[GTi] Gaśnie po ostrzejszej jeździe
-
w jaki sposob czysciles ten woskowy zawor ssania?
-
Machanik mi czyscil przy skladaniu glowicy, nie wiem jak to zrobil ale podobno niezly syf byl w srodku.
-
Może wystarczy Ci tylko nieznacznie podnieść obroty na biegu jałowym tą śrubką na przepustnicy do 1000 - 1100 rpm? U mnie pomogło. Zanim się połapałem gdzie się to robi to swego czasu miałem obroty jakieś 600-700 rpm i na ciepłym, zwłaszcza podczas zwalniania silnik gasł. Teraz jest gitara. Wystarczy delikatnie je podkręcić.
-
Może wystarczy Ci tylko
nieznacznie podnieść obroty na biegu jałowym tą śrubką na przepustnicy do 1000 - 1100 rpm? U
mnie pomogło. Zanim się połapałem gdzie się to robi to swego czasu miałem obroty jakieś
600-700 rpm i na ciepłym, zwłaszcza podczas zwalniania silnik gasł. Teraz jest gitara.
Wystarczy delikatnie je podkręcić.Dziś w moim zaczęło się dokładnie to samo i tak samo to na szybko "naprawiłem"
Tylko coś odczuwam, jakby mi auto lekko zmuliło (na niskich obrotach - powyżej 4000RPM jest OK)... subiektywne odczucia, czy u Ciebie było tak samo? No i jak ze spalaniem po takim "rozwiązaniu"?
Pozdr.
-
Wtedy poradziłem sobie z problemem.
Rzeczywiście problemem były zbyt niskie wolne obroty. Podkręcone śrubką i wszystko pięknie działa.
A raczej działało
Auto normalnie jeździ, nie zauważyłem różnicy w osiągach, spalaniu, Check Engine nie pokazuje żadnego błędu (wybłyskiwałem).
Obroty na zimnym w normie, na ciepłym czasami też OK.
Bak pełny
Auto oczywiście bez LPGCzasami gdy auto się dobrze rozgrzeje (ale wskazówka temperatury jest w normie) obroty zaczynają wariować
Czasami potrafią spaść do zera i silnik gaśnie.
Nagrałem taki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=uOgqTxir14Y
Dziwne jest to (widać na filmiku), że po wciśnięciu i puszczeniu gazu obroty spadają, po czym znowu wzrastają, aż w końcu spadają bardzo nisko.
W filmiku gaz wciskam 3 razy (w 0:01, 0:11 i 0:23 lekko)Co to może być?
Bak
-
odlaczales niedawno akumulator? umnie po zmianie preplywki na przetoczoną, po odlaczeniu aku przez jakies 10km chodzi dokladnie tak samo(auto tez wydaje sie delikatnie slabsze), po 10km wszystko wraca do normy i auto nie gasnie obroty spadaja normalnie i auto sie zbiera normalnie.
Moze poprostu sruba rpzy przepustnicy Ci sie poluzowala i po zagrzaniu sie spadaja tak obroty. -
spróbuj zewrzeć gniazdo diagnostyczne to do regulacji obrotów i wtedy zobacz jak będzie się zachowywać. a jak wygląda szczelność dolotu może łapie gdzieś lewego powietrza.
-
Akumulator odłączałem jakiś miesiąc temu, ale było wszystko w porządku, więc raczej to nie to.
"Gniazdo diagnostyczne to do regulacji obrotów" - które to? Co trzeba zewrzeć?
Też właśnie myślałem, że to może być nieszczelność dolotu. Dzisiaj posprawdzam.
-
Ja Wam proponuję zrobić tak:
1. rozgrzejcie silnik to temperatury roboczej czyli najlepiej pojeździjcie.
2. odłączcie akumulator na kilka minut aby się zresetował komputer
3. podłączcie akumulator i odpalcie silnik i zostawcie go na kilka minut.U mnie kiedyś to faktycznie pomogło na nierówna prace na niskich obrotach. Najważniejsze to aby resetować komputer na rozgrzanym silniku a nie na zimnym. Tak mi kiedyś polecił mechanik i faktycznie się sprawdziło.
-
Zrobiłem tak jak poradził MKV.
Jest troszkę lepiej, ale to nie to...
Obroty czasem spadają sobie do 900 i jest OK.
Podjadę do następnych świateł, obroty spadają prawie do zera, potem się podnoszą, podjeżdżam do następnych, znowu jest równo na 900.
Czasami zatrzymują się na 500 / 600.Jakieś pomysły?
Sprawdziłem dolot i wygląda na szczelny wszystko dokręcone, żadnych nieszczelności nie widać.
Możecie jeszcze mi napisać, jak się reguluje te wolne obroty śrubką? Wcześniej robił mi to mechanik teraz nie mogę się z nim skontaktować i muszę chwilowo sobie sam radzić.
A więc:
-Która to jest śrubka?
-Czy trzeba coś robić z jakimś złączem? Czytałem gdzieś, że trzeba masować, zwierać? Które to złącze?Może jest to jakoś opisane w service manual'u, ale nie widzę?
Dzięki za odpowiedzi,
Bak
-
a jak u ciebie jezdzi po odłączeniu TPS'a ? moze on Ci nie styka...
-
Odłączę, zobaczę, napiszę
Ale dopiero jak będę miał czas, więc czekam na inne rady co i jak sprawdzić.I jeszcze ta regulacja obrotów śrubką mnie trapi
-
jak chcesz ustawic wolne obroty musisz zewrzeć złacze diagnostyczne . ustawic najlepiej 850 obr/ min przy wlaczonych swiatlach mijania i cala filozofia śrubę regulacyjna masz na przepustnicy. Wszystko jest dokladnie opisane w manualu szukaj.
-
A ja kolejny raz napisze ze TTTM.
czasami tak sie dzieje i potem samoistnie odchodzi, poruszany temat na kilku forach zagranicznych i tez nic nie wymyslili.
-
Chyba rzeczywiście jest tak jam mówi fetorman - szukałem na redlinegti i teamswift i wszystkie tematy urywały się bez rozwiązania
Dla własnej ciekawości chcę sobie jeszcze poszukać sam
Poczytałem sobie o tej regulacji wolnych obrotów i jeszcze wolę się upewnić.
Więc robię tak:
1. Rozgrzewam silnik, zostawiam włączony, na światłach
2. Znajduję to złącze zwieram tam G i B
3. Kręcę śrubką i ustawiam obroty do optymalnych
4. Rozwieram złącze
5. Jest OK?W manualu każą podłączyć multimetr, ale to chyba nie jest konieczne?
Mam przepustnicę z nissana (tą 55mm) - czy to nie problem? Tam też jest taka śrubka?
Dzięki za odpowiedzi,
Bak
-
Nic ci to nie da, wolne obroty i tak wroca do swoich fabrycznych. Komputer nie pozwala za duza tolerancje i jak wykryje ze mu "miszosz" to ci podziekuje i po kilku rozruchach silnika sam wroci do swoich ustawien.
Albo co mniej przyjemne zaczna obroty falowac.Chcesz podniesc wolne obroty na stabilne 950-1krpm to jest na to sposob, trzeba wymusic tryb A/C ON czyli zalaczyc klimatyzacje nie majac klimatyzacji
oczywiscie niechce sie tu wymarzac bo nawiasem mowiac sie nie znam ale czytanie fora zagraniczne duzo pomaga w "know-how"
-
Nic ci to nie da,
wolne obroty i tak wroca do swoich fabrycznych. Komputer nie pozwala za duza
tolerancje i jak wykryje ze mu "miszosz" to ci podziekuje i po kilku rozruchach
silnika sam wroci do swoich ustawien.
Albo co mniej
przyjemne zaczna obroty falowac.
Chcesz podniesc
wolne obroty na stabilne 950-1krpm to jest na to sposob, trzeba wymusic tryb A/C ON
czyli zalaczyc klimatyzacje nie majac klimatyzacji
oczywiscie niechce
sie tu wymarzac bo nawiasem mowiac sie nie znam ale czytanie fora zagraniczne
duzo pomaga w "know-how"dobra, powiedz odrazu wprost że za wiedzę trzeba płacić
a tak swoją drogą to ja znam sposób na te spadające obroty, ale nie powiem
-
dobra, powiedz
odrazu wprost że za wiedzę trzeba płacićtak trzeba ale ja tej wiedzy nie posiadam
a tak swoją drogą
to ja znam sposób na te spadające obroty, ale nie powiemwywalic krokowca, tez tak potrafie
-
za wiedzę trzeba płacić
a tak swoją drogą
to ja znam sposób na te spadające obroty, ale nie powiemile?
-
za wiedzę trzeba
płacić
ile?już też znam ten sposób, jak przetestuje czy działa to dam znać
za ile ?? .... hmmm