[mk3 1.0 ] Parę pytań technicznych - silnik , sprzęgło itd.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam wszystkich!

    Dziś stałem się posiadaczem Swifta Mk3 1.0 z 1995 roku - sprowadzonego z Niemiec w 1996 roku i wciąż zarejestrowanego na czarnych tablicach. Znajomemu zalegał na podwórku i dlatego trafił w moje ręce. Początek VIN JS czyli japonka

    Autko stało nieodpalane przez dobre pół roku - po naładowaniu akumulatora auto odpaliło i nawet zrobiłem 40 km do domu , przez ten kawałek zauważyłem parę problemów o które chciałem się zapytać:

    • dziwny szum w okolicach rozrządu / pasków klinowych - najlepiej będzie chyba ściągnąć pasek od klimatyzacji która nie jest napełniona i zobaczyć czy to ona nie daje tego odłgłosu

    • dodatkowy szum który mija po wciśnięciu sprzęgła - łożysko oporowe sprzęgła?

    • przy mocnym wciśnięciu gazu jest wrażenie że auto ściąga w prawo przy puszczeniu gazu jest wrażenie że auto ściąga w lewo - stawiam na wahacze z przody lub końcówki drążka?

    W tygodniu będę jeszcze dokładnie sprawdzał podwozie , hamulce itp. bo dziś nie miałem już czasu. Planuję wymianę oleju i rozrządu bo od nowości nie był wymieniany

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    • przy mocnym
      wciśnięciu gazu jest wrażenie że auto ściąga w prawo przy puszczeniu gazu jest
      wrażenie że auto ściąga w lewo - stawiam na wahacze z przody lub końcówki drążka?

    jak stało nie jeżdżone to sprawdź może mocowania wahaczy, bo w tych autach gniją, sam bede robil niedlugo


  • Użytkownik archiwalny

    przed jazdą obejrzałem z przodu i z tyłu i wyglądają dobrze - na pierwszy rzut oka sprawdzę dokładniej na podnośniku


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdz srubokretem na podnosniku, bo moze sie okazac, ze zamiast inwestycji bedzie ostatnia wycieczka na szrot.



  • przed jazdą
    obejrzałem z przodu i z tyłu i wyglądają dobrze - na pierwszy rzut oka
    sprawdzę dokładniej na podnośniku

    U mnie ściągało, bo wahacz był do wymiany


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdz srubokretem
    na podnosniku, bo moze sie okazac, ze zamiast inwestycji bedzie ostatnia wycieczka
    na szrot.

    Podłoga wygląda bardzo dobrze , jedyne miejsca podejrzane to właśnie mocowanie tylnych wahaczy próba śrubokręta wypadła pozytywnie w sensie nie byłem w stanie wbić go w blachę natomiast początki korozji są



  • Podłoga wygląda
    bardzo dobrze , jedyne miejsca podejrzane to właśnie mocowanie tylnych wahaczy próba
    śrubokręta wypadła pozytywnie w sensie nie byłem w stanie wbić go w blachę natomiast
    początki korozji są

    Jeśli ściąga przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem na dwie różne strony, to jak Ci wcześniej napisałem wyrobiła się przednia guma na którymś przednim wahaczu

    U mnie tak było i auta zachowywało się jak opisujesz - po wymianie wahacza (budżetowy Deckermann za 70 pln) jak ręką odjął


  • Użytkownik archiwalny

    No dobra ale jaki teraz wlać olej 5W-40 czy bezpieczniej 10W-40 - nie mam zielonego pojęcia jaki jest wlany i kiedy był ostatnio wymieniany


  • Użytkownik archiwalny

    lej śmialo 10w40 , to taki "uniwersalny" dla swifta i wiekszość smiga na nim


  • Użytkownik archiwalny

    lej śmialo 10w40 ,
    to taki "uniwersalny" dla swifta i wiekszość smiga na nim

    ekspresowa odpowiedź dzięki za info


  • Użytkownik archiwalny

    Podłoga wygląda
    bardzo dobrze , jedyne miejsca podejrzane to właśnie mocowanie tylnych wahaczy próba
    śrubokręta wypadła pozytywnie w sensie nie byłem w stanie wbić go w blachę natomiast
    początki korozji są

    Mała poprawką - progi miały strukturę wafla do lodów czyli rozsypały się pozostawiając dodatkowe odpływy i przewietrzanie profili - po 1 listopada Swift jedzie do znajomego blacharza na rewitalizację progów no i jeszcze sprawdzi jak reszta wygląda

    Hałas który opisywałem z okolić rozrządu i pasków na 99% pochodzi z rozsypanego katalizatora

    Zrobiłem tez fotkę dołu silnika bo jest cały w oleju - przy wymianie oleju planuje odkręcić miskę i na nowo ją uszczelnić - tam jest jakaś uszczelka czy po po prost zrobić ja na silikon? Wygląda na to że cieknie też z simeringu wału od strony skrzyni


  • Użytkownik archiwalny

    Miska uszczelniana jest na silikon.
    Przy dokręcaniu michy trzeba tylko uważać, aby nie przedobrzyć ,a o to dosyć łatwo.


  • Użytkownik archiwalny

    a ściągnę ją bez odkręcania wydechu od kolektora?


  • Użytkownik archiwalny

    W silnikach 1.0 oraz 1.3 spokojnie wyciągniesz miskę bez ruszania wydechu

    Inaczej ma się sprawa odnośnie GTi, ale przy tym silniku nie miałem okazji się bawić.



  • a ściągnę ją bez
    odkręcania wydechu od kolektora?

    Ściągniesz, ale jak odkręcisz wydech od kolektora to będziesz miał więcej miejsca przy zakładaniu michy posmarowanej płynnym silikonem...

    Mój silnik też prawie był tak zarzygany - też na wiosnę wymieniałem uszczelniacz na wale od strony skrzyni - cena uszczelniacza ok. 16-18 zł, robocizna moja - inaczej kilka stów by poszło

    Jeśli będziesz to komuś zlecał + te progi u blacharza to chyba lepiej oddać padlinę na złom


  • Użytkownik archiwalny

    progi blacharz zrobi mi za 200 zł więc nie jest źle

    co do miski to sam zrobię a ten uszczelniacz wału - hm...zawieszenie u siebie Audi sam robiłem , skrzyni nigdy nie wyciągałem ale myślę że dam radę.

    Jeszcze osłona przegubu od strony kierowcy wymaga wymiany



  • Tak na to zdjęcie patrzę to ciekawe ile lat ma filtr oleju

    Może oleju dolewano, bo silnik ciekł i nie trzeba było wymieniać


  • Użytkownik archiwalny

    Tak na to zdjęcie
    patrzę to ciekawe ile lat ma filtr oleju
    Może oleju
    dolewano, bo silnik ciekł i nie trzeba było wymieniać

    Muszę ci powiedzieć że mam dokładnie te same myśli może będę w stanie odczytać co jest na nim napisane i może datę produkcji - aha oleju na bagnecie w połowie miarki

    Sam bije się z myślami co dalej zrobić - drugie autko się przyda , dostałem je jak za darmo więc nawet jak miałbym włożyć w nie jakieś pieniądze to chyba i tak warto


  • Użytkownik archiwalny

    Aha w katalogach części wuystępuje Swift 1.0 53KM i 54KM - który to mój , można to jakoś sprawdzić?


  • Użytkownik archiwalny

    Masz 53km, cuda w katalogach wypisują.

    Apropo filtra, mała ciekawostka. Pasuje z tico, jest 6zł tańszy, aniżeli swiftowy