Polo 6n2 by Jaco


  • Moderator

    @Jaco Na parę lat będziesz teraz miał spokój z zawieszeniem ;)



  • @pacior no ja myślę. Ale częściej będę musiał zaglądać pod auto.


  • Admin

    @Jaco Wiesz, wiek auta swoje robi... Gumy parcieją i mamy bigos, nawet nie wiadomo, kiedy.
    Warto zajrzeć raz na miesiąc, góra dwa. Obejrzeć osłony przegubów, czy nie pękły, popatrzeć na inne gumy, złapać ręką drążek stabilizatora, wahacz i potrząsnąć celem znalezienia luzów. Nie ma co czekać, aż coś się zacznie odzywać.



  • Wymieniłem dziś płyn chłodniczy. Super pogoda do takich robót.
    Rozgrzałem auto do maxa z włączonym ogrzewaniem i poczekałem aż ze 3 razy włączy się wentylator. Poluzowaną wcześniej już miałem opaskę więc tylko wystarczyło zdjąć wąż dolny i wylać płyn. Mam taką dużą miskę do spuszczania oleju więc na ziemię prawie nic nie poleciało. Wąż da się zdjąć z góry na szczęście więc obyło się przypadkowego oblania się gorącym płynem.
    Teraz poczekam aż ostygnie i zobaczymy jak tam stan. Wlewałem bardzo powoli więc myślę że układ napełnił się cały.



  • zima.jpg



  • Postanowiłem zakupić nowe samo regulatory do tylnych hamulców.
    Czy ktoś może wie do czego służą te ,,podkładki,,

    Screenshot_2019-07-09 SAMOREGULATOR SZCZĘK HAM VW SEAT 105 53 001.png


  • Admin

    Moja pierwsza myśl to podkładka dystansująca blaszkę samoregulatora od szczęki - tak mamy w Tico:

    text alternatywny

    text alternatywny

    Ale raczej nie, bo te Twoje są jakoś fikuśnie powyginane i nie spełniałyby powyższej roli chyba...
    Zdaje się, że dopóki nie rozbierzesz, dopóty się nie dowiesz.



  • @leo tylko wlasnie u mnie tego nie ma.



  • Dostałem odpowiedź od sprzedawcy:

    ,,Witam
    Są to podkładki zabezpieczające sworzeń (odchylające ) ramie naciągu linki . Stosowane w niektórych modelach jak nie ma tego w Państwa hamulcach to po prostu się nie przyda. Zestaw jest uniwersalny dlatego producent dodaje te gwiazdki ,,

    Więc u mnie to nie występuje.

    Może jutro zabiorę się na wymianę.



  • No i nie wymieniłem.
    Tyle razy to rozbierałem i nie zwróciłem uwagi że u mnie jest otwór na mocowanie sprężyny a te co przyszły tego nie mają i jakoś są inaczej wygięte.

    20190712_152507.jpg

    Zwrócę bo mam darmowy zwrot.

    Znalazłem niby https://allegro.pl/oferta/rozpieracz-samoregulator-vw-polo-lupo-prawy-dcv-6463224713 co by pasowało ale też wygląda trochę inaczej niż mój.

    No zasada działania u mnie tego samo regulatora polega na tym że z czasem gdy ścierają się okładziny ten element wyglądający jak maczuga obniża się rozpierając bardziej szczęki. Pomaga mu sprężyna.


  • Admin

    Teoretycznie jest to prostsze rozwiązanie niż nakrętka i zapadka na gwincie. Mniej narażone na "zaprzestanie działania". Czemu chcesz wymieniać? Może wystarczy dobrze oczyścić, ewentualnie lekko przesmarować to i owo?



  • @leo napisał w Polo 6n2 by Jaco:

    Może wystarczy dobrze oczyścić, ewentualnie lekko przesmarować to i owo?

    @leo to chyba siedzi od nowości. Jak składałem szczęki czyściłem szczotką drucianą. Może jakby wypiaskował było by lepiej.

    EDIT:

    Zobaczcie jak robią to mechanicy z niemiec https://www.youtube.com/watch?v=l_Q1WXmwsEI

    No i jeszcze jedna rzecz. Na samoregulatorze są żabki na tym filmiku:

    2019-07-14_174827.jpg

    U mnie tego chyba już nie ma. A te z Allegro też tego nie miały.


  • Admin

    Sądzę, że najważniejsze jest to, żeby powierzchnie współpracujące były gładkie i delikatnie nasmarowane. Sama szczotka to za mało. Piaskowanie nie jest konieczne, wystarczyłby papier ścierny i doprowadzenie do "gładkości" (najpierw grubszym, potem mniejszym ziarnem). Następnie odrobina smaru, żeby poślizg był.
    Oczywiście jeśli wżery od rdzy są bardzo głębokie, to się nie uda, bo może zbytnio zmienić wymiar "maczugi".


Log in to reply