wchodzi się na tą stronę : https://www.vscan.pl/vscan-seria-mini/vag-mini/ i ściąga sterowniki i oprogramowanie.
Dziś znów go z aktualizowałem do najnowszej wersji. Było 4,3 a teraz mam 5,12.
-
-
@leo a widziałeś link? Tam jest instrukcja obrazkowa . Tam po zainstalowaniu sterowników jest urządzenie w portach COM a później w apce do aktualizacji wybierasz.
U mnie był to port com 3 . Apka się łączy ze skanerem i tylko podaje się plik.
-
Ja tego meec'a bym rozebrał i porównał do innych co mają aktualizację i zobaczył na czym jest komunikacja zbudowana, bo mam obawy że wsad z viateka może go ubić i będzie ładny przycisk do papieru. Bo tak z odpowiedzi wnioskuje, że dążymy do upgrejdu meec'a :)
-
@Jaco Rozumiem. Nie paczałem na link, faktycznie.
To ustawianie portów jest identyczne, jak z tą wtyczką na BT, którą mam...@likaon napisał w Skaner diagnostyczny OBD marki MEEC:
Ja tego meec'a bym rozebrał i porównał do innych co mają aktualizację i zobaczył na czym jest komunikacja zbudowana, bo mam obawy że wsad z viateka może go ubić i będzie ładny przycisk do papieru. Bo tak z odpowiedzi wnioskuje, że dążymy do upgrejdu meec'a :)
Jeszcze nieee... :-D Najpierw zobaczymy, co ten meec może.
-
@leo napisz jak to działa. Udaje się odczytać błędy i skasować ?
-
@leo ja myślałem że to już "po" :)
-
@likaon Nie, dopiero dziś go podpiąłem. ;-)
@Jaco Nie wiem, czy będzie wyświetlał błędy i je kasował (niby taka opcja jest), bo wykazał dziś, że żadnych błędów nie ma - ani stałych, ani oczekujących, ani żadnych zamrożonych ramek.
No i pewnie błędów nie ma. Miałem zapalający się i gasnący żółty check, ale po wymianie sondy lambda i jednego wtryskiwacza od LPG (bo ponoć trochę "lał"), gazownik skasował błędy i od paru tysięcy km spokój. Szkoda, że gaziarz nie dopatrzył się tego lejącego wtryskiwacza wcześniej - on pewnie był przyczyną tego zapalania się checka.
Ogólnie jestem zawiedziony, bo oczekiwałem trochę więcej informacji. Ale może tak ma być, to przecież nie jest profesjonalny sprzęt.
Trochę śmiesznie, bo niby język ustawiłem na PL, ale niektóre komunikaty są po ANG. No i nie potrafię odczytać wszystkich danych - niektórych łatwo się domyślić, ale resztę skrótów muszę poszukać w sieci.
Zrobiłem fotki, jakie dane pokazuje po uruchomieniu silnika:
Tu jeszcze opcja podglądu "monitorów gotowości":
Przy okazji jeszcze ciekawostka z innej beczki: kiedyś zamontowałem w liczniku UKP (uniwersalny komputer pokładowy), który m. in. mierzy, przelicza i zapamiętuje najlepsze przyspieszenia. Tak duster fruwa na gazie: :-D
-
@leo w sumie pokazuje wiele. Kąt zapłonu, lambdy, krótkie i długie korekty paliwa, map sensor, temperatury w dolocie i płynu chłodzącego. Praktycznie każda usterkę tym ogarniesz z tych parametrów co przedstawiłeś.
-