Skrzynia biegów?
-
Witam, od pewnego czsu ciężko mi wchodzą biegi. Rano jak auto jest zimne wszystko jest ok. Jak przejadę jakieś 20-30 km - zaczyna się. Zauważyłem to już wcześniej, po trasie 200km, wysadziłem pasażera, chciałem ruszyć dalej, a tu niespodzianka, nie mogłem wrzucić 1 biegu, 2 wchodził też z oporem, pozostałe też. Na drugi dzień rano wszysko już działało normalnie, aż samochód nie rozgrzał się. W skrzyni mam syntetik, zrobiłem na nim ok. 60k. , czyzby czas na wymianę?
-
Trzeba by też sprawdzić smarowanie połączeń lewarka zmiany biegów, u mnie po wymianie tulejek drążka i przesmarowaniu różnica była oszałamiająca.
Pozdrawiam!
-
Witam, od pewnego czsu ciężko mi wchodzą biegi. Rano jak auto jest zimne wszystko jest ok. Jak
przejadę jakieś 20-30 km - zaczyna się. Zauważyłem to już wcześniej, po trasie 200km,
wysadziłem pasażera, chciałem ruszyć dalej, a tu niespodzianka, nie mogłem wrzucić 1 biegu,
2 wchodził też z oporem, pozostałe też. Na drugi dzień rano wszysko już działało normalnie,
aż samochód nie rozgrzał się. W skrzyni mam syntetik, zrobiłem na nim ok. 60k. , czyzby
czas na wymianę?Na pewno nie jest to wina skrzyni biegów. Musisz wjechać na kanał żeby dostać się od spodu do drążka zmiany biegów. Zobaczysz tam tuleje łączace w całość ten drążek. Trzeba je porozkręcać , wyczyścić i nasmarować. Zobaczysz , że drążek będzie chodził jak nowy.
Pozdrawiam. -
Trzeba by też sprawdzić smarowanie połączeń lewarka zmiany biegów, u mnie po wymianie tulejek
drążka i przesmarowaniu różnica była oszałamiająca.u mnie było podobnie .. teraz co jakiś czas sam zaglądam i sprawdzam połączenie .. tylko trzeba pamietać żeby na siłe nie skręcać .. bo bedzie ciężko chodził ja dałem nakrętkę z zabezpieczeniem przed ofkręceniem .. (kawalkiem plastiku w nakrętce)
-
Witam, od pewnego czsu ciężko mi wchodzą biegi. Rano jak auto jest
zimne wszystko jest ok. Jak przejadę jakieś 20-30 km - zaczyna
się. Zauważyłem to już wcześniej, po trasie 200km, wysadziłem
pasażera, chciałem ruszyć dalej, a tu niespodzianka, nie mogłem
wrzucić 1 biegu, 2 wchodził też z oporem, pozostałe też. Na
drugi dzień rano wszysko już działało normalnie, aż samochód
nie rozgrzał się. W skrzyni mam syntetik, zrobiłem na nim ok.
60k. , czyzby czas na wymianę?Od kilku dni mam podobne objawy raz biegi wchodzą idealnie, lekko a czasami nie mogę ich wbić. Z tym że w swoim tkaczu podejrzewam kończącą sie tarcze sprzęgła lub dociśk (albo oba).
Jak wrzuce jedynke lub wsteczny przy wyłączonym silniku, potem włącze silnik i nie odpuszcze sprzęgła to zaczyna lekko ciągnąć auto. Napewno nie jest to kwestja regulacji linki sprzęgła, bo pierwsze co zrobiłem to podciągałem ją aż do momenu kiedy sprzęgło odpuszczone wyraźnie się ślizgało. -
Ja mam ten sam problem, ale tylko z trójką. Inne biegi chodzą bez zarzutu. W ogóle wydaje mi się, że drążek ma ostatnio większe luzy niż zwykle i np. wpada w drgania przy wyższej liczbie obrotów. Myslicie, że to kwestia tego samego (nasmarowania tulej)? Pozdrawiam
Na pewno nie jest to wina skrzyni biegów. Musisz wjechać na kanał żeby dostać się od spodu do
drążka zmiany biegów. Zobaczysz tam tuleje łączace w całość ten drążek. Trzeba je
porozkręcać , wyczyścić i nasmarować. Zobaczysz , że drążek będzie chodził jak nowy.
Pozdrawiam. -
Ja mam ten sam problem, ale tylko z trójką. Inne biegi chodzą bez zarzutu. W
ogóle wydaje mi się, że drążek ma ostatnio większe luzy niż zwykle i
np. wpada w drgania przy wyższej liczbie obrotów. Myslicie, że to
kwestia tego samego (nasmarowania tulej)?Nie wiem, ale warto spróbować to zrobić. Zajmie Ci to raptem 5-10 min pracy, zainwestujesz też odrobinę smaru. Jeśli nie pomoże, wtedy pomyślisz o sięgnięciu po bardziej radykalne (i kosztochłonne) środki.
-
Witam, od pewnego czsu ciężko mi wchodzą biegi. Rano jak auto jest zimne wszystko jest ok. Jak
przejadę jakieś 20-30 km - zaczyna się. Zauważyłem to już wcześniej, po trasie 200km,
wysadziłem pasażera, chciałem ruszyć dalej, a tu niespodzianka, nie mogłem wrzucić 1 biegu,
2 wchodził też z oporem, pozostałe też. Na drugi dzień rano wszysko już działało normalnie,
aż samochód nie rozgrzał się. W skrzyni mam syntetik, zrobiłem na nim ok. 60k. , czyzby
czas na wymianę?ja mialem problem z 3 biegiem wymienilem olej na mobil syntetyk do skrzyni biegow , problem ustal ....
-
ja mialem problem z 3 biegiem wymienilem olej na mobil syntetyk do skrzyni biegow , problem
ustal ....A ja z kolei po ok 90tys skrzynia zaczęła lekko stukać. Wymieniłem olej na półsyntetycznego elfa i problem znikł.
-
Od kilku dni mam podobne objawy raz biegi wchodzą idealnie, lekko a
czasami nie mogę ich wbić. Z tym że w swoim tkaczu podejrzewam
kończącą sie tarcze sprzęgła lub docisk (albo oba).
Jak wrzuce jedynkę lub wsteczny przy wyłączonym silniku, potem
włączę silnik i nie odpuszczę sprzęgła to zaczyna lekko ciągnąć
auto. Napewno nie jest to kwestia regulacji linki sprzęgła, bo
pierwsze co zrobiłem to podciągałem ją aż do momentu kiedy
sprzęgło odpuszczone wyraźnie się ślizgało.Tak dla uzupełnienia skoro wątek wyskoczył. Opisany powyżej problem spowodowany był uszkodzonym dociskiem. Jedna z płytek na sprężynie(słoneczku) była wyłamana i czasem haczyła, dlatego też czasami wysztko działało dobrze, a czasami nie.