[swift mkV] Stożek, czyli dolot własnej roboty :)
-
Użytkownik archiwalnynapisał 24 cze 2010, 17:08 ostatnio edytowany przez simon2312 11 paź 2016, 23:11
dodaj tylko
koledze, co by ten stożek na jesień chował do garażua to czemu ?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 24 cze 2010, 17:42 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 paź 2016, 23:11
a to czemu ?
zobaczysz, przy pierwszej lepszej głębszej kałuży :]
-
Użytkownik archiwalnynapisał 24 cze 2010, 17:51 ostatnio edytowany przez Erde 11 paź 2016, 23:11
A to patrz, muszę
jechać zobaczyćSzukaj na stoisku z kominkami
-
Użytkownik archiwalnynapisał 24 cze 2010, 18:07 ostatnio edytowany przez ZureX 11 paź 2016, 23:11
tak jak kolega hellsin zauważył trzeba ostrożnie z kałużami ;/ ale jak masz dobrze zabudowany od spodu to nie ma tragedii ja mam to zakryte aby woda się tam nie dostawała
ale stożek porządnie naoliwiony preparatem to woda mu nie przeszkadza lekka -
Użytkownik archiwalnynapisał 24 cze 2010, 19:28 ostatnio edytowany przez dawcy 11 paź 2016, 23:11
Do swojego też mam tylko wkładkę. Wpadła mi w ręce kiedyś i w sumie jeszcze jej nie testowałem. Poza tym nie wiem de facto co teraz siedzi w Suzi bo silnik czeka na przeszczep do justyny. Tak więc jak rozbiorę dolot to zdecyduję co zostawić.
W malcu mam z kolei stożek 100mm i elastyczną rurę alu:
Ogólnie przy doborze dolotu trzeba się zastanowić czy motor się będzie kręcił na górze czy raczej żeby miał lepszy dół. To w głównej mierze dyktuje czy rura ma być falowana czy gładka power-rura. Dodatkowo bierze się tutaj pod uwagę długość samego dolotu. Ale to jest temat rzeka co najmniej na wykład z mechaniki płynów. Autor tego wątku powinien tylko wiedzieć tyle że zabawa w stożki- nie tędy droga.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 24 cze 2010, 19:41 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 paź 2016, 23:11
A tu foto tego K&N:
to jest jeszcze inny K&N
-
Użytkownik archiwalnynapisał 24 cze 2010, 23:03 ostatnio edytowany przez Marcin_GTi 11 paź 2016, 23:11
powiem tak... Na grzybku w miejscu ori puszki (przy przepływce) i podwójnym dolocie zimnego powietrza przez nadkole i atrapę doprowadzonym pod grzybek czasy na 1/4 powtarzalnie praktycznie bez różnicy, może minimalnie gorzej niż na serii, jednak jak w komorze zwiększyła się temperatura to pogorszyły się o około 0.5s... Albo dobry dolot, albo seria... No chyba, że masz coś do pomiaru i np. na g-techu zrobisz po kilka przejazdów i uzyskasz powtarzalnie najlepszą konfigurację, ale metodą chybił-trafił to jak w lotto
-
Użytkownik archiwalnynapisał 25 cze 2010, 08:26 ostatnio edytowany przez danbar 11 paź 2016, 23:11
dlatego w wypadku 1.0, 1.3 8v i 1.6 (generalnie talerzaków ),
najlepszym wyjściem będzie wkładka dedykowana najlepiej firmy k&n (nie wiem czy są innych firm do tych silników),
do tego zrobić szerszy dolot powietrza od talerza do nadkola,
wywalić rezonatora, pociągnąć tam power rurę z casto pod zderzak i gitara.
Nie kombinować ze stożkami, bo będzie jeszcze gorzej Wiem bo miałem odgrodzony stożek w 1.0 i było gorzej... -
Użytkownik archiwalnynapisał 28 cze 2010, 07:26 ostatnio edytowany przez jarekk1813 11 paź 2016, 23:11
Mógłbyś pokazać gdzie ten rezonator w gti? Albo wstawić zdjęcie swojego dolotu? Bardzo bym prosił:)
-
Użytkownik archiwalnynapisał 29 cze 2010, 00:22 ostatnio edytowany przez Marcin_GTi 11 paź 2016, 23:11
dlatego w wypadku
1.0, 1.3 8v i 1.6 (generalnie talerzaków ),
najlepszym wyjściem
będzie wkładka dedykowana najlepiej firmy k&n (nie wiem czy są innych firm do tych
silników),
do tego zrobić
szerszy dolot powietrza od talerza do nadkola,
wywalić rezonatora,
pociągnąć tam power rurę z casto pod zderzak i gitara.
Nie kombinować ze
stożkami, bo będzie jeszcze gorzej Wiem bo miałem odgrodzony stożek w 1.0 i było
gorzej...[bjarekk1813[/b]
Danbar pisał o 1.0, 1.3 8V i 1.6... -
Użytkownik archiwalnynapisał 29 cze 2010, 10:07 ostatnio edytowany przez danbar 11 paź 2016, 23:11
Mógłbyś pokazać
gdzie ten rezonator w gti? Albo wstawić zdjęcie swojego dolotu? Bardzo bym prosił:)W każdym swifcie rezonator znajduję się w nadkolu.
Zdejmij sobie prawy błotnik, to zobaczysz taką czarną puszkę przy okularze pasa przedniego i to właśnie jest ten rezonator
Zdjęcia dolotu z byłego 1.0 nie mam niestety, bo mi wszystkie foty z tamtych czasów wcięło
Zdjęcie dolotu w moim GTi natomiast, będzie w odpowiednim temacie już na dniach
pozdro.