Grzeje się silnik 1.0


  • Użytkownik archiwalny

    Ostatni zauważyłem, że czasem przegrzewa mi się silnik. Dzieje się to tylko podczas jazdy autostradą 100-120 km/h i wyłączonym ogrzewaniem. Wystarczy, że zwolnię, załączę ogrzewanie i jest OK. Dziwne to, bo w 2007 (wiosną) przejechałem ~400 km ze stałą prędkością 150km/h i nic się nie działo.

    Latem wymieniłem:

    • chłodnicę,
    • płyn,
    • termostat.

    Problemy mogą być moim zdaniem 3.
    1. Zapowietrzony układ chłodzenia, ale wtedy powinien się cały czas grzać. Układ podczas wymiany płynu odpowietrzałem, ale nie wiem, czy dobrze.
    2. Nie działa włącznik wentylatora chłodnicy. Jednak przy 100km/h w chłodnicy jest taki przeciąg, że wentylator nic tu nie daje.
    3. Pompa "wody" się kończy. Często piszczy mi pasek klinowy, co może potwierdzać jej koniec.

    Jak sprawdzić stan pompy wody, zdjąć pasek i pokręcić jej kołem sprawdzając opór? Jaki zamiennik kupić ewentualnie?


  • Użytkownik archiwalny

    Pompa. Po pewnym czasie łożysko dostaje luzu i łopatki zaczynają ocierać. Oczywiście ślizgający pasek też może mieć dużo do tego. Sciągnij pasek, chwyć ręką za koło pompy i poruszaj nim na boki. Jeśli luz będzie dobrze wyczuwalny, to wiesz co z nią zrobić.


  • Użytkownik archiwalny

    Pompa. Po pewnym czasie
    łożysko dostaje luzu i łopatki zaczynają ocierać. Oczywiście ślizgający pasek też może mieć
    dużo do tego. Sciągnij pasek, chwyć ręką za koło pompy i poruszaj nim na boki. Jeśli luz
    będzie dobrze wyczuwalny, to wiesz co z nią zrobić.

    Ja też bym stawiał na pompę, choć u mnie zanim padła nie powodowała problemów z chłodzeniem.

    Jest coś jeszcze - może przy wyższych obrotach pasek ślizga się i nie daje odpowiedniego napędu pompie - jeśli piszczy to znak że jest za luźny. W każdym razie ja bym to wszystko posprawdzał


  • Użytkownik archiwalny

    mam pyt za milion
    czy przy wymianie pompy wody trzeba ingerować w rozrząd?
    bo ja mam podobne objawy ale przy wymianie rozrządu koło rok temu 8tys km pompa była OK
    teraz jak zbiorniczek wyrównawczy mam pełny to lekko cieknie pompa a gdy jest między min w zbiorniczku to pompa nie cieknie. Odziwo w chłodnicy jest zawsze Full.
    pozdro


  • Użytkownik archiwalny

    Nie trzeba.


  • Użytkownik archiwalny

    to ciekawe jak zdejmiesz pompe wody bez ruszania napinacza


  • Użytkownik archiwalny

    przecież pompa napędzana jest paskiem klinowym, a nie rozrządu


  • Użytkownik archiwalny

    Jest coś jeszcze - może przy
    wyższych obrotach pasek ślizga się i nie daje odpowiedniego napędu pompie -

    no właśnie przy wyższych obrotach nie słychać żadnego piszczenia

    jeśli piszczy to
    znak że jest za luźny.

    No właśnie sprawdzałem już klika razy i wg instrukcji z forum (można go przekręcić o 90stopni, ale stawia przy tym opór) jest ok.


  • Użytkownik archiwalny

    Sciągnij pasek, chwyć ręką za koło pompy i poruszaj nim na boki. Jeśli luz
    będzie dobrze wyczuwalny, to wiesz co z nią zrobić.

    o tym właśnie myślałem


  • Użytkownik archiwalny

    przecież pompa napędzana jest
    paskiem klinowym, a nie rozrządu

    no tak, ale napinacz rozrzadu jest przykrecany do niej.


  • Użytkownik archiwalny

    no tak, ale napinacz rozrzadu
    jest przykrecany do niej.

    Poszedłem na chłopski rozum, że skoro jest napędzana paskiem klinowym to nie trzeba.... przepraszam za wprowadzanie w błąd


  • Użytkownik archiwalny

    ja bym sprawdził czy aby termostat nie nawalił, to że jest nowy nie oznacza że np nie zabrudził się na tyle że nie otwiera się do końca..

    stawiam 4ro pak bronków dla tego co zmieni pompę bez zdejmowania rozrządu


  • Użytkownik archiwalny

    ok fajnie ze się wyjaśniło co i jak
    ile może kosztować wymiana sama robota tak pi razy drzwi
    pozdro


  • Użytkownik archiwalny

    Ja za pompke dałem 114 zł (Kapitan) Wymieniałem razem z rozrządem więc nie powiem ile(nawet już nie pamiętam )


  • Użytkownik archiwalny

    ok fajnie ze się wyjaśniło co
    i jak
    ile może kosztować wymiana
    sama robota tak pi razy drzwi
    pozdro

    Rozrząd (tym samym także pompa) w litrze to żadna filozofia - więc pewnie 100-150zł

    Pozdr.


  • Użytkownik archiwalny

    ok fajnie ze się wyjaśniło co
    i jak
    ile może kosztować wymiana
    sama robota tak pi razy drzwi
    pozdro

    za nową pompę GMB wraz z wymianą zapłaciłem 250zł


  • Użytkownik archiwalny

    to kiepsko.... Trzeba będzie się męczyć.


  • Użytkownik archiwalny

    ja bym sprawdził czy aby
    termostat nie nawalił, to że jest nowy nie oznacza że np nie zabrudził się na tyle że nie
    otwiera się do końca..

    termostat na 90% nie. Płyn w chłodnicy wygląda jak nowy (kolor i klarowność), więc nie miał się od czego zabrudzić. Auto temp uzyskuje w miarę szybko i utrzymuje ją. Tylko na autostradzie 2 razy się przygrzał. O dziwo na początku roku jeździł prawie bez płynu i z połową chłodnicy i było OK, a teraz wszystko nowe i grymasi.


Log in to reply