Zaworek PCV
-
Mój stary był cały
połamany ale wyglądało że gazy lecą z tego czegoś(komora korbowa?) pod zaworkiem w
strone filtra powietrza i pokrywy zaworow. A sprężynka dociska cypelek w środku
zaworu zamykając odpływ gazów z komory o małym cisnieniu.
?Chyba logiczne że olej jest w silniku a od czasu do czasu przy większych obrotach rzygnie sobie tym olejem pod filtr powietrza.
Jakby olej miał splywać do pokrywy zaworów to skąd brałby się pod filtrem powietrza (przeciskałby się pod prąd przez zawór - wątpie).
Dodatkowo przy wysokich obrotach (podciśnieniu) zaworek "odpowietrza" pokrywę zaworów aby jej nie rozwaliło.Kilka osób zamiast zaworka ma rurę i słoik gdzie rzyga im olejem i też jakoś jeżdżą.
-
ja swój zaworek zaślepiłem i 10 k km bez problemów. Równe obroty i żadnego oleju pod filtrem powietrza. Silnik dość często kręcony pod 6k obrotów .
-
ja swój zaworek
zaślepiłem i 10 k km bez problemów. Równe obroty i żadnego oleju pod filtrem
powietrza. Silnik dość często kręcony pod 6k obrotów .a moj niestety czasem sobie chlapnie, ale tez zaslepiony zaworek. ja tam swojego do 5k krece, wyzej wydaje mi sie ze w 1.0 nie ma sensu, a tym bardziej ze na LPG
-
Sorki za odświeżanie, ale czym zatkać miejsce po tym zaworku i przewód ?
Nie wiem jakie tam ciśnienie i temp. jest, więc wolę spytać.W ogóle ja miałem ten pcv cały zatkany nagarem, a po wyczyszczeniu widać, że przepuszcza w obie strony i jak się silnik rozgrzał to na biegu jałowym mam 1900 obr.
Ciężko dosztukować od tico ? -
Sorki za
odświeżanie, ale czym zatkać miejsce po tym zaworku i przewód ?
Nie wiem jakie tam
ciśnienie i temp. jest, więc wolę spytać.
W ogóle ja miałem
ten pcv cały zatkany nagarem, a po wyczyszczeniu widać, że przepuszcza w obie strony
i jak się silnik rozgrzał to na biegu jałowym mam 1900 obr.
Ciężko dosztukować
od tico ?Ten od Tico/Matiza jest ze dwa razy większy i trochę rzeźby przy tym jest. Kiedyś miałem taką rzeźbę, ale ostatecznie zaślepiłem ten zaworek i mam spokój
-
No ok, ale czym zalepiłeś miejsce zaworka i wężyk ?
Nie chciałbym nabroić bardziej niż jest -
No ok, ale czym
zalepiłeś miejsce zaworka i wężyk ?
Nie chciałbym
nabroić bardziej niż jestOdkręcasz blaszkę co trzyma zaworek, wywalasz zaworek i zastępujesz go np. śrubą z niskim łbem na klucz bodajże 17 dajesz pod tę śrubę gumową podkładkę żeby było szczelnie, przytrzymujesz to ustrojstwo oryginalną blaszką od zaworka i wsio...
To tylko taki przykład - u mnie działa znakomicie
-
a u mnie kruciec się nie złamał. wiec założyłem rurke na pcv i wkleiłem do niej z drugiej strony śrubę
-
a u mnie kruciec
się nie złamał. wiec założyłem rurke na pcv i wkleiłem do niej z drugiej strony
śrubęNo możliwości jest dużo - wszystko zależy od fantazji wykonawcy
Najważniejsze, żeby było szczelnie, bo inaczej będzie lipa
-
Na razie założyłem zaworek od tico, bo kosztował grosze.
Obroty na biegu jałowym spadły, ale jest to samo, co przed czyszczeniem - bujają się między 1100 a 1500 obr/min.
Spróbuje jeszcze podłożyć uszczelkę między zaworek, a kolektor, bo tam mały styk jest, ale nie widać, żeby coś dmuchało. W ostateczności wywalę całkiem zaworek, ale to chyba nie to. -
to nie ma dmuchać a zasysać
-
to nie ma dmuchać a
zasysaćNo właśnie ten zaworek musi być szczelny bo pod nim powietrze jest zasysane. Zamontowałeś ten zaworek z Tico odwrotnie kolego - dlatego się nic nie zmieniło i uszczelnianie nic nie da.
Żeby ten zaworek z Tico działał poprawnie musisz wykombinować tak, że ta jego grubsza końcówka musi być wsadzona w dziurę po starym zaworku ale niestety jest ona za gruba i trzeba rzeźbić... Na dowód przełóż go sobie odwrotnie, przytrzymaj ręką i zobaczysz, że obroty spadną. Przerabiałem to, a potem i tak zdecydowałem się na zaślepienie
Zresztą o zaworku było już kupę postów od 2008 roku wzwyż
-
Mam włożony grubszą końcówką do dołu - weszła bez problemu. Zaworek od Tico jest większy, więc jedynie musiałem dać dłuższe śruby i to tyle roboty. Wąż jest ten sam, choć nieco zgięty.
W piątek się za to wezmę jeszcze raz i spróbuję odwrócić zaworek lub go całkiem wyjąć i dam znać co z tego wyszło -
Ja na końcówkę zaworka nakleiłem kawałek taśmy izolacyjnej, z tak "uszczelnionym" zaworkiem, zmontowałem wszystko tak jak wcześniej i śmigało aż miło (ponad 10 kkm) - mam nadzieję, że nowemu właścicielowi dalej ładnie pracuje
Przed zabiegiem skaczące obroty, nawet 1500 i wyżej; po równe 800 czy ile tam powinno być -
Miałem się dziś za to wziąć, ale od 3 dni obroty są w normie - mam 1000, góra 1100 obr./min i to mi pasuje, bo poniżej tych wartości silnik wpada w wibracje.
Wychodzi na to, ze po 2 dniach komputer dostosował się do nowych parametrów (?). -
Pytanie trochę z innej beczki, ale pośrednio tyczy się tego ustrojstwa. Otóż w GTI uszczelka/tulejka/cokolwiek, w której siedzi ten zaworek powiedziala . Nazywa się to jakoś konkretnie? Gdzie można dostać takie cudo? W inter carsie mają takie pierdoły? Jako że uziemiony teraz jestem to wolałbym nie łazić na próżno tylko iść w miejsce gdzie jest realna szansa dostania czegoś takiego
-
Pytanie trochę z
innej beczki, ale pośrednio tyczy się tego ustrojstwa. Otóż w GTI
uszczelka/tulejka/cokolwiek, w której siedzi ten zaworek powiedziala .
Nazywa się to jakoś konkretnie? Gdzie można dostać takie cudo? W inter
carsie mają takie pierdoły? Jako że uziemiony teraz jestem to wolałbym nie łazić na
próżno tylko iść w miejsce gdzie jest realna szansa dostania czegoś takiego
zdjęciea w ASO nie beda mieli calego zaworka z tą gumką ?
-
W ASO zaworek występuje osobno, ale myślę, że i gumka na pewno będzie do zamówienia osobno... a że będzie kosztowała z 50 zł to inna rzecz...
-
W ASO zaworek
występuje osobno, ale myślę, że i gumka na pewno będzie do zamówienia osobno... a że
będzie kosztowała z 50 zł to inna rzecz...no tak ale czegos o takim nietypowym kształcie raczej sie nie dobierze od czegos innego, zeby to jeszcze byl zwykly oring to mozna by dorobic ...
-
czyli pozostaje szrot i szukanie używki