Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico
-
Idąc za informacjami @miechomiecho których udzielił na forum Elektroda, połączyłem masę włącznika dmuchawy (6 pin) z pinem 14 i 15 w sterowniku. Zrobiłem to prowizorycznie i będzie to wymagało poprawy natomiast klima znów działa na 2-gim biegu i próbuje wystartować na 3-cim (wcześniej nie reagował wcale). Zmarzłem! :P
Może po poprawieniu połączenia ruszy na wszystkich biegach.
@pacior jeżeli chcesz, mogę Ci pożyczyć swój sterownik do testów, dla dobra sprawy i w rewanżu za nakrętkę piasty :D tylko że obecnie jestem w warszawie nieosiągalny prawdopodobnie do przyszłego tygodnia, ale do czwartku wieczora jestem w ostrowii mazowieckiej, jeżeli Ci się chce i może Ci to pomóc, to zapraszam :)
-
@pacior jeżeli chcesz, mogę Ci pożyczyć swój sterownik do testów, dla dobra sprawy i w rewanżu za nakrętkę piasty :D tylko że obecnie jestem w warszawie nieosiągalny prawdopodobnie do przyszłego tygodnia, ale do czwartku wieczora jestem w ostrowii mazowieckiej, jeżeli Ci się chce i może Ci to pomóc, to zapraszam :)
@barteu jak nie wystartuje na wszystkich biegach po uporządkowaniu masy to bardzo chętnie 🙂
-
@barteu jak nie wystartuje na wszystkich biegach po uporządkowaniu masy to bardzo chętnie 🙂
@pacior oki, to dawaj znać :)
-
Po podłączeniu dodatkowej masy do sterownika i wyczyszczeniu styków w przełączniku nawiewu klimatyzacja pracuje na drugim i trzecim biegu dmuchawy.
Tak zostawię, z pierwszego biegu i tak pewnie bym nie korzystał.
Ruszam na testy :) -
Po podłączeniu dodatkowej masy do sterownika i wyczyszczeniu styków w przełączniku nawiewu klimatyzacja pracuje na drugim i trzecim biegu dmuchawy.
Tak zostawię, z pierwszego biegu i tak pewnie bym nie korzystał.
Ruszam na testy :)@pacior i jak, bardzo zmarzłeś? :D
-
@barteu no jest akurat 🙂 no i szybciutko robi się przyjemnie w kabinie.
Póki co klima działa stabilnie, silnik daje radę. Zauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie, trzeba się przyzwyczaić -
@barteu no jest akurat 🙂 no i szybciutko robi się przyjemnie w kabinie.
Póki co klima działa stabilnie, silnik daje radę. Zauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie, trzeba się przyzwyczaić@pacior super :) zapowiadają znowu falę upałów, będzie jak znalazł. oby wszystko było szczelne, przynajmniej na ten czas :D
-
@barteu no jest akurat 🙂 no i szybciutko robi się przyjemnie w kabinie.
Póki co klima działa stabilnie, silnik daje radę. Zauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie, trzeba się przyzwyczaić@pacior a serwo nie jest mniejsze niż w nowszych tikaczach ?
-
@likaon napisał w Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico:
@pacior a serwo nie jest mniejsze niż w nowszych tikaczach ?
no właśnie jest, większego jednak nie da rady założyć. Trzeba więc używać klimy z rozwagą :P
-
Trochę się przeziębiłem ale zabrałem się za grzebanie przy klimatyzacji.
W tej chwili klimatyzacja nie uruchamia się na żadnym biegu (działała wcześniej na 2-ójce).
Pożyczonymi manometrami zmierzyłem ciśnienie w układzie - w tej chwili około 4,8 bara jeśli wierzyć miernikowi.Pomierzyłem rezystancję na przewodzie dochodzącym do czujnika ciśnienia względem masy (przy włączonym przycisku AC).
- Nawiew wyłączony - 0 Ohm
- Bieg nr 1 - 31 Ohm
- Bieg nr 2 - 37 Ohm
- Bieg nr 3 - 50 Ohm
- Włączony wentylator chłodnicy - 94 Ohm
Sam czujnik ciśnienia w chwili obecnej pracuje w stanie zwartym - 0 Ohm.
Może komuś wie jak zinterpretować te pomiary.
Sprawdziłem też sam zasilanie sprężarki - nie dochodzi więc przynajmniej wiem że to nie jej wina.
Zaglądałem do sterownika wyglądał dobrze ale czytałem że Rumuni sugerowali wymianę diod, pewnie spróbuję..
Do czujnika ciśnienia?
Przecież ten czujnik siedzi szeregowo w obwodzie zasilania elektromagnesu sprężarki, sterownik nic o nim nie wie.
Rezystancja powinna być 2xR na 1 poziomie nadmuchu, R na drugim poziomie i 0R na 3-cim.
Chyba pomierzyłeś coś innego.
Ja odtworzyłem obie wiązki bez oryginała tylko na podstawie schematu i wszystko zadziałało za 1-szym razem.
Masz oryginalne wiązki? -
@barteu no jest akurat 🙂 no i szybciutko robi się przyjemnie w kabinie.
Póki co klima działa stabilnie, silnik daje radę. Zauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie, trzeba się przyzwyczaićZauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie?
Co ma jedno do drugiego? Coś jest nie halo.
-
Po podłączeniu dodatkowej masy do sterownika i wyczyszczeniu styków w przełączniku nawiewu klimatyzacja pracuje na drugim i trzecim biegu dmuchawy.
Tak zostawię, z pierwszego biegu i tak pewnie bym nie korzystał.
Ruszam na testy :) -
Zauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie?
Co ma jedno do drugiego? Coś jest nie halo.
@spinerr napisał w Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico:
Co ma jedno do drugiego? Coś jest nie halo.
U mnie jest mniejsze serwo, może w sumie to być tylko złudzenie, cały tydzień jeździłem Ignisem 😁
Identycznie problem z masą załatwił @miechomiecho wszystko działa prawidłowo.
-
@spinerr napisał w Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico:
@pacior
Po podłączeniu dodatkowej masy do sterownika
Oj, oj, mam nadzieję, że wiesz co robisz... .@spinerr Na schemacie widać, że piny sterownika nr 14 i 15 są wprost podłączone do masy. Co się więc wg Ciebie może stać, jeśli Pacior zrobił obejście i podał do nich masę drugim obiegiem z wyłącznika?
-
@spinerr napisał w Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico:
@pacior
Po podłączeniu dodatkowej masy do sterownika
Oj, oj, mam nadzieję, że wiesz co robisz... .@spinerr Na schemacie widać, że piny sterownika nr 14 i 15 są wprost podłączone do masy. Co się więc wg Ciebie może stać, jeśli Pacior zrobił obejście i podał do nich masę drugim obiegiem z wyłącznika?
Skoro jest klima z przekładki to wiązka raczej też, czyli jest fabryczna. Dlaczego więc brak tego połączenia? Ktoś widocznie ingerował we wiązkę, albo jest z czegoś innego.
Może jeszcze czegoś brakuje, że nie działa na 1-szyb położeniu. Czy już teraz działa?
14 i 15 to jest masa brak tak podstawowego połączenia może nawet zniszczyć sterownik, szczególnie w aucie, gdzie się mnóstwo przepięć pojawia.
Gdzie to jest na elektrodzie nie mogę znaleźć. -
Skoro jest klima z przekładki to wiązka raczej też, czyli jest fabryczna. Dlaczego więc brak tego połączenia? Ktoś widocznie ingerował we wiązkę, albo jest z czegoś innego.
Może jeszcze czegoś brakuje, że nie działa na 1-szyb położeniu. Czy już teraz działa?
14 i 15 to jest masa brak tak podstawowego połączenia może nawet zniszczyć sterownik, szczególnie w aucie, gdzie się mnóstwo przepięć pojawia.
Gdzie to jest na elektrodzie nie mogę znaleźć.@spinerr https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2578357.html
Masa fabryczna jest tylko zbyt słaba, może wystarczyłoby poprawić wszystkie połączenia.
Nie jest konieczne łączenie się z masą włącznika, można bezpośrednio do karoserii. -
hehe, nasze tica :)
Widocznie przewody lub połączenie wiązki z masą jest tak (...), że spada na nim napięcie lub w ogóle punkt połączenia wiązki z masą jest do bani i się tranzystor nie zamyka.
Te diody po to, żeby spadki napięcia na nich były niższe, ale to obejście problemu.
Zmierz z ciekawości (o ile możesz) rezystancję pomiędzy wyprowadzeniami 14 i 15, a masą na oryginalnym kablu (bez nowego i bez sterownika) ciekawe ile wyjdzie. Obstawiam, że z 5-10 Ohm.
Jak robiłem wiązki to użyłem kabelków sterowniczych z windy. Są lepszym materiałem na wiązkę i nie takie cieniutkie... .
I przyznaję podobnie jak na elektrodzie, jest to dziwnie rozwiązane w tym sterowniku. Tyle tam jest wejść w procku, a zrobione jest dziwacznie. -
Spróbuj zmierzyć innym miernikiem analogowym z wskazówką -do masy z akumulatora -bo piszesz ze mierzysz a sam nie wiesz co . AC to nie jest odpowiedni zakres -zobacz DC i wyzeruj miernik przy zwarciu przewodów. Ja też szukałem złącza ale na inny temat i co się okazuje ze numeracja i kolory w złączach są nie zgodne z schematami , bo były 2 wersje do maja 97 i po -zobacz do książki .
-
Oj -przepraszam -źle zrozumiałem -AC to przycisk na sterowaniu klimy a ja myślałem ze na mierniku -ale doczytałem się o co chodzi