Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo
-
@likaon napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
Czyli masz gdzieś prędzej lewe powietrze, nic nie reguluj tylko szukaj po przewodach podciśnień.
Też regulację gaźnika zostawiłbym na sam koniec gdy zostały już wyeliminowane wszystkie inne możliwe przyczyny.
@lepik89
Gaźnik sam z siebie się nie rozregulowywuje. Co najwyżej może się zanieczyścić, przytkać dysza itp. Wówczas może pomóc rozbiórka i mycie gaźnika.
To, że silnik nierówno pracuje może wynikać z tego, że układ zapłonowy nadal nie do końca jest sprawny. Może są gdzieś w instalacji elektrycznej w komorze silnika jakieś małe przebicia. -
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
jak nazywa się, to po lewej
Dławik (zwężka) - nr katalogowy 18565-78/B00-000 - część składowa gaźnika kompletnego. Nie sądzę aby ten element powodował obecne problemy w pracy silnika. Nierówną pracę silnika może powodować wadliwa praca elementu na prawo od dławika tj zaworu PCV.
-
@likaon wężyki możliwe ale ciężko
zobaczyć który jest nie szczelny -
@ryszard no udało się świece, kable , kopułka ,cewka wymienione i nic nie pomogło tylko może instalacja elektryczna była morka i kostki łączeń ale to jest nic , jak chciałem koło odkręcić zamachowe na dole jak się zaparłem to aż pasek zerwałem od rozrządu ale nowy założyłem bo od 97 nigdy nie był wymieniany
-
@lepik89
Koła zamachowego jeszcze nie wymieniałem. Co się z nim stało? -
nic się nie stało tylko chciałem koło ściągnąć żeby dostać się do rozrządu bo pomyślałem może przeskoczył pasek o jeden ząbek albo coś
-
najgorzej jest z tym że jak go rano odpalę to tak wyje na saniu ze masakra
-
za tydzień kolega wraca to mu pomierzę dokładnie ciśnienie na cylindrach bo od roku nie równo pracuje silnik i tak jak by nie pracował na jednym cylindrze ale już sił nie miałem do niego i już tak to zostawiłem i tak jeździłem bo kable wymieniłęm ,cewke świece , kopułke palec i dalej pracował jak by nie chodził na jednym cylindrze
-
@lepik89
Rozumiem, nie koło zamachowe (które jest przy sprzęgle) a koło pasowe na wale korbowym przy małym kole rozrządu. Gdybyś czytał złośnika lub nas zapytał to nie miałbyś problemu z zablokowaniem wału korbowego do odkręcenia tego koła. A pasek rozrządu trzeba wymieniać co 60 tyś km. Ja w byłym Tico nie wiedziałem, że poprzedni właściciel nie zmienił paska rozrządu więc nie zmieniałem i pękł mi na tasie. Naprawa silnika kosztowała mnie powyżej 500 zł. -
A miesiąc temu jechałem tico i babeczka wymusiła suvem mercedesem i mi uszkodziłą lampę błotnik i zderzak przetarła i poszedłęm jej na rękę i chciałem 600zł za szkodę zeby mi wypłąciła ale ledwie 400zł mi dała mówię do niej ze policja przyjedzie mandat pani dostanie laweta punkty ale niech jej na zdrwoie będzie i wiozłem 400zł
-
@ryszard co 60 tyś lub co 10 lat
-
@ryszard też nie pomysłowo zrobiłem bo włożyłem śrubokręt do 1 cylindra i zablokowałem i poszła śruba
-
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
najgorzej jest z tym że jak go rano odpalę to tak wyje na saniu ze masakra
Tak było zawsze czy stało się dopiero po przygodzie z myciem silnika? Rozumiem że jak silnik się nagrzeje to obroty silnika spadają do normalnych (ok 950 obr /min)
-
wcześniej też tak było jeden gościu powiedział wymień kable cewkę,kopułka, palec a jak nie pomoże to trzeba zobaczyć czy nie dostaje lewego powietrza i sprawdzić wężyki ale cieżko tak sprawdzić czy są szczelne
-
@ryszard napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
@lepik89
Rozumiem, nie koło zamachowe (które jest przy sprzęgle) a koło pasowe na wale korbowym przy małym kole rozrządu. Gdybyś czytał złośnika lub nas zapytał to nie miałbyś problemu z zablokowaniem wału korbowego do odkręcenia tego koła. A pasek rozrządu trzeba wymieniać co 60 tyś km. Ja w byłym Tico nie wiedziałem, że poprzedni właściciel nie zmienił paska rozrządu więc nie zmieniałem i pękł mi na tasie. Naprawa silnika kosztowała mnie powyżej 500 zł.Tu masz opisane jak skutecznie zablokować wał korbowy:
https://zlosniki.pl/topic/9637/blokowanie-wału-korbowego?_=1581013021112
i tu:
https://zlosniki.pl/topic/37691/daewoo-tico-pm-1993/76?_=1581013021115 -
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
za tydzień kolega wraca to mu pomierzę dokładnie ciśnienie na cylindrach bo od roku nie równo pracuje silnik i tak jak by nie pracował na jednym cylindrze ale już sił nie miałem do niego i już tak to zostawiłem i tak jeździłem bo kable wymieniłęm ,cewke świece , kopułke palec i dalej pracował jak by nie chodził na jednym cylindrze
Spróbuj odpalić silnik tylko na tym podejrzanym cylindrze (zdejmij przewody zapłonowe z pozostałych cylindrów). U mnie pracują wszystkie cylindry . Kiedyś tak z ciekawości zdjąłem przewody zapłonowe z 2 cylindrów i udało mi się zapalić silnik na jednym cylindrze. Jechać na 1 cylindrze nie bardzo się dało nawet przy delikatnym operowaniu sprzęgłem ale na postoju silnik pracował choć nieregularnie.
-
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
A miesiąc temu jechałem tico i babeczka wymusiła suvem mercedesem i mi uszkodziłą lampę błotnik i zderzak przetarła i poszedłęm jej na rękę i chciałem 600zł za szkodę zeby mi wypłąciła ale ledwie 400zł mi dała mówię do niej ze policja przyjedzie mandat pani dostanie laweta punkty ale niech jej na zdrwoie będzie i wiozłem 400zł
Lampa i zderzak to pryszcz, gorzej z błotnikiem. Nie wiem czy blacharz chciałby błotnik robić za 400 zł.
-
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
@ryszard też nie pomysłowo zrobiłem bo włożyłem śrubokręt do 1 cylindra i zablokowałem i poszła śruba
Hardkorowe rozwiązanie. Nie uszkodziłeś śrubokrętem gwintu w głowicy na świecę?
-
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
wcześniej też tak było jeden gościu powiedział wymień kable cewkę,kopułka, palec a jak nie pomoże to trzeba zobaczyć czy nie dostaje lewego powietrza i sprawdzić wężyki ale cieżko tak sprawdzić czy są szczelne
Ja jeszcze nie wymieniałem wężyków podciśnieniowych, oprócz tego przyłączonego do siłownika regulatora aparatu zapłonowego, który naderwał się przy króćcu siłownik bo do tego przewodu podwieszona jest linka gazu i go obciąża. Reszta wężyków ma się dobrze - są trwałe.
Gdyby jakiś wężyk był nieszczelny to widać byłoby pęknięcie gumy. Bardziej prawdopodobne, że wężyk wyrwał się z króćca przy grzebaniu w silniku. Raz wyrwałem wężyk sterujący pracą reduktora gazu i tego nie zauważyłem. Silnik nie reagował na pedał gazu. Na szczęście szybko namierzyłem zwisający wężyk. -
@ryszard z ubezpieczenia by może dali 600zł bo cena katalogowa 900zł