Jaki smar do prowadnic
-
Panowie, przychodzę po poradę. W weekend zapowiada mi się grzebanko przy hamulcach - wygląda na to, że prowadnice zacisku hamulcowego z tyłu się zapiekły, i to już dawno bo mam zjechany cały klocek, a na drugiej osi klocek jak nowy. Już latem miałem bardzo dużo pyłu na tej jednej feldze ale jakoś nie zapaliła mi się lampka w głowie...tak czy inaczej jako, że nie mam doświadczenia w dłubaniu w hamulcach przychodzę z pytaniem jakiego smaru użyć do prowadnic zacisku hamulcowego? Internet pełny różnych odpowiedzi, więc uznałem, że zapytam Was.
-
@Gooral ja od jakiegoś czasu stosuje smar ceramiczny ale nie mam jeszcze wyrobionego zdania na jego temat. Ignis już ponad 30kkm przejechał od wymiany prowadnic/smarowania tym środkiem. W Musso 5kkm. Hamulce na chwilę obecną są ok.
http://www.cx80.pl/nasze-produkty/smary-cx80/cx80-smar-ceramiczny-keramicx-175-detail.html -
Zależy jakie prowadnice masz na myśli...
Ja od dawna do śrub pływających stosuję smar do przegubów:
Smary do przegubów nie uszkadzają gumy.W zasadzie to by było tyle co należy obowiązkowo smarować.... Można jeszcze smarować blaszki (sprężynki) po których chodzą klocki hamulcowe ale szkoły są różne. Jedni smarują inni nie.
Ja osobiście nigdy nie smarowałem, ważne by blaszki były czyste wolne od wżerów a klocek musi się swobodnie przesuwać.
Jednak ostatnio pisałem, że pierwszy raz zastosowałem na blaszki specjalny smar ATE przeznaczony w te miejsce. O jego skuteczności nie wypowiem się bo mam od paru dni...:)
-
Ja tylko dodam, że kiedyś zastosowałem ceramiczny w sprayu i to był błąd. Także jak coś to ładuj maź, a nie psiukadła.
-
@Gooral Tak na prawdę, to byle było tłuste i odporne na temperaturę :). Ja stosuje raczej smar grafitowy. Najbardziej uniwersalny w tym przypadku. Smaruje zarówno prowadnice, jak i blaszki, po których chodzi klocek. Tylko te blaszki, to minimalnie, żeby tylko natłuścić, bo nadmiar mógłby spływać. Do prowadnic można (a nawet trzeba) napchać sporo smaru.
Ale jak masz zjechany cały klocek, to raczej będzie zapieczony tłoczek. A jeśli się zapiekł, to trzeba sprawdzić, czy osłona nie jest pęknięta i czy sam tłoczek nie ma wżerów (jeśli ma, to do wymiany). Do tłoczków są też specjalne smary, przeważnie w tubkach ok. 5ml i dobrze jest się w taki wyposażyć.
-
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, co do smarów w spray'u to im nie ufam, więc takiego na bank nie wybiorę ;) Jeśli to faktycznie będzie tłoczek no to chyba jednak czeka mnie więcej zabawy lub mechanik ;) Nie chciałbym odpinać zacisku od przewodów jako, że nigdy nie odpowietrzałem hamulcy a to raczej istotna kwestia ;)