Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico
-
Ja dale zrobić na wymiar do zakładu chłodnice cała z aluminium do klimy i jest okej, teraz chce złożyć druga klimatyzację brak mi wiązek dwóch i sterownika ale sprowadze z Rumunii jak i do pierwszej klimy
-
Klimatyzacja uruchomiona ☺️ udało mi się polutować skraplacz i przez 24h cały gaz nie uciekł 😉
Klimatyzacja działa tylko na drugim biegu nadmuchu, identyczna sytuacja jak u @miechomiecho , może koreańczyki zrobili tak celowo?
Załączając klimatyzację mam wrażenie że ktoś zaciąga ręczny bo trochę go przydusza ale ogólnie nie jest źle i Tikuś daje radę.@pacior napisał w Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico:
Gratulacje. Wiedziałem, że uda Ci się! :-)
Klimatyzacja działa tylko na drugim biegu nadmuchu, identyczna sytuacja jak u @miechomiecho , może koreańczyki zrobili tak celowo?
Może i tak być. Pierwszy stopień dmuchawy może być za słaby do zapewnienia właściwego obiegu powietrza w porównaniu do możliwości klimy, więc...
-
Ja dale zrobić na wymiar do zakładu chłodnice cała z aluminium do klimy i jest okej, teraz chce złożyć druga klimatyzację brak mi wiązek dwóch i sterownika ale sprowadze z Rumunii jak i do pierwszej klimy
-
Dziękuję za pomoc ale będę się starał z Rumunii sprowadzić ostatnio nowy sterownik mnie kosztował jakies120zl i mnie działa klima i na pierwszym biegu normalnie jak i na drugim i trzecim. Skraplacz mnie kosztował jakieś 700zl
-
Dziękuję za pomoc ale będę się starał z Rumunii sprowadzić ostatnio nowy sterownik mnie kosztował jakies120zl i mnie działa klima i na pierwszym biegu normalnie jak i na drugim i trzecim. Skraplacz mnie kosztował jakieś 700zl
@urban dzięki za informacje, prawdopodobnie jednak gaz gdzieś znika bo klima dziś nie ruszyła, prawdopodobnie uciekł gaz. Przynajmniej wiem że układ ochoczo współpracuje z Tiktakiem 😊
-
Trochę się przeziębiłem ale zabrałem się za grzebanie przy klimatyzacji.
W tej chwili klimatyzacja nie uruchamia się na żadnym biegu (działała wcześniej na 2-ójce).
Pożyczonymi manometrami zmierzyłem ciśnienie w układzie - w tej chwili około 4,8 bara jeśli wierzyć miernikowi.Pomierzyłem rezystancję na przewodzie dochodzącym do czujnika ciśnienia względem masy (przy włączonym przycisku AC).
- Nawiew wyłączony - 0 Ohm
- Bieg nr 1 - 31 Ohm
- Bieg nr 2 - 37 Ohm
- Bieg nr 3 - 50 Ohm
- Włączony wentylator chłodnicy - 94 Ohm
Sam czujnik ciśnienia w chwili obecnej pracuje w stanie zwartym - 0 Ohm.
Może komuś wie jak zinterpretować te pomiary.
Sprawdziłem też sam zasilanie sprężarki - nie dochodzi więc przynajmniej wiem że to nie jej wina.
Zaglądałem do sterownika wyglądał dobrze ale czytałem że Rumuni sugerowali wymianę diod, pewnie spróbuję..
-
Idąc za informacjami @miechomiecho których udzielił na forum Elektroda, połączyłem masę włącznika dmuchawy (6 pin) z pinem 14 i 15 w sterowniku. Zrobiłem to prowizorycznie i będzie to wymagało poprawy natomiast klima znów działa na 2-gim biegu i próbuje wystartować na 3-cim (wcześniej nie reagował wcale). Zmarzłem! :P
Może po poprawieniu połączenia ruszy na wszystkich biegach.
-
Trochę się przeziębiłem ale zabrałem się za grzebanie przy klimatyzacji.
W tej chwili klimatyzacja nie uruchamia się na żadnym biegu (działała wcześniej na 2-ójce).
Pożyczonymi manometrami zmierzyłem ciśnienie w układzie - w tej chwili około 4,8 bara jeśli wierzyć miernikowi.Pomierzyłem rezystancję na przewodzie dochodzącym do czujnika ciśnienia względem masy (przy włączonym przycisku AC).
- Nawiew wyłączony - 0 Ohm
- Bieg nr 1 - 31 Ohm
- Bieg nr 2 - 37 Ohm
- Bieg nr 3 - 50 Ohm
- Włączony wentylator chłodnicy - 94 Ohm
Sam czujnik ciśnienia w chwili obecnej pracuje w stanie zwartym - 0 Ohm.
Może komuś wie jak zinterpretować te pomiary.
Sprawdziłem też sam zasilanie sprężarki - nie dochodzi więc przynajmniej wiem że to nie jej wina.
Zaglądałem do sterownika wyglądał dobrze ale czytałem że Rumuni sugerowali wymianę diod, pewnie spróbuję..
@pacior napisał w Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico:
Może komuś wie jak zinterpretować te pomiary.
Jestem zielony w tych sprawach, nie pomogę. Tutaj Ty wiesz najwięcej.
Ale trzymam mocno kciuki za powodzenie. ;-) -
Idąc za informacjami @miechomiecho których udzielił na forum Elektroda, połączyłem masę włącznika dmuchawy (6 pin) z pinem 14 i 15 w sterowniku. Zrobiłem to prowizorycznie i będzie to wymagało poprawy natomiast klima znów działa na 2-gim biegu i próbuje wystartować na 3-cim (wcześniej nie reagował wcale). Zmarzłem! :P
Może po poprawieniu połączenia ruszy na wszystkich biegach.
@pacior jeżeli chcesz, mogę Ci pożyczyć swój sterownik do testów, dla dobra sprawy i w rewanżu za nakrętkę piasty :D tylko że obecnie jestem w warszawie nieosiągalny prawdopodobnie do przyszłego tygodnia, ale do czwartku wieczora jestem w ostrowii mazowieckiej, jeżeli Ci się chce i może Ci to pomóc, to zapraszam :)
-
@pacior jeżeli chcesz, mogę Ci pożyczyć swój sterownik do testów, dla dobra sprawy i w rewanżu za nakrętkę piasty :D tylko że obecnie jestem w warszawie nieosiągalny prawdopodobnie do przyszłego tygodnia, ale do czwartku wieczora jestem w ostrowii mazowieckiej, jeżeli Ci się chce i może Ci to pomóc, to zapraszam :)
@barteu jak nie wystartuje na wszystkich biegach po uporządkowaniu masy to bardzo chętnie 🙂
-
@barteu jak nie wystartuje na wszystkich biegach po uporządkowaniu masy to bardzo chętnie 🙂
@pacior oki, to dawaj znać :)
-
Po podłączeniu dodatkowej masy do sterownika i wyczyszczeniu styków w przełączniku nawiewu klimatyzacja pracuje na drugim i trzecim biegu dmuchawy.
Tak zostawię, z pierwszego biegu i tak pewnie bym nie korzystał.
Ruszam na testy :) -
Po podłączeniu dodatkowej masy do sterownika i wyczyszczeniu styków w przełączniku nawiewu klimatyzacja pracuje na drugim i trzecim biegu dmuchawy.
Tak zostawię, z pierwszego biegu i tak pewnie bym nie korzystał.
Ruszam na testy :)@pacior i jak, bardzo zmarzłeś? :D
-
@barteu no jest akurat 🙂 no i szybciutko robi się przyjemnie w kabinie.
Póki co klima działa stabilnie, silnik daje radę. Zauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie, trzeba się przyzwyczaić -
@barteu no jest akurat 🙂 no i szybciutko robi się przyjemnie w kabinie.
Póki co klima działa stabilnie, silnik daje radę. Zauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie, trzeba się przyzwyczaić@pacior super :) zapowiadają znowu falę upałów, będzie jak znalazł. oby wszystko było szczelne, przynajmniej na ten czas :D
-
@barteu no jest akurat 🙂 no i szybciutko robi się przyjemnie w kabinie.
Póki co klima działa stabilnie, silnik daje radę. Zauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie, trzeba się przyzwyczaić@pacior a serwo nie jest mniejsze niż w nowszych tikaczach ?
-
@likaon napisał w Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico:
@pacior a serwo nie jest mniejsze niż w nowszych tikaczach ?
no właśnie jest, większego jednak nie da rady założyć. Trzeba więc używać klimy z rozwagą :P
-
Trochę się przeziębiłem ale zabrałem się za grzebanie przy klimatyzacji.
W tej chwili klimatyzacja nie uruchamia się na żadnym biegu (działała wcześniej na 2-ójce).
Pożyczonymi manometrami zmierzyłem ciśnienie w układzie - w tej chwili około 4,8 bara jeśli wierzyć miernikowi.Pomierzyłem rezystancję na przewodzie dochodzącym do czujnika ciśnienia względem masy (przy włączonym przycisku AC).
- Nawiew wyłączony - 0 Ohm
- Bieg nr 1 - 31 Ohm
- Bieg nr 2 - 37 Ohm
- Bieg nr 3 - 50 Ohm
- Włączony wentylator chłodnicy - 94 Ohm
Sam czujnik ciśnienia w chwili obecnej pracuje w stanie zwartym - 0 Ohm.
Może komuś wie jak zinterpretować te pomiary.
Sprawdziłem też sam zasilanie sprężarki - nie dochodzi więc przynajmniej wiem że to nie jej wina.
Zaglądałem do sterownika wyglądał dobrze ale czytałem że Rumuni sugerowali wymianę diod, pewnie spróbuję..
Do czujnika ciśnienia?
Przecież ten czujnik siedzi szeregowo w obwodzie zasilania elektromagnesu sprężarki, sterownik nic o nim nie wie.
Rezystancja powinna być 2xR na 1 poziomie nadmuchu, R na drugim poziomie i 0R na 3-cim.
Chyba pomierzyłeś coś innego.
Ja odtworzyłem obie wiązki bez oryginała tylko na podstawie schematu i wszystko zadziałało za 1-szym razem.
Masz oryginalne wiązki? -
@barteu no jest akurat 🙂 no i szybciutko robi się przyjemnie w kabinie.
Póki co klima działa stabilnie, silnik daje radę. Zauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie, trzeba się przyzwyczaićZauważyłem że nieco słabiej pracują hamulce, jakby serwo nie dawało rady przy włączonej klimie?
Co ma jedno do drugiego? Coś jest nie halo.
-
Po podłączeniu dodatkowej masy do sterownika i wyczyszczeniu styków w przełączniku nawiewu klimatyzacja pracuje na drugim i trzecim biegu dmuchawy.
Tak zostawię, z pierwszego biegu i tak pewnie bym nie korzystał.
Ruszam na testy :)