[ALL] Zbiornik paliwa - czy kupię nowy?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam czy jest możliwość kupienia nowego zbiornika paliwa? Co zrobić teraz szukać używanych czy można w rozsądnych pieniądzach zrobić jakiś na zamówienie?

    Czy jest różnica w zbiorniku w zależności od wersji silnikowej lub nadwoziowej oraz z jakich roczników będą pasować?


  • Użytkownik archiwalny

    wszystkie zbiorniki pasują poza tymi od 4WD

    pompa 1.0 a 1.3 jest inna ( słabsza )


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za odpowiedź, byłem na złomie i mieli tam zbiornik z 1991 roku. dowiedziałem się, że nie będzie pasował, ponieważ do '94 pompa paliwa była przy silniku, a od 1994 montowali ją w zbiorniku paliwa. Czy to prawda? Jak poznać czy mam gaźnik czy wtrysk paliwa? Omawiany samochód jest znajomej, także prosiłbym o łopatologiczne wytłumaczenie jak poznać, żeby znajoma mogła sprawdzić, części szukam jej na odległość.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za
    odpowiedź, byłem na złomie i mieli tam zbiornik z 1991 roku. dowiedziałem się, że
    nie będzie pasował, ponieważ do '94 pompa paliwa była przy silniku, a od 1994
    montowali ją w zbiorniku paliwa. Czy to prawda?

    z tego co pamiętam to tak

    Jak poznać czy mam gaźnik czy wtrysk
    paliwa?

    ma mono-wtrysk, nie było gaźników ot taki szczegół


  • Użytkownik archiwalny

    głupie gadanie...

    mk1 miały gaźnik lub wtrysk.

    mk2 miały gaźnik lub wtrysk.

    mk3 miały wtrysk

    mk4 miały wtrysk

    mk5 miały wtrysk

    rozpoznanie:
    1. jeżeli przy aparacie zapłonowym nie ma zbiorniczka podciśnieniowego - masz wtrysk
    2. masz moduł zapłonowy - masz wtrysk
    3. jeżeli masz check engine - masz wtrysk
    4. sonda lambda = wtrysk
    zbiorniki paliwa można przekładać pomiędzy samochodami z wtryskiem niezależnie od rocznika. różnica tylko w GTI (mocniejszą ma pompę paliwa) ale zbiornik pasuje. rura wlewowa pasuje pomiędzy 3d/5d/4d. tylko 4wd ma inną.



  • Skoro już jesteśmy przy temacie rur wlewowych to mam pytanie. Czy jej wymiana jest trudna czy wystarczy odkręcić śruby pod klapką wlewu paliwa, ściągnąć z gumowego zacisku i założyć nową?


  • Moderator

    Skoro już jesteśmy
    przy temacie rur wlewowych to mam pytanie. Czy jej wymiana jest trudna czy wystarczy
    odkręcić śruby pod klapką wlewu paliwa, ściągnąć z gumowego zacisku i założyć nową?

    z tego co pamiętam tak, ciężko znaleźć używkę w ładnym stanie.
    Swoją rurę zabezpieczyłem brunoxem i pokleiłem poxipolem swego czasu


  • Użytkownik archiwalny

    z tego co pamiętam
    tak, ciężko znaleźć używkę w ładnym stanie.
    Swoją rurę
    zabezpieczyłem brunoxem i pokleiłem poxipolem swego czasu

    BPX pytał czy ciężko ją wymienić


  • Użytkownik archiwalny

    4 śruby i 2 opaski, 10 minut roboty. Nikt nie odpowiada, bo tam jest wszystko oczywiste, wystarczy wleźć pod auto i odkręcić, od pisania postów się nie wymieni


  • Użytkownik archiwalny

    a jednak powiem ze z opaską dolną może być problem bo one są druciane. od razu kupić zwykłą opaskę metalową zeby była.

    co do dostania rury ja mam dwie, ale dla siebie trzymam



  • Luzik panowie! Rura już do mnie jedzie od Krzemola i z tego co widziałem na zdjęciach jest ładna (jak dojedzie to porobię fotki z każdej możliwej strony i wrzucę). A na pewno ładniejsza od mojej obecnej (wstawiałem jej foty w swoim wątku), która już gdzieś chyba musi mieć dziurę, bo nie pamiętam kiedy ostatnio przy odkręcaniu korka miałem psss...
    Zresztą tą "nową" i tak mam zamiar porządnie zabezpieczyć zanim ją wsadzę.


  • Użytkownik archiwalny

    a jednak powiem ze
    z opaską dolną może być problem bo one są druciane. od razu kupić zwykłą opaskę
    metalową zeby była.
    co do dostania rury
    ja mam dwie, ale dla siebie trzymam

    Opaska w 90% przypadków po założeniu klucza i obróceniu pęka przy śrubie- więc żaden problem.

    I rada praktyczna- wywalić ten termokurczliwy plastik z rury, tak przynajmniej z 20cm na górze i to miejsce zabezpieczyć, ja pomalowałem podkładem i dla pewności posmarowałem powierzchnię rury smarem grafitowym. Ten plastik z góry łapie wilgoć i rura się sypie albo na górze, albo rurka odpowietrzająca gnije


  • Użytkownik archiwalny

    głupie gadanie...
    mk1 miały gaźnik
    lub wtrysk.
    mk2 miały gaźnik
    lub wtrysk.
    mk3 miały wtrysk
    mk4 miały wtrysk
    mk5 miały wtrysk

    Mk I - kto je jeszcze ma
    Mk II - do którego roku miały gaźnik ? chyba tylko na początku produkcji


  • Użytkownik archiwalny

    Mk II - do którego roku miały gaźnik ? chyba tylko na początku produkcji

    widziałem 90' 1.6 z gaźnikiem


  • Użytkownik archiwalny

    widziałem 90' 1.6 z
    gaźnikiem

    bardzo dziwne 89 to jeszcze rozumiem, chyba że to był jakiś "leżak" zza granicy, bo sam takie widziałem - rejestracja 99 a rocznik 97/98



  • I rada praktyczna-
    wywalić ten termokurczliwy plastik z rury, tak przynajmniej z 20cm na górze i to
    miejsce zabezpieczyć, ja pomalowałem podkładem i dla pewności posmarowałem
    powierzchnię rury smarem grafitowym. Ten plastik z góry łapie wilgoć i rura się
    sypie albo na górze, albo rurka odpowietrzająca gnije

    A co Wy na to, żeby nie ruszać termokurczliwej opaski tylko całą rurę okleić matą szklaną?


  • Użytkownik archiwalny

    A co Wy na to, żeby
    nie ruszać termokurczliwej opaski tylko całą rurę okleić matą szklaną?

    Przed oklejeniem zabezpieczyłbym jeszcze dobrze antykorozyjnie, jednak jak zacznie gnić pod matą to nie będziesz tego wdział, a któregoś pięknego dnia podczas tankowania też możesz mieć "zaskoczkę"



  • Przed oklejeniem
    zabezpieczyłbym jeszcze dobrze antykorozyjnie, jednak jak zacznie gnić pod matą to
    nie będziesz tego wdział, a któregoś pięknego dnia podczas tankowania też możesz
    mieć "zaskoczkę"

    No właśnie mam dylemat jak zobaczyłem jak wygląda moja nowa rura...
    Niby ma 17 lat, a patrząc na nią myślę, że ktoś mi ją właśnie przyniósł z półki na magazynie. I teraz nie wiem czy cokolwiek z nią robić (czyt. jakoś zabezpieczać) czy zostawić jak jest...


  • Użytkownik archiwalny

    No właśnie mam
    dylemat jak zobaczyłem jak wygląda moja nowa rura...
    Niby ma 17 lat, a
    patrząc na nią myślę, że ktoś mi ją właśnie przyniósł z półki na magazynie. I
    teraz nie wiem czy cokolwiek z nią robić (czyt. jakoś zabezpieczać) czy zostawić jak
    jest...

    Ja bym dobrze zabezpieczył i założył



  • Ja bym dobrze
    zabezpieczył i założył

    Czyli co, podkład i środek do ochrony podwozia?


Log in to reply