Zawiesina - osad w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia
-
Od kiedy sięgam pamięcią, w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego zbiera mi się mętna biała zawiesina podczas eksploatacji - coś jak by kamień. Nigdy się tym nie przejmowałem, bo nic złego się nie dzieje z układem chłodzenia. Po 7 latach została wymieniona tylko chłodnica na jakiś zamiennik aluminiowy który spełnia swoje zadanie.
Z tego co wiem, oryginalnie moje Tico zalane było płynem Shella Glycoshell a potem przeszliśmy na Dynagel.
Wlewając świeży płyn chłodniczy , po roku użytkowania w zbiorniczku był już widoczny osad, płyn nie był klarowny tylko mętny. Od 2 lat układ mam zalany płynem Prestone i efekt jest ten sam.Tak się dzieje podczas eksploatacji z płynem, czy może jest to wina płynów?
-
na pewno nie były używane żadne uszczelniacze?
-
-
Może przegrzewasz silnik stojąc w korku , wymyj to i uzupełnij świeżym płynem niebieskim ( ja taki mam) .Do forda leję czerwony . Zobacz też stan rurek gumowych przy gaźniku i zaworka PCV , ja to wszystko wymieniałem w tym roku ,silnik chodzi dobrze i tak się nie grzeje .
-
@tom83ek osadu ja nie mam
-
@TADEUSZ-MALINKA
Stojąc w korku wentylator włącza się prawidłowo, rurki gumowe wszystkie szczelne, zaworek PCV profilaktycznie czyściłem na wiosnę, wygląda ok.
Odkładający się kamień kotłowy powinien mieć raczej kolor rdzawo brunatny. U mnie kolor płynu po roku eksploatacji jest mętny a na dnie zbiorniczka jest jasna zawiesina. -
U mnie płyn chłodniczy po upływie kilku lat od zalania układu chłodzenia jest dosyć klarowny niebieski. Stosuję płyn chłodniczy Petrygo f-my Orlen. Tworzy się minimalny niebieski osad np widoczny na korku chłodnicy.
-
Kamienia kotłowego bym się nie spodziewał, jeśli układ nie był zalewany wodą. To pozostałości chemii z płynów, poddanej działaniu zmiennych temperatur.
Przepłucz dokładnie układ płukanką Prestone. Dwa razy. Wymyj zbiorniczek. Nie przejmuj się. :-)