[moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.
-
@BPX33 spokojnie. Oponki i koła jeszcze po drodze mogą być, swapy to na końcu.
@WarningDeadPL- g16b z baleno to chyba ciekawy wybór. Ponad 100 kuca i dobry moment tam jest. -
@likaon napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
spokojnie. Oponki i koła jeszcze po drodze mogą być, swapy to na końcu
Na razie to rozłożyłem i teraz coś z tym trzeba zrobić a pogody coraz mniej do malowania czy innych tego typu czynności. Na mokrym wozie też ciężko zawias wymienić. A i części swoje kosztują (jak to w poście BPX "skarb..."). Linki do ręcznego 270zł :/
-
@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Taki miałem gdzieś z tyłu głowy plan żeby mocniejsze 1.3 sparować ze skrzynią z 1.0 i może by się odpychało... Myślałem też nad G16 ale chyba za ciężki by już był.
Te 1.3 już ponoć są przyjemne (nigdy nie jechałem, więc tylko ze słyszenia piszę).
1.6 w budzie HB już wsadzał dawno temu kolega @none7 (poszukaj sobie jego wątku), więc też się da. ;) -
@BPX33 napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
1.6 w budzie HB już wsadzał dawno temu kolega
https://zlosniki.pl/topic/9906/moje-auto-manuel-auto-z-klasą
Tu temat.
Ja z jednej strony też bym chciał coś wyjątkowego a z drugiej strony mój wieczny projekt to też daily więc patrząc na dostępność i ceny to zostaje tylko szukanie 1.3 86km jako całego wozu na dawcę.
Chciałbym mieć też swap na papierze a zmienia się prawo więc to druga problematyczna rzecz.
-
Bolączką w 1.3 był pękający tłok. I teraz wypadałoby zbadać, czy tylko w 8v pękał czy też w 16v.
-
@likaon napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Bolączką w 1.3 był pękający tłok. I teraz wypadałoby zbadać, czy tylko w 8v pękał czy też w 16v.
Warto wiedzieć, na razie to i tak strefa marzeń i rozmyślań. Mam do ogarnięcia zawias tył, pracę i studia... wszystkiego nie ogarnę niestety.
-
Jak już o zawiasie mowa, z ciekawości próbuję zrobić body lifta o 30mm lub 50mm bo takie mam tuleje. Chyba tylko drążek kierowniczy staje mi na drodze ale to najwyżej potnie się sławne mocowanie wahacza :)
-
Jako iż przydało by się przekształcić złom w przynajmniej mniejszy złom przed założeniem i jak się ma okazję to rozebrałem wszystko na części pierwsze (tylko odpowietrzniki w zaciskach puścić nie chcą :/) i coś z tym dalej zrobić. Jako iż ciężko to wyczyścić dokładnie metodą standardową czyli druciak ręczny i na szlifierce to pomyślałem że wypróbuję odrdzewiane elektrolityczne i z efektów jestem całkiem zadowolony.
Machina:
Przed:
Po:
Jeszce trochę trzeba potrzymać ale i tak niebo a ziemia.
Jeśli ktoś by chciał to mogę dokładnie opisać co i jak jak już coś tam wiem. -
@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Jako iż przydało by się przekształcić złom w przynajmniej mniejszy złom przed założeniem i jak się ma okazję to rozebrałem wszystko na części pierwsze (tylko odpowietrzniki w zaciskach puścić nie chcą :/)
Ja mam talent do ukręcania odpowietrzników - chyba nie zdarzyło się jeszcze żebym przy ruszaniu ich nie ukręcił chociaż jednego, także mogę pomóc 😂
-
@WarningDeadPL a pytanko mam, jesteś w stanie zmierzyć mi długość tego wahacza poprzecznego do zbieżności od środka do środka otworu ?
Ewentualnie sprawdzić średnice otworu czy tam wchodzi śruba m12 czy m14 ?
A o jeszcze czy da radę szerokość tulejek zmierzyć przez które przechodzi śruba. Jak długie są. -
@likaon napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
pytanko mam, jesteś w stanie zmierzyć mi długość tego wahacza poprzecznego do zbieżności od środka do środka otworu ?
Być jestem ale nie będę miał raczej do tego dostępu przez najbliższe 2-3tyg. Jak możesz poczekać to nie ma problemu.
Chodzi ci o te elementy na zdjęciu? One są jak widać zmodyfikowane w sensie dospawany z tyłu płaskownik aby wzmocnić.
Znalazłem linki w akceptowalnej cenie a nie po 140zl/szt.
Co to się stało z tym Allegro że ofert rozłączyć nie można i teraz grupuje źle części algorytm :/ zamiast poprawiać to utrudniają.
-
@Gooral napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Ja mam talent do ukręcania odpowietrzników
Właśnie tego się obawiam że odpowietrznik przez rdzę stał się jednością z zaciskiem. Nie wiem czy nie będę musiał tego i tak urwać, rozwiercić i wygrzebać.
Psikaniem i pukaniem nie idzie ale jest jeszcze palnik.
-
Spoko, palnik powinien załatwić sprawę. Rozwiert jest zupełną ostatecznością, bardzo ryzykowną. Wolałbym nie uszkodzić tam gwintu...
-
@WarningDeadPL tak, chodzi mi o ten element co ma dospawane wzmocnienie. Chciałbym poznać długość od środka otworu do środka drugiego otworu, wielkość otworów, ewentualnie jak szerokie są te tulejki z otworami. Mam czas więc poczekam.
-
@leo napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Spoko, palnik powinien załatwić sprawę. Rozwiert jest zupełną ostatecznością, bardzo ryzykowną. Wolałbym nie uszkodzić tam gwintu...
Niektórzy naprawiają gwint w zaciskach na tzw. sprężynkę- zestaw naprawczy do gwintu. Jak dla mnie to trochę ryzykowne przy zacisku hamulcowym. Ja kiedyś po uwaleniu odpowietrznika kupiłem większy i próbowałem rozwiercić i nagwintować tak aby zastosować ten większy odpowietrznik, jednak przy tej akcji było tam tyle syfu i opiłków, że stwierdziłem, że nie ryzykuję. Moje bezpieczeństwo było cenniejsze niż 200 zł, które dałem za nowy zacisk w zamienniku.
-
@Gooral napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
nie ryzykuję. Moje bezpieczeństwo było cenniejsze niż 200 zł, które dałem za nowy zacisk w zamienniku.
O właśnie, o to mi chodziło. Tutaj nie eksperymentujemy.
-
@Gooral ja zregenerowałem helicoilem zacisk..., ale w rowerze :p do auta nie miałbym tyle odwagi.
-
Mi też szkoda uszkodzić zacisk bo nowy będzie ciężko zdobyć. A jak mogę spróbować jeszcze czegoś to czemu nie, lepiej tak niż później bawić się w próby ratowania tego co uszkodzone.
-
Macie jakieś rady co do żarówek? W ibizie miałem H7 jakieś "premium" z Philipsa albo Tungsrama tylko nie pamiętam jakie i świeciły świetnie. Teraz w swifcie mam mam jakieś losowe philipsy a te niestety świecą żółto i co najwyżej średnio... wiem że cudów nie będzie ale zawsze może być lepiej.
Tungsramy odpadają bo jak dobrze kojarzę to firma upadła.
Przez chwilę zastanowiłem się nad przeróbką na żarówki H4 75W (są na 24V z homologacją) ale i chyba większego sensu brak i reflektor szybko uszkodzą bo w końcu bardziej się grzeją.
Nawet przebadałem rynek pakistański/bliskiego wschodu bo oni tam mają cuda do swifta ale reflektorów lepszych nie mają oprócz tego że z niebieską blendą. -
@WarningDeadPL No rzeczywiście, pisali o upadłości. Szkoda, bo to firma z przeszłością i dobre żarówki miała...
Ja byłem bardzo zadowolony z tych:
Podobnie używam H4, też plus ileś tam %.
Ale nie z niebieskim kolorem, lecz te zwykłe.
Były niedrogie, fajne, trwałe, bardzo jasne - zwykłe philipsy czy osramy nie umywają się do nich. Poszukaj po internetach, może jeszcze gdzieś dorwiesz. A z podwyższoną mocą nie kombinuj, szkoda reflektorów.