[ALL] Zbiornik paliwa - czy kupię nowy?
-
wszystkie zbiorniki pasują poza tymi od 4WD
pompa 1.0 a 1.3 jest inna ( słabsza )
-
Dzięki za odpowiedź, byłem na złomie i mieli tam zbiornik z 1991 roku. dowiedziałem się, że nie będzie pasował, ponieważ do '94 pompa paliwa była przy silniku, a od 1994 montowali ją w zbiorniku paliwa. Czy to prawda? Jak poznać czy mam gaźnik czy wtrysk paliwa? Omawiany samochód jest znajomej, także prosiłbym o łopatologiczne wytłumaczenie jak poznać, żeby znajoma mogła sprawdzić, części szukam jej na odległość.
-
Dzięki za
odpowiedź, byłem na złomie i mieli tam zbiornik z 1991 roku. dowiedziałem się, że
nie będzie pasował, ponieważ do '94 pompa paliwa była przy silniku, a od 1994
montowali ją w zbiorniku paliwa. Czy to prawda?z tego co pamiętam to tak
Jak poznać czy mam gaźnik czy wtrysk
paliwa?ma mono-wtrysk, nie było gaźników ot taki szczegół
-
głupie gadanie...
mk1 miały gaźnik lub wtrysk.
mk2 miały gaźnik lub wtrysk.
mk3 miały wtrysk
mk4 miały wtrysk
mk5 miały wtrysk
rozpoznanie:
1. jeżeli przy aparacie zapłonowym nie ma zbiorniczka podciśnieniowego - masz wtrysk
2. masz moduł zapłonowy - masz wtrysk
3. jeżeli masz check engine - masz wtrysk
4. sonda lambda = wtrysk
zbiorniki paliwa można przekładać pomiędzy samochodami z wtryskiem niezależnie od rocznika. różnica tylko w GTI (mocniejszą ma pompę paliwa) ale zbiornik pasuje. rura wlewowa pasuje pomiędzy 3d/5d/4d. tylko 4wd ma inną. -
Skoro już jesteśmy przy temacie rur wlewowych to mam pytanie. Czy jej wymiana jest trudna czy wystarczy odkręcić śruby pod klapką wlewu paliwa, ściągnąć z gumowego zacisku i założyć nową?
-
Skoro już jesteśmy
przy temacie rur wlewowych to mam pytanie. Czy jej wymiana jest trudna czy wystarczy
odkręcić śruby pod klapką wlewu paliwa, ściągnąć z gumowego zacisku i założyć nową?z tego co pamiętam tak, ciężko znaleźć używkę w ładnym stanie.
Swoją rurę zabezpieczyłem brunoxem i pokleiłem poxipolem swego czasu -
z tego co pamiętam
tak, ciężko znaleźć używkę w ładnym stanie.
Swoją rurę
zabezpieczyłem brunoxem i pokleiłem poxipolem swego czasuBPX pytał czy ciężko ją wymienić
-
4 śruby i 2 opaski, 10 minut roboty. Nikt nie odpowiada, bo tam jest wszystko oczywiste, wystarczy wleźć pod auto i odkręcić, od pisania postów się nie wymieni
-
a jednak powiem ze z opaską dolną może być problem bo one są druciane. od razu kupić zwykłą opaskę metalową zeby była.
co do dostania rury ja mam dwie, ale dla siebie trzymam
-
Luzik panowie! Rura już do mnie jedzie od Krzemola i z tego co widziałem na zdjęciach jest ładna (jak dojedzie to porobię fotki z każdej możliwej strony i wrzucę). A na pewno ładniejsza od mojej obecnej (wstawiałem jej foty w swoim wątku), która już gdzieś chyba musi mieć dziurę, bo nie pamiętam kiedy ostatnio przy odkręcaniu korka miałem psss...
Zresztą tą "nową" i tak mam zamiar porządnie zabezpieczyć zanim ją wsadzę. -
a jednak powiem ze
z opaską dolną może być problem bo one są druciane. od razu kupić zwykłą opaskę
metalową zeby była.
co do dostania rury
ja mam dwie, ale dla siebie trzymamOpaska w 90% przypadków po założeniu klucza i obróceniu pęka przy śrubie- więc żaden problem.
I rada praktyczna- wywalić ten termokurczliwy plastik z rury, tak przynajmniej z 20cm na górze i to miejsce zabezpieczyć, ja pomalowałem podkładem i dla pewności posmarowałem powierzchnię rury smarem grafitowym. Ten plastik z góry łapie wilgoć i rura się sypie albo na górze, albo rurka odpowietrzająca gnije
-
głupie gadanie...
mk1 miały gaźnik
lub wtrysk.
mk2 miały gaźnik
lub wtrysk.
mk3 miały wtrysk
mk4 miały wtrysk
mk5 miały wtryskMk I - kto je jeszcze ma
Mk II - do którego roku miały gaźnik ? chyba tylko na początku produkcji -
Mk II - do którego roku miały gaźnik ? chyba tylko na początku produkcji
widziałem 90' 1.6 z gaźnikiem
-
widziałem 90' 1.6 z
gaźnikiembardzo dziwne 89 to jeszcze rozumiem, chyba że to był jakiś "leżak" zza granicy, bo sam takie widziałem - rejestracja 99 a rocznik 97/98
-
I rada praktyczna-
wywalić ten termokurczliwy plastik z rury, tak przynajmniej z 20cm na górze i to
miejsce zabezpieczyć, ja pomalowałem podkładem i dla pewności posmarowałem
powierzchnię rury smarem grafitowym. Ten plastik z góry łapie wilgoć i rura się
sypie albo na górze, albo rurka odpowietrzająca gnijeA co Wy na to, żeby nie ruszać termokurczliwej opaski tylko całą rurę okleić matą szklaną?
-
A co Wy na to, żeby
nie ruszać termokurczliwej opaski tylko całą rurę okleić matą szklaną?Przed oklejeniem zabezpieczyłbym jeszcze dobrze antykorozyjnie, jednak jak zacznie gnić pod matą to nie będziesz tego wdział, a któregoś pięknego dnia podczas tankowania też możesz mieć "zaskoczkę"
-
Przed oklejeniem
zabezpieczyłbym jeszcze dobrze antykorozyjnie, jednak jak zacznie gnić pod matą to
nie będziesz tego wdział, a któregoś pięknego dnia podczas tankowania też możesz
mieć "zaskoczkę"No właśnie mam dylemat jak zobaczyłem jak wygląda moja nowa rura...
Niby ma 17 lat, a patrząc na nią myślę, że ktoś mi ją właśnie przyniósł z półki na magazynie. I teraz nie wiem czy cokolwiek z nią robić (czyt. jakoś zabezpieczać) czy zostawić jak jest... -
No właśnie mam
dylemat jak zobaczyłem jak wygląda moja nowa rura...
Niby ma 17 lat, a
patrząc na nią myślę, że ktoś mi ją właśnie przyniósł z półki na magazynie. I
teraz nie wiem czy cokolwiek z nią robić (czyt. jakoś zabezpieczać) czy zostawić jak
jest...Ja bym dobrze zabezpieczył i założył
-
Ja bym dobrze
zabezpieczył i założyłCzyli co, podkład i środek do ochrony podwozia?
-
A ile jeszcze chcesz jeździć tym autem???
Zakładaj jak jest, na pewno przeżyje blacharkę świstaka