Twardy hamulec o zimnym poranku.
-
Miałem ten problem
w ASO okazało się że nie jest to problem,
Gość od razu wiedział co jest nie tak, wymienił mi coś co się nazywa zawór serwa a wygląda jak
czarna 15 centymetrowa gumowa rurka lekko zagięta.
Kosztowała chyba niecałe 20 zł, nie pamietam dokładnie bo to było w poprzednim roku, ale do
dziasiaj jest oki, a po wymianie, następnego mroźnego poranka jak ręką odjął, hamował od
razu normalnie.
Pozdrawiam
Również pozdrawiam -
mogę dodać że zaworek w przewodzie jest powyżej nr 6 na załączonym scanie , a w Tico w okolicy alternatora . W samym wężyku zaworek jest na górze w stronie do metalowej rurki serwa . Zamówiłem w hurtowni dzisiaj nowy - objaw przy hamowaniu i redukcji biegu z 4 na 2 - obroty silnika szwankują ,a pedał hamulca twardy
-
Jest wyraźnie lepiej po wymianie zaworka , dziękuję za wiedzę którą nabyłem w złosniku .pl
-
Mam ten sam problem z hamulcem, dzięki za jasne opisanie problemu. Dzwoniłem do większej hurtowni motoryzacyjnej z częściami w moich okolicach aby zakupić taki przewód podciśnieniowy dedykowany i uzyskałem informacje że oni do każdego auta takie przewody docinają indywidualnie z metra na miarę. Czy coś takiego przejdzie w Tico jeśli by się taki przewód zamontowało zamiast oryginalnego? Czy jednak musi on być z tym zaworkiem jednokierunkowym?
proszę o pomoc, dzięki z góry -
@SQBunny87
Obawiam się, że musi być zaworek. Nieprawidłowa jego praca objawia się właśnie twardym pedałem.
Gdyby zaworek nie był potrzebny to producent by go nie stosował :)
Spróbuj popytać w sklepach w Ap-CAR, Auto-Truck, Potak -
@SQBunny87 Można jeszcze spróbować przywrócić ten zaworek do życia. Wymontować wężyk, zatkać z jednej strony, z drugiej wlać benzyny ekstrakcyjnej na full, zatkać i zostawić na parę godzin, może dzień. Potem wylać, przepłukać jeszcze parę razy czystą benzyną ekstrakcyjną, wysuszyć i założyć. Może jeszcze podziała.
-
A wiecie może, co za zaworek jest w środku? Zwrotny? Może dałoby się dać dwa wężyki i po środku dać zaworek, tylko dopasować jego przekrój?
-
@Szarik Tak, zwykły zaworek zwrotny. Ale nie wiem, jak wygląda, nie rozcinałem wężyka - jak w moim były kłopoty, przemyłem i działa nadal.
Nie ma innej opcji, musi być zaworek zwrotny - sprawdza go się dmuchając w jedną i drugą stronę. W jedną ma blokować, w drugą przepuszczać powietrze. I nie wolno przy zakładaniu pomylić stron. -
@leo W takim razie, jeśli jest problem ze zdobyciem przewodu, to dobrze byłoby dosztukować zaworek. Kupić na szrocie przewód, sprawdzić ciśnienie otwarcia (a dokładniej, to podciśnienie), wyciąć zaworek ze środka i sprawdzić przekrój. Wtedy można coś dopasować.
-