[ALL] Kontrolka akumulatora
-
Hellsin Użytkownik archiwalnynapisał 2 kwi 2014, 16:05 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 lis 2016, 01:30
Myślicie, że to już
koniec altka czy po prostu zaśniedziała klema?na początek sprawdź seryjne masy i zrób to co Adamo pisał, jak nie da rady to szukaj dopiero głębiej.
-
Zdejmij klemę na
spokojnie, oczyść elektrodę aku i klemę delikatnym papierkiem ściernym, dopasuj
klemę, dobrze dokręć i się okażeNo to tak.
Jak wracałem z Wawy to już świeciła się cały czas. Podjechałem do elektromechanika u mnie w mieście, pomierzył i wyszło, że altek w ogóle już nie ładuje. Umówiłem się na piątek i będzie mi zakładał mój stary alternator. -
likaonnapisał 2 kwi 2014, 20:10 ostatnio edytowany przez likaon 11 lis 2016, 01:30
Jakbyś miał go na spocie to chętnie się nim pobawię, nie miałem okazji a może przy okazji naprawię
-
Jakbyś miał go na
spocie to chętnie się nim pobawię, nie miałem okazji a może przy okazji naprawięSpoko, wezmę.
-
adamo81napisał 3 kwi 2014, 04:45 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 01:30
No to tak.
Jak wracałem z Wawy
to już świeciła się cały czas. Podjechałem do elektromechanika u mnie w mieście,
pomierzył i wyszło, że altek w ogóle już nie ładuje. Umówiłem się na piątek i będzie
mi zakładał mój stary alternator.Pod blokiem byś sam założył
-
Pod blokiem byś sam
założyłNie wydaje mi się, bo do niektórych śrub to od dołu trzeba się dostać. Zresztą jak coś będzie nie teges to chociaż mam na kogo winę zwalić.
-
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 3 kwi 2014, 10:10 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 01:30
Nie wydaje mi się,
bo do niektórych śrub to od dołu trzeba się dostać. Zresztą jak coś będzie nie teges
to chociaż mam na kogo winę zwalić.Nie trzeba, odkręcasz śrubę od góry, luzujesz żeby zdjąć pasek, odchylasz altek do tyłu i odkręcasz śrubę na dole, z tego co pamiętam to tak to szło
-
Nie trzeba,
odkręcasz śrubę od góry, luzujesz żeby zdjąć pasek, odchylasz altek do tyłu i
odkręcasz śrubę na dole, z tego co pamiętam to tak to szłoNie do końca jest jak piszesz, ale wjechaliście mi na ambicję, więc spiąłem poślady, 2 godzinki roboty i alternator wymieniony.
Co do ilości śrub do odkręcenia to jest ich 5. Trzy trzymają alternator (jedna na górze, dwie od spodu), a dwie tą prowadnicę na której regulujemy naciąg paska przesuwając alternator.
-
plastekk Użytkownik archiwalnynapisał 3 kwi 2014, 14:36 ostatnio edytowany przez plastekk 11 lis 2016, 01:30
Nie do końca jest
jak piszesz, ale wjechaliście mi na ambicję, więc spiąłem poślady, 2 godzinki roboty
i alternator wymieniony.
Co do ilości śrub
do odkręcenia to jest ich 5. Trzy trzymają alternator (jedna na górze, dwie od
spodu), a dwie tą prowadnicę na której regulujemy naciąg paska przesuwając
alternator.której nie trzeba odkrecać
-
adamo81napisał 3 kwi 2014, 15:44 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 01:30
Działa teraz ladowanie? Ile kaski zaoszczędziłeś?
-
której nie trzeba
odkrecaćŻe niby której, bo bez niszczenia plastikowej osłony alternatora nie da rady wyjąć bez odkręcenia tych 5 śrub?!
-
Działa teraz
ladowanie? Ile kaski zaoszczędziłeś?Kontrolka się nie świeci, więc chyba działa...
A kasy 80 zł. -
adamo81napisał 4 kwi 2014, 02:41 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 01:30
Kontrolka się nie
świeci, więc chyba działa...
A kasy 80 zł.Miałeś zapasowy altek?
Ja muszę sobie jakiś kupić alternatorek na zapas, bo w moim chyba łożyska głośniej zaczęły chodzić... Sprawdzę jeszcze, czy to na pewno on jak zdejmę pasek wielorowkowy i nim zakręcę.
Jeśli to nie będzie on, to zostaje przyjrzeć się pompie wody (w kwietniu 2013 wymieniana ) albo napinacz paska rozrządu
Czy altek z mk4 i mk5 pasuje do mk3?
-
Miałeś zapasowy
altek?W zeszłym roku w lipcu kupiłem od plastkka, bo w warsztacie powiedzieli mi, że takie świergotanie z pod maski na biegu jałowym to łożysko alternatora, więc wymieniłem. Okazało się, że to wcale nie była kwestia alternatora, więc był wymieniony bez potrzeby, a mój oryginalny mi został.
Czy altek z mk4 i
mk5 pasuje do mk3?U mnie podszedł podobno z GTi, więc i w drugą stronę powinno działać.
Z tego co wiem to jedyne różnice mogą być w ilości rowków na kółku alternatora, więc na to zwróć uwagę. -
adamo81napisał 4 kwi 2014, 13:59 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 01:30
W zeszłym roku w
lipcu kupiłem od plastkka, bo w warsztacie powiedzieli mi, że takie
świergotanie z pod maski na biegu jałowym to łożysko alternatora, więc wymieniłem.
Okazało się, że to wcale nie była kwestia alternatora, więc był wymieniony bez
potrzeby, a mój oryginalny mi został.I co było powodem świergotania spod maski?
U mnie podszedł
podobno z GTi, więc i w drugą stronę powinno działać.
Z tego co wiem to
jedyne różnice mogą być w ilości rowków na kółku alternatora, więc na to zwróć
uwagę.U mnie muszą być 3 rowki
-
I co było powodem
świergotania spod maski?Do dziś nie wiem, ale odgłos idzie z okolic łączenia wydechu z kolektorem (uszczelka?). Problem świergotania oczywiście nie został rozwiązany, ale dałem sobie z tym spokój.
U mnie muszą być 3
rowkiJa też mam 3 rowki.
-
adamo81napisał 5 kwi 2014, 03:02 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 01:30
Do dziś nie wiem,
ale odgłos idzie z okolic łączenia wydechu z kolektorem (uszczelka?). Problem
świergotania oczywiście nie został rozwiązany, ale dałem sobie z tym spokój.
Ja też mam 3 rowki.No u mnie coś grzechocze z okolic alternatora, pompy wody i napinacza rozrządu
-
sovik3b Użytkownik archiwalnynapisał 5 kwi 2014, 15:47 ostatnio edytowany przez sovik3b 11 lis 2016, 01:30
łożysko od napinacza paska pompy wspomagania lubi szumieć i wydawać różne odgłosy
-
adamo81napisał 5 kwi 2014, 16:20 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 01:30
łożysko od
napinacza paska pompy wspomagania lubi szumieć i wydawać różne odgłosyNie mam wspomagania, ale obstawiam napinacz rozrzadu
-
sovik3b Użytkownik archiwalnynapisał 6 kwi 2014, 09:12 ostatnio edytowany przez sovik3b 11 lis 2016, 01:30
przy wymianie rozrządu zostawiłeś stary napinacz?
37/48