test spalania prędkości autostradowe
-
fabia chodzi jak
kosiarka z tym silnikiem a myślałem o A2 pisząc ten post
a do 4,05 to
schodzę Octavią II 1,9tdi/105kM (troszkę inna półka niż fabia 1,4)A2 1.4 TDI 75KM:
producent: 3,5L/100
użytkownicy: średnio 3,9L/100
mitomani: (2/53 raporty) - 3,0-3,1L/1001.9 TDI 105KM Leon II, spalał nam średnio 5,5L/100 na trasie Świdnica-Wrocek,
przy czym trzeba wziąć pod uwagę, że zanim się rozgrzał, to brał więcej, a poźniej dopiero spalanie spadało. -
1.9 TDI 105KM Leon
II, spalał nam średnio 5,5L/100 na trasie Świdnica-Wrocek,
przy czym trzeba
wziąć pod uwagę, że zanim się rozgrzał, to brał więcej, a poźniej dopiero spalanie
spadało.Dokładnie
Dieselek to tylko w dłuższe trasy - kolega z pracy w ubiegłym roku kupił Seata Cordobę (ten a'la coupe - 2-drzwiowy) z 110-konnym 1,9 TDI. W trasie bajka, spalanie 5,5-6 litrów/100 km.
Ale na co dzień ma do roboty 4 km i była tragedia - komp wskazywał 12-13 litrów/100 km, a silnik (oczywiście płyn chłodniczy, nie olej) nawet nie zagrzewał się do 50 stopni
Wcześniej jeździł Astrą I 1.4 w benzynie i średnio 8 litrów mu wciągała
Teraz nie wiadomo czym będzie jeździł, bo rozbił tą Cordobę i jeszcze nie wyszedł ze szpitala
-
To chyba źle miałeś
ustawioną mieszankę Mi tikacz na autostradzie palił ok. 6 litrów lpg, przy
prędkości 120-140 non stop, na odcinku 250kmja miałem cały czas 130-140km/h i 5 pasażerów, wtedy jeszcze gaz regulowałem tylko u gaziarzy i nigdy poniżej 6,5l nie schodziłem w trasie,
no ale co egzemplarz to inna historia pewnie jadąc trasą 90/h wynik oscylował by w granicach 5,5 litra gazu,
problem jednak siedzi w głowie, jak widzę kawałek wolnej prostej drogi cięzko mi się oprzeć i nie depnąć
to efekt tego że takich tras robię niewiele w ciągu roku, a w mieście nie da się wyszaleć -
Jak to było w
większości 110 +/- 5km/h, to się zgodzę, ale po trwałym przekroczeniu
120km/h takie np.
Tico zaczynało pić litr więcej. Tu zaś była mowa o prędkościach 120 - 140km/h i 6L.Było w przedziale 110-120, do tego sporo przyspieszeń z powrotami na prawy pas (nie będę jechał lewym, jeśli prawy jest równy).
Bob, właściwa regulacja jest tu kluczem. Właściwa - znaczy nie taka na maxa oszczędnościowa, tylko wg analizatora spalin. Niewłaściwa zaś potrafi nawet podwoić zużycie paliwa.
Co do wyników spalania, to powtórzę raz jeszcze coś, co wszyscy wiedzą: wiele kwestii ma na to wpływ, także styl jazdy kierowcy. Przed zakupem tico jeździłem większymi autami i starałem się oszczędzać benzynę, nabrałem więc pewnych nawyków. Coś mi z tego zostało, bo po przesiadce nowy tikulec spalał 4,2-4,3 l noPb (średnia z instrukcji 5 l). Po paru latach spalanie wzrosło do ok. 4,5 l, obecnie 4,8-5 l. Wiek robi swoje, ja też straciłem nawyki oszczędzania dochodząc przez lata do wniosku, że dla pół litra na setkę nie chce mi się... Teraz, gdy mam drugie auto, muszę na nowo nabrać nawyków, bo do deklarowanego przez producenta średniego 7,5 l oraz do pozamiejskiego 6,4 l bardzo rzadko kiedy schodzę... chyba, żebym faktycznie po emerycku zaczął jeździć. -
a do 4,05 to
schodzę Octavią II 1,9tdi/105kM (troszkę inna półka niż fabia 1,4)Na chwilowym wg kompa czy średnim z trasy?
-
To niezłe wyniki. U mnie w pięciobiegowej benzynie C4II wychodzi ponad dycha na sto przy 160km/h (ostatnio na równej autostradzie zaczęła spalać ponad 12 litrów przy 140km/h - to ostatecznie potwierdziło, że na pobliskim Shellu coś mocno "chrzczą" paliwo - bo od kilku miesięcy notowałem wzrost średniego spalania - i trudno je wytłumaczyć zimą czy korkami. Ostatnie dwa tankowania miałem na pobliskim Orlenie i spalanie spadło do poprzednio obserwowanych wartości).
Oczywiście przy prędkościach autostradowych wiejący wiaterek ma kolosalne znaczenie (tylko 20km/h "w ryj" przy 160km/h podniesie spalanie, jakbym jechał 180km/h przy bezwietrznej pogodzie)...Natomiast na wyciszenie nie mogę narzekać - spokojnie dało się rozmawiać przy 160km/h (za cenę tego, że karetkę pogotowia słyszę dopiero jak jest trzy auta za mną)...
-
Dieselek to tylko w
dłuższe trasy - kolega z pracy w ubiegłym roku kupił Seata Cordobę (ten a'la coupe -
2-drzwiowy) z 110-konnym 1,9 TDI. W trasie bajka, spalanie 5,5-6 litrów/100 km.
Ale na co dzień ma
do roboty 4 km i była tragedia - komp wskazywał 12-13 litrów/100 kmMazda5 MZR-CD 143KM - 8l po mieście... Krótkie odcinki, ojciec ma do pracy może 5km.
-
Mazda5 MZR-CD 143KM
- 8l po mieście... Krótkie odcinki, ojciec ma do pracy może 5km.
To może ta Cordoba jakaś trefna?
Albo miał zużycie chwilowe ustawione?
Zresztą i tak pewnie teraz pójdzie na złom, albo do jakiegoś pana Henia do stodoły w celu wspawania lewej przedniej ćwiartki i na giełdę jako bezwypadek
-
średnia z trasy wg tankowania a nie kompa- przy przelocie na odcinku 500km z trzema osobami na pokładzie i tempem jazdy 100-110
-
Focus ma podobnie 3 tyś przy 160km/h
-
A2 1.4 TDI 75KM:
producent: 3,5L/100
użytkownicy:
średnio 3,9L/100
mitomani: (2/53
raporty) - 3,0-3,1L/100
1.9 TDI 105KM Leon
II, spalał nam średnio 5,5L/100 na trasie Świdnica-Wrocek,
przy czym trzeba
wziąć pod uwagę, że zanim się rozgrzał, to brał więcej, a poźniej dopiero spalanie
spadało.Takie spalanie można podawać ale najlepiej na tej samej trasie w jedną i drugą stronę.
Przypomina się pewien kawał.
Na ruskiej plaży morze wyrzuciło wieloryba, pobliscy mieszkańcy chcieli go zmierzyć, ale nie wiedzieli jak. Od ogona do głowy wychodziło 13m a od głowy do ogona 15m. Wysłali więc prośbę o pomoc do Rosyjskiej Akademii Nauk. Po pewnym czasie otrzymali odpowiedź, że Akademia nie zajmuje stanowiska, bo zna podobny przypadek. Od poniedziałku do czwartku jest 3 dni, a od czwartku do poniedziałku 4.Tak też jest ze spalaniem. Jadąc ekonomicznie z Krakowa do Zakopanego ford spali 5l, ale jadąc z Zakopanego do Krakowa tym samym tempem 4,3L