zlosniki.pl
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    • Szukaj
    1. Strona startowa
    2. Mickey
    M
    • Profil
    • Obserwowani 0
    • Obserwujący 0
    • Tematy 19
    • Posty 1800
    • Najlepsze 0
    • Kontrowersyjne 0
    • Grupy 1

    Mickey

    @Mickey

    Użytkownik archiwalny

    0
    Reputacja
    679
    Wyświetlenia
    1800
    Posty
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    Dołączono Ostatnio online

    Mickey Przestań obserwować Obserwuj
    Użytkownik archiwalny

    Najnowszy post utworzony przez Mickey

    • RE: TDI, TDCI, DTI, JTD, DCI i inne...

      Kolega właśnie
      sprzedawał takie mondeo ropniaka. Jak go kupił od razu wymieniał sprzęgło kompletne
      2 masowe. Kupił sam za gdzieś w Polsce daleko za ponad 1500zł plus montaż bo
      mechanik liczył sporo drożnej. Jeździł nim sporo bo 2 razy do roku wymieniał olej.
      Ale już znów sprzegło padło po 2-3latach i szybko sprzedawał bo taniej wychodzi go
      jazda na gazie. bowiem mondeo paliło 8L a do tego silnik wogole nie przyspiesza do
      100km/h. Trzeba trzymać prędkość powyżej by samochód przyśpieszał.

      Nie wiem jak w Mondeo ale w Focusie przy silniku TDDI 90KM nie ma koła dwumasowego a zwykłe - wymiana przy 160kkm za 800zł z robocizną (sprzęgło LUK)

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      M
      Mickey
    • RE: TDI, TDCI, DTI, JTD, DCI i inne...

      Są jeszcze nieśmiertelne fordowskie TDDI na pompowtryskiwaczach.
      Poza turbodziurą nie mają wad za to bardzo dużą trwałość.
      Stosowane głównie w FFI 2003-2004 rok (później były dość nietrwałe pierwsze rzuty TDCI)

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      M
      Mickey
    • RE: Klimatyzacja z mk3 w mk5

      Wkładaliśmy drogi Michale >

      Cytat:

      Da się to założyć w garażu (zakładaliśmy ze Sholek pod garażem)

      :-)

      napisane w Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
      M
      Mickey
    • RE: Klimatyzacja z mk3 w mk5

      Swift od 92 roku zmieniał się w zasadzie tylko kosmetycznie z zewnątrz więc ta klima powinna w 99% pasować. Jak będziesz miał całe auto to sobie kawałki instalacji wytniesz razem z kostkami tak jak ja i będzie Ci to działało. Na pewno będzie prościej przekładać Swift->Swift niż to co my robiliśmy Geo->Swift.
      Pod deskę rozdzielczą bebechy będą pasować w 100% pewnie będzie trzeba dorobić mocowanie chłodnicy klimatyzacji więcej problemów być nie powinno. Schematów elektryki poszukaj na forum były na 100% zamieszczane

      napisane w Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
      M
      Mickey
    • RE: Klimatyzacja z mk3 w mk5

      Wkładałem klimę z GeoMetro 1996 rocznik do Swifta MK4 i w zasadzie jest to autonomiczny układ. Jedynie jeden drut idzie do komputera. Musisz na schemacie sprawdzić czy komputer z MK5 ma też jeden przewód do klimy czy jest to jakoś inaczej zrobione.
      Drucik ten informuje komputer że włączyłeś klimę i komp podnosi obroty na biegu jałowym aby auto nie zgasło oraz jak wciskasz gaz w podłogę to komp wyłącza klimę - jest to w zasadzie jedyne połączenie z elektroniką auta - reszta jest niezależna.
      Da się to założyć w garażu (zakładaliśmy ze Sholek pod garażem) tylko że musisz mieć w 100% komplet i schematy dawcy i biorcy bo kolory i wtyczki na 100% pasować nie będą.

      PS: Jak chcesz to mam nówkę chłodnicę klimy (auto sprzedałem a nówka HELLA mi została i tak sobie czeka na właściciela)

      napisane w Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
      M
      Mickey
    • RE: Pora na poważnie pomyśleć o strajkach dot.cen paliw

      Witam
      "Dziś na giełdzie
      baryłka ropy kosztowała 102,87USD kurs dolara 2,88zł więc skąd się bierze tak wysoka
      cena na stacjach. Na przełomie marca i kwietnia 2011 baryłka kosztowała ok 127USD
      średni kurs dolara 2,82zł ropa na stacjach była po ok 4,76zł a przypomnę że cena
      ropy na początku 2011 roku była jeszcze wyższa!!!!"

      Super tylko że to cena ropy na teraz a żaden koncern nie kupuje po tej cenie bo by już dawno poszedł z torbami.
      Koncerny produkujące paliwa kupują opcje na ropę a tam ceny już nie są takie "medialne" bo uwzględniają ryzyko kursowe itd.
      I tak naprzykład kupuje się dzisiaj opcje na baryłkę ropy za 120USD ale data wykupu to za 12 miesięcy - oznacza to że obojętnie ile będzie kosztowała ropa za rok my dostaniemy ją za 120USD.
      Jak ropa będzie droższa zyskujemy, jak tańsza dokładamy do interesu ale wiemy za ile będziemy produkować benzynę i ON za 12 miesięcy + wskaźniki płacowe/lokalowe.
      To że dzisiaj cena jest po 5zł tak naprawdę wynika z faktu zakupienia opcji na ropę rok/pół/krawtał temu + obecna akcyza + górka rafinerii na ryzyko kursowe.

      To czy rząd obniży akcyzę czy nie guzik nam kierowcą da - bo pewnie wszyscy zauważyli że jak ropa drożeje to psychologicznie na każdej stacji cena idzie w górę choć mają jeszcze starą dostawę po starej cenie. A jak ropa tanieje to jakoś to tak wolniej bo trzeba wyprzedać "droższe" zapasy a potem jeszcze dorobić sobie za okres kiedy ropa była droga i zarabiają na nas stacje benzynowe a nie hurtownicy/producenci.
      Na śląsku mamy jeden plus - blisko granicę z czechami.
      Jak rodzimi producenci przeginają z cenami to widać cysterny jadące od granicy bo opłaca się transport+opłaty celne niż brać z północy.
      Jadąc przez kraj na wakacje widziałem rozpiętość cen paliwa sięgająca 50groszy na litrze ON - to daje 10% różnicy i co ciekawe im bliżej rafinerii tym drożej a powinno być jak z węglem że blisko producenta jest taniej bo transport tańszy. Jasne że na południu popyt/podaż większa ale bez przesady te 600km transportu powinno dawać mocno w kość.
      Jak widać to niestety producenci z powodu swojego monopolu dają nam w dupę a raczej w portwele.
      Otworzyć granicę, zlikwidować koncesje na handel paliwem i cena sama spadnie ze względu na konkurencję. Najwyżej będziemy kupować paliwo z ukrainy za 2zł

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      M
      Mickey
    • RE: [MK4] (i chyba inne też) wariujący centralny zamek

      Na 99% połamały się kabelki pomiędz drzwiami i kabiną.
      Jak to jest fabryczny centraly to jeśli któryś siłownik nie umie zamknąć/otworzyć drzwi to Master więcej nie próbuje tych drzwi dotykać.

      Niekiedy trzeba ręcznie pozamykać/potwierać i się centralny uspokajał. W tylnych drzwiach na 99% złamany kabel.
      Otworzyć drzwi, zdjąć boczek przy pasach. Dolutować nowy kawałek linki tak ze 20cm. Wyciąć stary kwałek i po sprawie - do 2h roboty.
      Przednie dzrzwi może tylko cięgno do zamka spadło lub trzeba popsikać WD40.

      napisane w Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
      M
      Mickey
    • RE: Piaskowanie podwozia

      U mnie w okolicy jest jedna myjnia która myje tiry i gośc proponował mi mycie z usuwaniem starego zabezpieczenia antykorozyjnego.
      Mówił że woda+piasek daje radę + jakieś środki myjące.
      Ostatecznie nie skożystałem ale może warto podpytać w takiej myjni dla dużych mobilków.

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      M
      Mickey
    • RE: Trasa Warszawa - Jastarnia

      Szkoda mi dziecka
      budzić w ciągu nocy, później cały dzień będzie przez niego przejęczany...

      Ja z rocznym bąblem wyżedżałem o 21 (godzina kiedy zasypiał).
      W aucie spał przy czym po 4h męczył się na foteliku i żona położyła go na tylnym siedzeniu (z pespektywy czasu wyślę że bardzo niebezpiecznie).
      Na miejscu byliśmy około 05:00 tyle że dziecko wstało wyspane a ja nie myślałem o niczym innym jak o śnie ale do wytrzymania.
      Jechałem z Katowic do Białej Podlaskiej.
      Zaletą jest że droga pusta, tirów jak na lekarstwo, brak pieszych (Ci co mieli się upić już leżą, imprezowicze pojawili się dopiero nad ranem).
      Dodatkowa zaleta że jest chłodno, słońce nie wali przez szyby i nie nagrzewa auta - a zawsze łatwiej w aucie puścić ogrzewanie niż przy małym dziecku schładzac klimatyzacją.
      Jedyna wada jest taka że śpiące dziecko nie wytrzyma na foteliku w pozycji półleżacej więcej jak 4h i żadna przerwa nic tu nie da bo to jest niewygodne i już.

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      M
      Mickey
    • RE: [MKV 1,3] Wycieraczki - przód i tył

      Ad 2 miałem to samo - luz na plastykowych przegubach - albo rozwiercić i skręcić na sztywno albo na szrocie kupic cięgna (te w podszybiu).
      Pewnie jak poruszasz wycieraczkami to mają luz około 5cm.
      Można jeszcze próbować ramię w podszybiu wygiąć aby zrobiło się krótsze - to łączące wycieraczki.

      napisane w Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
      M
      Mickey