[swift mkV] Stożek, czyli dolot własnej roboty :)
-
dodaj tylko
koledze, co by ten stożek na jesień chował do garażua to czemu ?
-
a to czemu ?
zobaczysz, przy pierwszej lepszej głębszej kałuży :]
-
A to patrz, muszę
jechać zobaczyćSzukaj na stoisku z kominkami
-
tak jak kolega hellsin zauważył trzeba ostrożnie z kałużami ;/ ale jak masz dobrze zabudowany od spodu to nie ma tragedii ja mam to zakryte aby woda się tam nie dostawała
ale stożek porządnie naoliwiony preparatem to woda mu nie przeszkadza lekka -
Do swojego też mam tylko wkładkę. Wpadła mi w ręce kiedyś i w sumie jeszcze jej nie testowałem. Poza tym nie wiem de facto co teraz siedzi w Suzi bo silnik czeka na przeszczep do justyny. Tak więc jak rozbiorę dolot to zdecyduję co zostawić.
W malcu mam z kolei stożek 100mm i elastyczną rurę alu:
Ogólnie przy doborze dolotu trzeba się zastanowić czy motor się będzie kręcił na górze czy raczej żeby miał lepszy dół. To w głównej mierze dyktuje czy rura ma być falowana czy gładka power-rura. Dodatkowo bierze się tutaj pod uwagę długość samego dolotu. Ale to jest temat rzeka co najmniej na wykład z mechaniki płynów. Autor tego wątku powinien tylko wiedzieć tyle że zabawa w stożki- nie tędy droga.
-
A tu foto tego K&N:
to jest jeszcze inny K&N
-
powiem tak... Na grzybku w miejscu ori puszki (przy przepływce) i podwójnym dolocie zimnego powietrza przez nadkole i atrapę doprowadzonym pod grzybek czasy na 1/4 powtarzalnie praktycznie bez różnicy, może minimalnie gorzej niż na serii, jednak jak w komorze zwiększyła się temperatura to pogorszyły się o około 0.5s... Albo dobry dolot, albo seria... No chyba, że masz coś do pomiaru i np. na g-techu zrobisz po kilka przejazdów i uzyskasz powtarzalnie najlepszą konfigurację, ale metodą chybił-trafił to jak w lotto
-
dlatego w wypadku 1.0, 1.3 8v i 1.6 (generalnie talerzaków ),
najlepszym wyjściem będzie wkładka dedykowana najlepiej firmy k&n (nie wiem czy są innych firm do tych silników),
do tego zrobić szerszy dolot powietrza od talerza do nadkola,
wywalić rezonatora, pociągnąć tam power rurę z casto pod zderzak i gitara.
Nie kombinować ze stożkami, bo będzie jeszcze gorzej Wiem bo miałem odgrodzony stożek w 1.0 i było gorzej... -
Mógłbyś pokazać gdzie ten rezonator w gti? Albo wstawić zdjęcie swojego dolotu? Bardzo bym prosił:)
-
dlatego w wypadku
1.0, 1.3 8v i 1.6 (generalnie talerzaków ),
najlepszym wyjściem
będzie wkładka dedykowana najlepiej firmy k&n (nie wiem czy są innych firm do tych
silników),
do tego zrobić
szerszy dolot powietrza od talerza do nadkola,
wywalić rezonatora,
pociągnąć tam power rurę z casto pod zderzak i gitara.
Nie kombinować ze
stożkami, bo będzie jeszcze gorzej Wiem bo miałem odgrodzony stożek w 1.0 i było
gorzej...[bjarekk1813[/b]
Danbar pisał o 1.0, 1.3 8V i 1.6... -
Mógłbyś pokazać
gdzie ten rezonator w gti? Albo wstawić zdjęcie swojego dolotu? Bardzo bym prosił:)W każdym swifcie rezonator znajduję się w nadkolu.
Zdejmij sobie prawy błotnik, to zobaczysz taką czarną puszkę przy okularze pasa przedniego i to właśnie jest ten rezonator
Zdjęcia dolotu z byłego 1.0 nie mam niestety, bo mi wszystkie foty z tamtych czasów wcięło
Zdjęcie dolotu w moim GTi natomiast, będzie w odpowiednim temacie już na dniach
pozdro.