Filmiki ze Swiftami :)
-
Mnie najbardziej
ciekawi synchronizacja gazuNo to też miałem na myśli i jak to jest rozwiązane bo zapewne jest jeden lewarek biegów, jeden pedał sprzęgła itd
-
Już był w PL projekt Golfa II bimoto, pewnie Mockba skorzysta z ich doswiadczenia
-
na próbę wsadzić 2x1.0 i zobaczyć co to bedzie. cześci taniocha :), a jak ok to przebudować na 2x1,3 lub 2x1,6 (głowica GTI).
tez mi chodziło po głowie coś takiego
w sumie najmniej rzeźby (i tak pewnie bedzie duzo) było by z justyna 4x4
-
lepiej juz 2x1,3l koszt ten sam co 1,0l ale lapy juz pod silnik z gtika by byly, czy justy 4x4 mniejsza rzezba by byla, nie widze dlaczego miala by byc mniejsza, tak czy siak wywalasz podloge, wydech, zmieniasz bak, poloski.
-
lepiej juz 2x1,3l
koszt ten sam co 1,0l ale lapy juz pod silnik z gtika by byly, czy justy 4x4
mniejsza rzezba by byla, nie widze dlaczego miala by byc mniejsza, tak czy siak
wywalasz podloge, wydech, zmieniasz bak, poloski.To już lepiej uturbić GTI i pilnować tego co pod maską
-
ale masz mocowania z tyłu już... mozna sprobować to wykorzystać... zalezy jeszczr czy utwardzane jest zawieszenie z tylu czy wspawywane nowe przednie... w podłodze tunel zrobiony (mozna poprowadzic płyn chłodniczy) czyli czesciowo buda sztywna już jest bez potrzeby duzej rzeźby....
ale 2x 1.0 jeszcze nie było
-
ale masz mocowania
z tyłu już... mozna sprobować to wykorzystać... zalezy jeszczr czy utwardzane jest
zawieszenie z tylu czy wspawywane nowe przednie... w podłodze tunel zrobiony (mozna
poprowadzic płyn chłodniczy) czyli czesciowo buda sztywna już jest bez potrzeby
duzej rzeźby....
ale 2x 1.0 jeszcze
nie było-z tunelu odpada ci wydech wiec miejsca jest pelno
-chlodzenie pewnie i tak bybylo niezalezne dla kazdego silnika
-mocowania z tylu w 4x4 wygladaja tylkot ak ze masz uszy na caly setup 4x4, wiec lepiej by bylo zostawic z FWD poniewaz niemasz zadnego smeisznego mocowania na most ktory by tylko zajmowal miejsce(np na wysokosc miski)- by trzeba bylo kawal podlogi z tylu wycicac wiec bude trzeba by jeszcze wzmocnic bo dodajesz na tylnia oske z 100kg a wycinasz blache na srodku.
Ogolnie to nie ma problemu tylko trzeba by usciasc przy piwie i pomyslec dobrze nad zgraniem silnikow i biegow, ale sadze ze stand-alone by byl bardzo pomocny tu, a biegi hm proste przelozenia na dzwigniach, znane od szczyla z zabaw klockami lego.
Najlepszym pomyslem to bylo by przerobienie 4x4 poprzez wstawienie setupu z gtika i dmuchniecie w silnik, bo na osce to juz dupa. Kazdy to pojezdzil GTi wie jak sie zachowuje jak jest chocby troche mniej przyczepnie i sie doda gazu, a co dopiero takie 200++
- by trzeba bylo kawal podlogi z tylu wycicac wiec bude trzeba by jeszcze wzmocnic bo dodajesz na tylnia oske z 100kg a wycinasz blache na srodku.
-
sytuacja wygląda następująco mam dwa gti oba z 1991 roku czarny i biały. Czarny zostanie rozebrany a buda wyląduje na złomie. w białym zdejme zbiornik paliwa wytnę podłogę pomiędzy podłużnicami zrobię ramę pod zawieszenie przednie z identycznymi wymiarami jak z przodu i wrzucę to do tyłu tak że kolumny zwrotnice i wahacze wszystko będzie to samo co z przodu pomiędzy silnik ze skrzynią biegów oryginalne półośki i wszystko tak jak w orginale. silniki sterowany oryginalnym kompem i na początek dokladnie jak w serii. Samochód dostanie dwa kompletnie nowe sprzęgła takiej samej marki więc liczę ze będą brały podobnie. Lewarek zmiany biegów praktycznie się nie zmieni poza tym że dźwignia będzie w obu kierunkach przód i tył gdzie z tyłu będzie trzeba ja podgiąć aby trafiała w mocowanie coś w stylu rączki od parasola. sprzęgło jest na linke więc niema zdanej filozofii. Hamulce zasilane na orginalnym korektorze z mocniejsza pompą np od baleno. na poczatek dwa akumulatory i dwa alternatory później można sie pokusić aby jeden silnik obsługiwał zasilanie całego pojazdu a konkretnie ten tylny bo przedni dźwiga dodatkowo pompę od wspomagania kierownicy i hamulce. na kokpicie pojawi sie drugi zegar do monitorowania tylnego silnika wszystko tj prędkość + obroty silnika wiec dokładnie bede widział co dzieje się z drugim silnikiem i niema mowy o przekłamaniu jak moze byc w przypadku dodatkowych wskaźnikow. To tak w skrócie.
-
zgadzam sie z toba. dobrze pomyslane. teraz tak. rozumiem ze autko stanie sie 2-osobowym wozidełkiem ? jak chłodzenie drugiego silnika myslisz poprowadzić ?
-
jeszcze nie wiem gdzie umieszcze chłodnice to zależy ile bedzie miejsca po włożeniu silnika. a mozliwosci jest od groma może być z przodu obok orginalnej moze byc przed lub za tylnym silnikiem, moze być rownież rownolegle do tylniej bocznej szyby ktorej i tak nie bedzie bedzie najprawdopodobniej czerpnia z pleksi lub podobnego tworzywa poliweglanu lub cos w tym stylu zalezy co wpadnie w rece.
-
odwazny plan, bede czekal napewno na wyniki, Mam nadzieje ze wszystoko zrobisz z zasadami BHP:D no tylko rpoblem potem jest inny, nazywa sie przegląd. Ja z chlodzeniem bym zrobil jakis wlot na boku i osobny uklad, Ciekawe ile kompletow opon poleci zanim zestroisz all dobrze.
-
no ja osobiście mam dwie zagadki które będą musiały wyjść w praniu a mianowicie przegląd i ręczny jedno z drugim ściśle powiązane. bo mam nadzieje przejść przegląd oficjalnie z wbiciem w dowód zmiane pojemności.
-
A jaki z recznym moze byc problem?
-
a taki ze niewiem jaki zacisk podejdzie bez wiekszych problemow pod przednie zwrotnice
-
a taki ze niewiem
jaki zacisk podejdzie bez wiekszych problemow pod przednie zwrotniceDawaj dwa zaciski na kolo:D bedzie mod nad modami!:D, hm nom prawdopodobnie bedzie Cie czekac cięcie mocowan zaciskow i wstawianie na odpowiedni rozstaw.
Z przegladem moze byc kaplica poniewaz jest to ingerencja w auco w podwozie nadwozie naped i zawieszenie, czy czasem w polskim prawie nie ma zapisku ze takie cos musi uzyskac jakas homologacje czy "zdac jakis test". Kazda ingerencja w aucto powinna byc jakos odpowiednio opisana i sprawdzona przez diagnoste ktory jak cos to polozy reke do uciecia. Zanim zaczniesz ciac to sie dowiedz w urzedzie komunikacji;]
"dzien dobry chce wlozyc 2gi silnik w bude, pociac ja troche i pomieszac czesciami, jak mam to prawnie rozegrac?":D -
projekt nierealny ale marzenia, czemu nie
jak sie juz bawic to justy + GTi turbo, inne przerobki to gufniana robota i szkoda kasy
-
sam jestes nierealny... nie widze zadnego technicznego problemu w wykonaniu swifta bimoto.
a pieniadze to rzecz nabyta i to jest akurat najmniejszy problem. -
sam jestes
nierealny... nie widze zadnego technicznego problemu w wykonaniu swifta bimoto.
a pieniadze to
rzecz nabyta i to jest akurat najmniejszy problem.Ale przegląd da się załatwić, czy będziesz nim jeździł po zamkniętym torze?
-
sprawa pewnie będzie musiała zakończyć się u rzeczoznawcy, aby wydał orzeczenie o dopuszczeniu do ruchu. w ten czas pojazd będzie już ,,specjalny,, a nie swift
-
bedzie SSS suzuki swift specjal