Praktyczne usprawnienia w Tico
-
Następnie połączenie to wzmacniamy 5 wkrętami 3 X 24 mm rozmieszczonymi w równych odległościach między sobą.
-
7.
Element konstrukcji od strony oparcia. -
8.
Klapa bagażnika.
Z płyty która ma być klapą bagażnika obieramy bok o szerokości 49,5cm krawędż spiłować należy pod kątem 45*od zewnętrznej strony w celu uzyskania miejsca na zawias w przypadku otwarcia klapy. Drugi wymiar (z 55 cm). powinien być tak dobrany by krawędż sfazowana stykała się z wewnętrzną krawędzią wzmocnionej już listwy od strony oparcia a pasem tylnym. Luka powinna wynosić ok. 5mm na wysokości zamka bagażnika. Klapę następnie odwracamy klapę „na lewą stronę” i nawiercamy otwory mocujące pod śruby M4 X 16. Następnie zakładamy od zewnętrznej strony śruby w uprzednio wyfrezowanych otworach, łby śrub na równi z powierzchnią płyty. Od strony zawiasu nakręcamy nakrętki. -
9.
Wystające ponad nakrętkę śruby obcinamy szlifierką -
Od spodu konstrukcji podłogi przyklejamy płyty 48 X 10 i 48 X 15. Węższą do węższego elementu szerszą do szerszego, pamiętając o wysunięciu jej o 1,5 – 2 cm w celu uzyskania podpory dla klapy bagażnika. Całą konstrukcję wkładamy we wnękę bagażnika. Następnie mierzymy położenie kątowników 2,5 X 2,5 X 28 oraz 2,5 X 2,5 X 19,5 na płycie układając je tak aby przeciw prostokątna znalazła się od strony podłogi.
-
Kątowniki maja za zadanie usztywnić powierzchnię podłogi oraz spowodować jej unieruchomienie w bagażniku
-
Wewnętrzne krawędzie boków podłogi oraz klapę malujemy na czarno. Do listwy od strony pasa tylnego dodatkowo montujemy magnesy szafkowe (by podczas jazdy klapa nie miała tendencji do uchylania się na nierównościach podczas jazdy. Blaszki magnesów do klapy mocujemy śrubami M3 X 12.w klapie robimy faskę w celu ukrycia nakrętki. Wystające elementy szlifujemy na równo z blatem. wnęce bagażnika. Po zaznaczeniu miejsca mocowania należy przykleić je do podłoża a następnie przykręcić od zewnętrznej strony podłogi wkrętami 3 X 24mm
Oczywiście należy pamiętać o fasce pod łby wkrętów. -
Przymierzamy klapę wraz z zawiasem do konstrukcji podłogi. Po ustaleniu równych szczelin wiercimy otwory pod wkręty. Zawias mocujemy wkrętami 3 X 20 mm
-
Maskujemy zawias . Dobieramy tak kawałek płyty – maskownicy by pokrył swoja powierzchnią obszar znajdujący się między bokami płyty bagażnika. Od strony zawiasu ścinamy krawędż pod kątem 45* lub więcej. Umożliwi to odchylenie klapy podłogi pod większym katem. Zawias oraz wystające łby wkrętów szlifujemy lekko tarczą listkową 60 lub 80. Także tą maskownicę od spodu szlifujemy lekko na obszarze zawiasu tak, aby po przyłożeniu jej do konstrukcji stanowiła równa powierzchnię. Maskownicę smarujemy klejem i skręcamy wkrętami 3 X 20 mm
-
Wystające łby wkrętów szlifujemy tarczą a wszelkie nierówności możemy wyrównać szpachlą do drewna. Po wyschnięciu całość malujemy lakierem bezbarwnym w celu zabezpieczenia całości przed wilgocią.
-
Oklejanie podłogi wykładzina tapicerską.
Najszybciej i najprościej to materiał podzielić materiał na 3 części. Będą to boki podłogi oraz klapa. Materiał na boki obcinamy z zapasem ok.4 cm na długości i szerokości elementu. -
Powierzchnie boku smarujemy klejem. Po przyłożeniu materiału rozciągamy go tak aby zagiąć go na grubość płyty czyli 6 mm od strony klapy. Krawędż smarujemy klejem, zaginamy materiał i mocujemy go zszywaczem wbijając zszywki co 1 cm.
-
.Od strony oparcia podklejamy materiał, lekko naciągamy i po przyłożeniu mocujemy zszywkami.
-
Te same czynności wykonujemy na boku od strony nadkola.
-
Identyczna kolejność czynności wykonujemy z drugim bokiem podłogi.
-
Czas na oklejenie klapy. Szerokość materiału to wymiar otworu uzyskanego po oklejeniu boków. Po przyłożeniu go do klapy ma on tak ja zakryć, by powstała tylko linia na materiale. Nie może być jakichkolwiek szpar, nawet 2mm ponieważ nieefektownie to wygląda. Długość materiału liczymy od krawędzi klapy + 6mm, aż do krawędzi przy oparciu +2-3 cm. Materiał ma zakryć nam zawias. Smarujemy powierzchnie klejem pomijając faski zawiasu (materiał w tym miejscu ma być lużny. Końce materiału zszywamy do konstrukcji.
-
Po zakończeniu pracy z oklejaniem blatu przyczepiamy ucho uchwytu z taśmy wystarczająco na 3 zszywki na stronę.
-
Podłoga gotowa do włożenia we wnękę bagażnika
-
Widok ogólny bagażnika
-
Widok ogólny bagażnika
Heh... No, niezła robótka stolarsko - tapicerska... <img src="/images/graemlins/gris.gif" alt="" /> I szczegółowo zrobiony manual. <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />
Zastanawiam się tylko, co skłoniło Cię do wykonania twardej podłogi bagażnika? Czyżby tico zostało zagazowane i butla wystaje nieco ponad standardowy poziom podłogi?
Aha, i jeszcze jedna uwaga: zastosowałeś płytę surową MDF o grubości 18 mm. Obecnie są dostępne w sprzedaży detalicznej płyty z okleiną 12 mm (ja kupowałem białą, robiłem z niej m.in. całe szuflady oprócz frontu). Taka "dwunastka" jest o wiele lżejsza, a na pewno wytrzymałaby obciążenia zawartości bagażnika (na tak niewielkich rozpiętościach...). Nie wpadłeś na to, aby zastosować właśnie "dwunastkę"?