[GTi] Gaśnie po ostrzejszej jeździe


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!
    Dzisiaj miałem okazję pojeździć sobie trochę więcej moim GTi i zauważyłem dziwną przypadłość...
    Silnik odpalam bez problemu, nawet jak jest zimno. Później jak już się rozgrzeje i jeżdżę normalnie wszystko jest OK. Na biegu jałowym mam ~600obr.
    Jeżeli natomiast jeżdżę trochę ostrzej, jak staję obroty maleją i silnik gaśnie. Próbowałem dodać lekko gazu, ale i tak obroty potem spadały i silnik gasł...
    Odpala później bez problemu, i z obrotami wszystko jest OK, jakby coś się resetowało.
    Zawsze, kiedy dzieje mi się to "coś", wyłączenie i włączenie silnika pomaga.
    Swift nie ma LPG. Prawie pełen bak paliwa. Wskazówka temperatury cały czas w normie.
    Świece, kable zapłonowe, filtry, mają trochę ponad miesiąc.
    Zdarzyło mi się to na razie tylko parę razy (z czego dzisiaj 3)
    Co to może być, może da się te obroty jakoś wyregulować?
    Szukałem, ale nie znalazłem nic ciekawego.
    Pozdrawiam,
    Bak


  • Użytkownik archiwalny

    Masz za niskie wolne obroty, powinny byc kolo 850-900 na cieplym silniku.

    Ale generalnie mam ten sam objaw. Po wyczyszczeniu tego woskowego zaworku mam na ssaniu 1600rpm nawet w najwieksze mrozy, dosyc szybko schodzi do 1100rpm nawet jak jeszcze wskazowka nie drgnela a przejade juz z pol km, do ksiazkowych 850-900 na cieplo. Nie ma tez tego opoznienia jak sie wrzuci na luz to od razu leci na wolne obroty bez zatrzymywania sie po drodze tak jak ma to miejsce w wiekszosci GTi, ale... jak porzadnie przepaluje auto to obroty mam ~600 i czuc ze juz jest za nisko bo lekko trzesie autem. Jak jade spokojnie to nie ma tego efektu, a jak pocisne troche dluzej to 600. Tak samo mam jak juz jest gruba rezerwa (~4-5l w baku) to tez obroty 600...


  • Użytkownik archiwalny

    w jaki sposob czysciles ten woskowy zawor ssania?


  • Użytkownik archiwalny

    Machanik mi czyscil przy skladaniu glowicy, nie wiem jak to zrobil ale podobno niezly syf byl w srodku.


  • Użytkownik archiwalny

    Może wystarczy Ci tylko nieznacznie podnieść obroty na biegu jałowym tą śrubką na przepustnicy do 1000 - 1100 rpm? U mnie pomogło. Zanim się połapałem gdzie się to robi to swego czasu miałem obroty jakieś 600-700 rpm i na ciepłym, zwłaszcza podczas zwalniania silnik gasł. Teraz jest gitara. Wystarczy delikatnie je podkręcić.


  • Użytkownik archiwalny

    Może wystarczy Ci tylko
    nieznacznie podnieść obroty na biegu jałowym tą śrubką na przepustnicy do 1000 - 1100 rpm? U
    mnie pomogło. Zanim się połapałem gdzie się to robi to swego czasu miałem obroty jakieś
    600-700 rpm i na ciepłym, zwłaszcza podczas zwalniania silnik gasł. Teraz jest gitara.
    Wystarczy delikatnie je podkręcić.

    Dziś w moim zaczęło się dokładnie to samo i tak samo to na szybko "naprawiłem"

    Tylko coś odczuwam, jakby mi auto lekko zmuliło (na niskich obrotach - powyżej 4000RPM jest OK)... subiektywne odczucia, czy u Ciebie było tak samo? No i jak ze spalaniem po takim "rozwiązaniu"?

    Pozdr.


  • Użytkownik archiwalny

    Wtedy poradziłem sobie z problemem.
    Rzeczywiście problemem były zbyt niskie wolne obroty. Podkręcone śrubką i wszystko pięknie działa.
    A raczej działało
    Auto normalnie jeździ, nie zauważyłem różnicy w osiągach, spalaniu, Check Engine nie pokazuje żadnego błędu (wybłyskiwałem).
    Obroty na zimnym w normie, na ciepłym czasami też OK.
    Bak pełny
    Auto oczywiście bez LPG

    Czasami gdy auto się dobrze rozgrzeje (ale wskazówka temperatury jest w normie) obroty zaczynają wariować
    Czasami potrafią spaść do zera i silnik gaśnie.
    Nagrałem taki filmik:
    http://www.youtube.com/watch?v=uOgqTxir14Y
    Dziwne jest to (widać na filmiku), że po wciśnięciu i puszczeniu gazu obroty spadają, po czym znowu wzrastają, aż w końcu spadają bardzo nisko.
    W filmiku gaz wciskam 3 razy (w 0:01, 0:11 i 0:23 lekko)

    Co to może być?

    Bak


  • Użytkownik archiwalny

    odlaczales niedawno akumulator? umnie po zmianie preplywki na przetoczoną, po odlaczeniu aku przez jakies 10km chodzi dokladnie tak samo(auto tez wydaje sie delikatnie slabsze), po 10km wszystko wraca do normy i auto nie gasnie obroty spadaja normalnie i auto sie zbiera normalnie.
    Moze poprostu sruba rpzy przepustnicy Ci sie poluzowala i po zagrzaniu sie spadaja tak obroty.


  • Użytkownik archiwalny

    spróbuj zewrzeć gniazdo diagnostyczne to do regulacji obrotów i wtedy zobacz jak będzie się zachowywać. a jak wygląda szczelność dolotu może łapie gdzieś lewego powietrza.


  • Użytkownik archiwalny

    Akumulator odłączałem jakiś miesiąc temu, ale było wszystko w porządku, więc raczej to nie to.

    "Gniazdo diagnostyczne to do regulacji obrotów" - które to? Co trzeba zewrzeć?

    Też właśnie myślałem, że to może być nieszczelność dolotu. Dzisiaj posprawdzam.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja Wam proponuję zrobić tak:
    1. rozgrzejcie silnik to temperatury roboczej czyli najlepiej pojeździjcie.
    2. odłączcie akumulator na kilka minut aby się zresetował komputer
    3. podłączcie akumulator i odpalcie silnik i zostawcie go na kilka minut.

    U mnie kiedyś to faktycznie pomogło na nierówna prace na niskich obrotach. Najważniejsze to aby resetować komputer na rozgrzanym silniku a nie na zimnym. Tak mi kiedyś polecił mechanik i faktycznie się sprawdziło.


  • Użytkownik archiwalny

    Zrobiłem tak jak poradził MKV.
    Jest troszkę lepiej, ale to nie to...
    Obroty czasem spadają sobie do 900 i jest OK.
    Podjadę do następnych świateł, obroty spadają prawie do zera, potem się podnoszą, podjeżdżam do następnych, znowu jest równo na 900.
    Czasami zatrzymują się na 500 / 600.

    Jakieś pomysły?

    Sprawdziłem dolot i wygląda na szczelny wszystko dokręcone, żadnych nieszczelności nie widać.

    Możecie jeszcze mi napisać, jak się reguluje te wolne obroty śrubką? Wcześniej robił mi to mechanik teraz nie mogę się z nim skontaktować i muszę chwilowo sobie sam radzić.
    A więc:
    -Która to jest śrubka?
    -Czy trzeba coś robić z jakimś złączem? Czytałem gdzieś, że trzeba masować, zwierać? Które to złącze?

    Może jest to jakoś opisane w service manual'u, ale nie widzę?

    Dzięki za odpowiedzi,

    Bak


  • Użytkownik archiwalny

    a jak u ciebie jezdzi po odłączeniu TPS'a ? moze on Ci nie styka...


  • Użytkownik archiwalny

    Odłączę, zobaczę, napiszę
    Ale dopiero jak będę miał czas, więc czekam na inne rady co i jak sprawdzić.

    I jeszcze ta regulacja obrotów śrubką mnie trapi


  • Użytkownik archiwalny

    jak chcesz ustawic wolne obroty musisz zewrzeć złacze diagnostyczne . ustawic najlepiej 850 obr/ min przy wlaczonych swiatlach mijania i cala filozofia śrubę regulacyjna masz na przepustnicy. Wszystko jest dokladnie opisane w manualu szukaj.


  • Użytkownik archiwalny

    A ja kolejny raz napisze ze TTTM.

    czasami tak sie dzieje i potem samoistnie odchodzi, poruszany temat na kilku forach zagranicznych i tez nic nie wymyslili.


  • Użytkownik archiwalny

    Chyba rzeczywiście jest tak jam mówi fetorman - szukałem na redlinegti i teamswift i wszystkie tematy urywały się bez rozwiązania

    Dla własnej ciekawości chcę sobie jeszcze poszukać sam

    Poczytałem sobie o tej regulacji wolnych obrotów i jeszcze wolę się upewnić.

    Więc robię tak:
    1. Rozgrzewam silnik, zostawiam włączony, na światłach
    2. Znajduję to złącze zwieram tam G i B
    3. Kręcę śrubką i ustawiam obroty do optymalnych
    4. Rozwieram złącze
    5. Jest OK?

    W manualu każą podłączyć multimetr, ale to chyba nie jest konieczne?

    Mam przepustnicę z nissana (tą 55mm) - czy to nie problem? Tam też jest taka śrubka?

    Dzięki za odpowiedzi,

    Bak


  • Użytkownik archiwalny

    Nic ci to nie da, wolne obroty i tak wroca do swoich fabrycznych. Komputer nie pozwala za duza tolerancje i jak wykryje ze mu "miszosz" to ci podziekuje i po kilku rozruchach silnika sam wroci do swoich ustawien.
    Albo co mniej przyjemne zaczna obroty falowac.

    Chcesz podniesc wolne obroty na stabilne 950-1krpm to jest na to sposob, trzeba wymusic tryb A/C ON czyli zalaczyc klimatyzacje nie majac klimatyzacji

    oczywiscie niechce sie tu wymarzac bo nawiasem mowiac sie nie znam ale czytanie fora zagraniczne duzo pomaga w "know-how"


  • Użytkownik archiwalny

    Nic ci to nie da,
    wolne obroty i tak wroca do swoich fabrycznych. Komputer nie pozwala za duza
    tolerancje i jak wykryje ze mu "miszosz" to ci podziekuje i po kilku rozruchach
    silnika sam wroci do swoich ustawien.
    Albo co mniej
    przyjemne zaczna obroty falowac.
    Chcesz podniesc
    wolne obroty na stabilne 950-1krpm to jest na to sposob, trzeba wymusic tryb A/C ON
    czyli zalaczyc klimatyzacje nie majac klimatyzacji
    oczywiscie niechce
    sie tu wymarzac bo nawiasem mowiac sie nie znam ale czytanie fora zagraniczne
    duzo pomaga w "know-how"

    dobra, powiedz odrazu wprost że za wiedzę trzeba płacić

    a tak swoją drogą to ja znam sposób na te spadające obroty, ale nie powiem


  • Użytkownik archiwalny

    dobra, powiedz
    odrazu wprost że za wiedzę trzeba płacić

    tak trzeba ale ja tej wiedzy nie posiadam

    a tak swoją drogą
    to ja znam sposób na te spadające obroty, ale nie powiem

    wywalic krokowca, tez tak potrafie


Log in to reply