Wymiana przewodów hamulcowych .
-
Witam . Zastanawiam się od jakiegoś czasu, czy gdyby pękł , któryś z przewodów hamulcowych to pedał wpada w podłogę i ginę jak w Amerykańskich filmach ? :) A tak na poważnie , czeka mnie wymiana sztywnych przewodów od tylnych kół ,są dość skorodowane ,a poprzedni właściciel pomalował je jak konserwował podwozie . Rok temu diagnosta się o to przyczepił ,a niedługo zbliża się przegląd więc proszę was o poradę , jak się za to zabrać ,co przygotować . Szukałem w tematach , ale nie mogę znaleźć jakiegoś manuala najlepiej ze zdjęciami . Boje się że końcówki mi się ukręcą i zostaną gwinty w cylinderkach i korektorze siły hamowania - a tego bym nie chciał . Jednak jak nic nie zrobię to w końcu pęknie jakiś przewód i za pewne zginę . Niedaleko mam sklep w, którym sprzedawca dorobi mi przewody na poczekaniu ,ale czy w Tico są jakieś standardowe końcówki , czy kupić oryginalne stalowe ? Pozdrawiam i proszę o jakieś wskazówki .
-
@Kris Kup przewody miedziane na metry. Końcówki są standardowe, dopasują Ci do Tico (nie chcę wprowadzać w błąd, ale będą chyba końcówki z gwintem M6 lub M8 - możliwe, że drobnozwojowy). W każdym razie, nie ma problemu z doborem. W większości aut jest tak samo. Prawdopodobnie ukręcą się przewody - ale w końcu je zmieniasz, więc to nie problem. Nawet lepiej je uciąć i nałożyć na nakrętki klucz sześciokątny, bo wtedy jest mniejsze prawdopodobieństwo, że obrobisz. Wyciągasz przewody, kładziesz i miedziane wyginasz według wzoru. Możesz wcześniej nakrętki oczyścić szczotką drucianą i popsikać jakimś WD40. Zanim zaczniesz zabawę z przewodami, sprawdź każdy odpowietrznik, czy się odkręci.
-
Ja używam dedykowanego klucza do przewodów hamulcowych i póki co nie zawodzi, przed odkręcaniem czyszczę wszystko szczotką drucianą. Dobrze kolegą tu radzi z tym odpowietrznikiem.
-
@Kris napisał w Wymiana przewodów hamulcowych .:
Jednak jak nic nie zrobię to w końcu pęknie jakiś przewód i za pewne zginę .
Bez przesady! :P Mi pękł na górskiej drodze (oczywix przy zjeżdżaniu XD) i jakoś żyję. ;) To nie jest tak, że od razu wpada Ci pedał w podłogę tylko za 3-4 naciśnięciem, ale mimo wszystko dalej można hamować (tylko dużo słabiej). No i zawsze masz jeszcze ręczny i hamowanie silnikiem, więc nie dramatyzuj... :D
-
@BPX33 Dokładnie, pompa hamulcowa jest podzielona na sekcje także jak pęknie tył to wyhamujesz przodem, niestety później hamulce znikają.
Najsłabszy przewód w tico to ten idący z tyłu od korektora siły hamowania do prawego koła (łączy się z krótkim elastycznym). -
W przyszłym tygodniu muszę się za to wziąć :( Czytałem w jakiejś książce (chyba Trzeciaka ) ,żeby przed wymianą przewodu itd. uzupełnić płyn hamulcowy i zamiast korka założyć folie i okleić taśmą ,żeby nie wylał się płyn i nie zapowietrzył się cały układ . Pompa ma dwa tłoki , więc jak by pękł jakiś przewód ,to teoretycznie powinien hamować tylko przód ,albo sam tył , ale jak to w praktyce wygląda, wie ten co doświadczył .
-
@pacior Tak, właśnie ten przewód będę wymieniał jako pierwszy :) Ps. Tak długo mi zeszło pisanie ,że twoja odpowiedź mnie wyprzedziła( z tą pompą) :)
-
hihi mnie w tico też się tak zdarzyło że strzelił mi przewód hamulcowy elastyczny do tylnego prawego koła, prędkość była znikoma około 20-30km/h, nacisnąłem hamulec roboczy a on wpadł coś tam jeszcze hamował, ale biednie, wracałem 40km/h i używałem tylko awaryjnego.
-
@smisnykolo napisał w Wymiana przewodów hamulcowych .:
hihi mnie też się tak zdarzyło że strzelił mi przewód hamulcowy elastyczny do tylnego prawego koła
W Tico? 🧐
-
W Tico u mnie jest szeregowo i na sztywno - orginał od nowośći -
-
@smisnykolo napisał w Wymiana przewodów hamulcowych .:
wracałem 40km/h i używałem tylko awaryjnego.
Hehe! Mi jak pękł to tylko zagniotłem przewód w miejscu urwania ile dało rady i jechałem dalej górską drogą przez 20 km... :P Ręczny i hamowanie silnikiem dawały radę! ;)