Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...
-
@spinerr napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Hmm, stoję przed wyborem jakie opony kupić. Tylko, że Ty masz 145/70R13, a ja oryginalne felgi R12. I tu wybór jest niewielki. Czy te Twoje dobrze się sprawdzają i czy są wersje R12?
Z opon Uniroyal RainExpert 3 jestem bardzo zadowolony. Jeszcze ani razu mnie te opony nie zawiodły, dlatego w tym roku zakupiłem je ponownie. Mam jeszcze Uniroyal-e zimowe ale je oceniam trochę gorzej ze względu, że są wyraźnie głośniejsze od letnich.
Domyślam się, że w R12 jest już bardzo niewielki wybór bo jak szukałem opon w 2016r na zimę to już był problem w 12" Z tego co się orientuję to Uniroyal w 12" chyba nic nie robi. Jak jest jeszcze Falken w R12 to chyba nic lepszego nie dostaniesz..
-
Jeśli łazi o "dwunastki"... W maju 2022 r. kupiłem komplet Falken 145/80 R12 77 T Sincera SN832 Ecorun XL. Przez neta, w sklepopon kropka com. Zapłaciłem 830 zł.
Przekonałem się do poszerzenia ze 135 na 145 - oczywiście na letnich. Może autko ciut ma ciężej, bo w końcu nieco szerszy kapeć, licznik wskazuje prawidłową prędkość, może odrobinkę więcej pali... Ale jakoś mam poczucie, że lepiej klei się do asfaltu. -
@leo napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
145/80 R12 77 T Sincera SN832 Ecorun XL
Takie malutkie oponki a taką kasę chcą za nie ... coś niesamowitego
Ja za swoje Dębice Navigator 3 do swifta 165/65/r14 dawałem po 170zł
Zawsze możesz spróbować rajdową jak na Tico szerokość 155/70/r12
-
@WarningDeadPL napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Zawsze możesz spróbować rajdową jak na Tico szerokość 155/70/r12
dzięki za odpowiedzi. Niestety 155/80 wyraźnie piłuje nadkola, a osiągi spadają, testowałem je kiedyś. 145/80 - zużycie paliwa wzrasta jak pisał @leo i przy max skręcie też leciutko szoruje. Stąd przypuszczam, że 155/70 będzie już wyraźnie szorował.
Uniroyal nie produkuje pod R12, najmniejsze mają pod r13. Chyba nie ma sensu wymieniać felg, żeby mieć potem cieńszy profil (i twardziej).
Raczej zostanę przy żyletkach 135/80 -ostatnimi czasy jeżdżę tico głównie na dalekie wypady. W tico jest kiepskie vmax realnie jeździ się 100km/h przy dobrym spalaniu ~4,5litra, nie chciałbym tego pogarszać, a opony żyletki na wodzie działają rewelacyjnie, na suchym też jest ok, jak na hamulce które oferuje tico.
Generalnie znajduję w sprzedaży Dębice, Falkeny i Nankangi. Chyba ostatecznie wybiorę Falkeny jak pisał @tom83ek. -
@WarningDeadPL napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Takie malutkie oponki a taką kasę chcą za nie ... coś niesamowitego
Ja za swoje Dębice Navigator 3 do swifta 165/65/r14 dawałem po 170zł
Eee, nie przesadzaj - 207 zł za sztukę, czyli raptem 37 zł więcej od tej "czternastki"... ale jakości tych opon nie chcę porównywać. Złe są opinie praktyków o dębicach, jedyne. które się sprawdzały, to zimówki Frigo (przy czym "jedynki" były lepsze od późniejszych "dwójek").
Kiepsko jest z "dwunastkami", to fakt. Tańsze są tylko chińczyki...Tak więc nie narzekam na cenę ok. 200 zł na gumy do tica. W tym samym roku musiałem kupić dusterowe "szesnastki, polowałem na jakąś okazję... I nabyłem: letnie Uniroyal RainExpert 5 215/65R16 98H po 452 zł/szt., a także zimowe Falken Eurowinter HS01 205/65R16 95 H po 479 zł/szt.
Niestety, w tym rozmiarze trudno znaleźć coś sensownego ze średniej półki (nie wspominając o premium) za mniej niż 500 zł... -
@leo napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Eee, nie przesadzaj - 207 zł za sztukę,
U ciebie tak ale jak teraz patrzę to poniżej 240zł nie widzę.
@leo napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Złe są opinie praktyków o dębicach
Szczerze mówiąc to miałem i w ibizie Navigatory 2 i w innym wozie Frigo 2 i nie widzę jakiegoś problemu. Według mnie jak za swoją cenę to bardzo dobre opony.
Jeszce inny ważny aspekt o cena ... komplet Dębic (wtedy gdy kupowałem) był o ponad 200zł tańszy niż np Hankook czy Nexen a na studencką kieszeń to całkiem sporo i w tym rozmiarze poza chińskimi wyrobami wiele nie ma.
I chciałem wielosezon bo kupowanie 2 kompletów mijało się z celem.
-
@WarningDeadPL napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
U ciebie tak ale jak teraz patrzę to poniżej 240zł nie widzę.
Być może - jak pisałem, to było 2 lata temu.
I tak zły byłem, bo okazało się, że dla bezpieczeństwa wywaliłem w ciągu kilku miesięcy ponad 4,5 tysia na dwa auta. Tyle, że mam spokój na parę lat.Szczerze mówiąc to miałem i w ibizie Navigatory 2 i w innym wozie Frigo 2 i nie widzę jakiegoś problemu. Według mnie jak za swoją cenę to bardzo dobre opony.
Wiesz, ja sądzę, że dużo zależy od sposobu jazdy. Jeżeli ktoś jeździ normalnie, spokojnie, to i na tanich, słabych jakościowo oponach da radę; jeśli ktoś zapyla dynamicznie, mocno przyspiesza, często hamuje - to szybko wyłapie różnicę.
Najgorsze jest to, że zawsze i każdemu może przydarzyć się sytuacja wymagająca np. ostrego hamowania lub gwałtownego manewru na mokrej jezdni - wtedy ta różnica może zaważyć na skuteczności.a na studencką kieszeń to całkiem sporo i w tym rozmiarze poza chińskimi wyrobami wiele nie ma.
Nie przeczę, finans też jest ważny. Po prostu kupuje się to, na co nas w tym momencie stać.
-
Dzisiaj zacząłem prace przy Tico.
208 000 km już na liczniku.
Dzisiaj zrobiłem serwis olejowy, ustawiłem tył na kobyłkach i spuściłem benzynę.
Trochę zabawy będzie, gdyż niektóre miejsca będzie trzeba zabezpieczyć przed korozją. Jeszcze dojdzie chyba mi wymiana przewodów paliwowych metalowych.Macie jakieś sprawdzone w miarę podkłady - konwertery bezpośrednio na rdze?
Bardzo dawno temu przerabiałem Brunox, jednak jakoś tak średnio mnie zachwycił...Ostatnio znalazłem coś takiego...
Mam zamiar niektóre miejsca podwozia oczyścić z luźnej rdzy, zastosować jakiś podkład i na to wosk noxudol.
Zmęczone już oryginalne 27 letnie zawieszenie tylne, które będę wymieniał...
-
@tom83ek ja ostatnio testowałem na obudowie kosiarki preparat Bolla i ładnie to wyglądało, z tym że tam blacha porządna, a sam środek chyba dosyć zbliżony do brunoxa
https://allegro.pl/oferta/boll-neutralizator-rdzy-400ml-spray-na-bazie-zywic-epoksydowych-12640113142?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=a6b58b09-4d9d-4a9e-94ad-bbf6432a6470&utm_content=36aeb3693913# -
Pamiętaj tylko że konwerter oczyszczenia powierzchni nie zastąpi. Szczotka w dłoń i zabawa.
-
Zbiornik paliwa zdemontowany.
Gdyby nie korozja na łączeniu blach to zbiornik by jeszcze dał radę. Jednak ta korozja już trochę zaawansowana jest...Śruby przy zawieszeniu po stronie zbiornika oczyszczone i potraktowane penetratorem. Niebawem przyjdzie czas na odkręcanie.
-
@tom83ek słabo konserwujesz , Już inny zamontuj i smarem czarnym okrętowym posmaruj będziesz miał spokój na lata
-
@tom83ek napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Zbiornik paliwa zdemontowany.
Gdyby nie korozja na łączeniu blach to zbiornik by jeszcze dał radę. Jednak ta korozja już trochę zaawansowana jest...Miałem dużo bardziej skorodowany zbiornik na zgrzewie. Brzeszczotem do metalu usunąłem rdzę na tyle ile się dało a rozepchnięte blachy doklepałem na kowadle. Potem pomalowałem podkładem reaktywnym dwuskładnikowym Novol i pomalowałem farbą chlorokauczukową.
Wiadomo, że podkład reaktywny Novol nie zneutralizował do końca pozostałej dość grubej warstwy rdzy bo nie był w stanie jej całkowicie spenetrować. Z moich doświadczeń z tym środkiem mogę powiedzieć, że dosyć dobrze spisuję się do zabezpieczania ale dobrze oczyszczonej (szczotką drucianą /papierem ściernym) z rdzy powierzchni.
W dalszym ciągu jest to ochrona czasowa i nic nie zastąpi piaskowania. Pod warstwą farby korozja dalej postępuję z tym że wolniej bo farba odcina ognisko korozji od dopływu wody.Poza piaskowaniem nie znam metody/środka który usuwałby w 100 % rdzę z przedmiotów średnio i mocno skorodowanych.
Uważałbym na wszelkie cudowne neutralizatory rdzy typu Brunox gdyż często bardziej szkodzą niż pomagają. Była mowa wiele razy na tym forum.
Na koniec test takiego środka:
-
@ryszard napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Pod warstwą farby korozja dalej postępuję z tym że wolniej bo farba odcina ognisko korozji od dopływu wody.
Zgodzę się z Panem że całe brunoxy itd to mocne naciąganie, ma to sens może przy bardzo dobrze oczyszczonej powierzchni gdzie zostają malutkie kropeczki czy wżery ale ważniejszym jest dobre odcięcie metalu od powietrza /wody i ogólnie czynników zew.
Już lepszą metodą jest ochrona katodowa. Chociaż akurat do samochodu jest to średnie rozwiązanie.
-
Walka ze śrubami rozpoczęta....
Na 5 śrub odkręciłem 2 ( Amortyzatora górna i wahacza przednia)
Tylne dwie śruby wahacza i dolna amortyzatora nie ruszyły. Kluczem pneumatycznym tam nie wejdę od strony nakrętkiDzisiaj skombinowałem sobie dodatkowe narzędzie do klucza płaskiego...potem tylko kątówka :(
-
@tom83ek napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Dzisiaj skombinowałem sobie dodatkowe narzędzie do klucza płaskiego...potem tylko kątówka
Do odkręcania takich opornych śrub to lepszy byłby klucz nasadowy Pewnie skończyło się na cięciu śrub tylnego wahacza.
Dolne śruby tylnych amortyzatorów w razie problemów można odkręcić po nagrzaniu nakrętek palnikiem. -
Ja w takich przypadkach staram się dzień wcześniej popsikać śruby jakimś Mr. Rustem :)
Oczywiście, zawsze znajdzie się jakaś śruba którą pominę :/ -
Tylne śruby wahacza nie dały się, kluczom i psikaniem penetratorem od 2 dni.
Skończyło się na cięciu śrub urządzeniem wielofunkcyjnym w miejscach, gdzie kątówką był średni dostęp.
Oczyściłem wszystko z luźnej rdzy i zaaplikuje dzisiaj
Potem podkład epoksyd i środek do konserwacji
-
@tom83ek
Ciekami mnie to rządzenie do ciecia. Nie jest to piła szablasta, mógłbyś dać więcej fotek tego urządzenia i elementu tnącego? Jak to tnie - ruchem wahadłowym?Jak pisałem ja stosuję z powodu braku na prawdę skutecznych środków podkład reaktywny Novol Protect 340 Wash Primer, zapewniający nie najgorszą ochronę czasową na powierzchnie słabo skorodowane lub dobrze oczyszczone z rdzy.
.
Novol R-Stop nie stosowałem. Są testy potwierdzające, że na pewno nie szkodzi jak Brunox - przynajmniej zapewnia dobrą przyczepność nakładanej na niego powłoki
Kiedyś już zamieszczałem link do tego testu:
https://www.youtube.com/watch?v=-4rhOvtwIA8Jaki środek będziesz stosował na podkład epoksydowy?
Chyba dawniej stosowałeś:RUST STOP RUST CHECK ANTI-CORROSION 4l bursztynowy - preparat antykorozyjny do podwozi.
Jak się spisywał?
-
@ryszard napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
@tom83ek
Ciekami mnie to rządzenie do ciecia. Nie jest to piła szablasta, mógłbyś dać więcej fotek tego urządzenia i elementu tnącego? Jak to tnie - ruchem wahadłowym?Jest to urządzenie wielofunkcyjne do cięcia i szlifowania z regulacją obrotów
Tnie na zasadzie drgań brzeszczotu
Albo szlifuje po zmianie końcówki
Ja zastosowałem brzeszczot
Novol R-Stop nie stosowałem. Są testy potwierdzające, że na pewno nie szkodzi jak Brunox -
APP R-Stop widziałem testy na YT i ostatecznie zastosuje ten środek na elementy oczyszczone z grubsza szczotką drucianą.
Jaki środek będziesz stosował na podkład epoksydowy?
Chyba dawniej stosowałeś:
RUST STOP RUST CHECK ANTI-CORROSION 4l bursztynowy - preparat antykorozyjny do podwozi.
Jak się spisywał?Rust Check do podwozi sprawdza się, ale trzeba ponawiać konserwacje min raz na rok przed sezonem zimowym, albo najlepiej dwa razy w roku. Jest to substancja o konsystencji żelu, który się wypłukuje z wodą...
W okolicach mocowania górnych sprężyn zastosuje chyba wosk Noxudol co by tak szybko nie został wypłukany.