Woda na podłodze przy lewym progu
-
Od dłuższego czasu nie mogę zlokalizować miejsca napływu wody na podłogę przy lewym progu. Dziś w celu ustalenia miejsca przecieku polewałem dach i przednią szybę auta. Niestety poza jednym miejscem, które nie jest głównym niczego więcej nie zauważyłem. Ciekawe, że jak pada deszcz gdy auto stoi w tym samym miejscu woda zbiera się na podłodze w dużo większej ilości. Udało mi się zlokalizować niewielki przeciek wody przez uszczelkę szyby drzwi tylnych lewych.
Woda z dachu wpływa pod uszczelkę i kanałkiem uszczelki zachodzącym na rant drzwi spływa do miejsca gdzie uszczelka wywinięta jest na poziomy rant.
Z pod uszczelki wywiniętej na poziomy rant drzwi woda spływa po poszyciu drzwi do zewnętrznego kanałka uszczelki otworu drzwi
Dalej po przepełnieniu na dole drzwi zewnętrznego kanałka uszczelki otworu drzwi woda wylewa się na podłogę.
Jak napisałem tą drogą dostaje się minimalna ilość wody i to przy ostrym teście. Jeszcze mniejsza ilość wody przenika przez zgrzew lewego nadkola w okolicy mocowania przedniego chlapacza. Zatem jakimś innym miejscem musi dostawać się więcej wody.
Wykluczyłem:- dziurę w dachu i jego rynience
- przeciek przez mocowanie anteny
- wyciek przez dziurę w podszybiu
- przeciek na słupku przednich drzwi
- przeciek z dołu szyby czołowej do słupka
Trochę brakuje mi dalszych pomysłów na zlokalizowanie przecieku.
Jutro zrobię jeszcze test polewając wodą od zewnątrz próg i podłogę.PS
Czy ktoś wie jak można wpływać na rozmiar wstawianych zdjęć? -
-
@pacior
Czy do tych oględzin trzeba twoim zdaniem zdjąć deskę? -
@ryszard napisał w Woda na podłodze przy lewym progu:
Czy ktoś wie jak można wpływać na rozmiar wstawianych zdjęć?
Najlepiej właśnie jakimś osobnym programikiem - szybko i wygodnie zmienisz rozmiar np. popularnym "IrfanView" (ma spolszczenie) - wystarczą dwa kliknięcia.
Co do tematu: a nie ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesteś na 100% pewien, że to sama woda?
-
-
@leo
Dzięki za radę odnośnie zdjęć bo te zdjęcia, które przed wstawienia obróciłem o 90 stopni to wstawiły się nadmiernie duże (szersze i wyższe niż standardowo).Jeżeli chodzi o przecieki to już kilka tygodni temu do obserwacji wycieków wyjąłem wykładzinę podłogową, jeżdżę bez niej i zbiera się na podłodze wyłącznie woda.
-
@pacior
Czyli na ścianie grodziowej pod korytem podszybia tak? Całe podszybie (w tym koryto i "kominek") muszę mieć szczelne bo 2-3 lata temu robiłem jego przegląd i konserwację. -
U mnie w pierwszym tico lecialo lewą strona tyle ze slupkiem od szyby. W drugim już bylo ok.
-
@Jaco
Czyli pewnie zrobiła się u ciebie dziura w słupku pod lewym dolnym rogiem szyby. Ja to miejsce mam szczelne. -
Woda spływa na podłogę po zewnętrznej powierzchni poszycia słupka lewych drzwi przednich (element 14). Wypływa gdzieś na wysokości półki deski rozdzielczej, chyba na jakimś zgrzewie ale nie bardzo widać skąd.
Ma ktoś zdjęcie zrobione po wymontowaniu deski rozdzielczej na podszybie i blachę słupka lewych drzwi (element 14)?
-
@pacior
Chyba znalazłem interesujące mnie zdjęcie z twojego tematu
[Tico] - Daewoo Tico SX 1999r . Wprawdzie dotyczy ono prawej strony ale lewa strona powinna być podobna.Patrząc na to zdjęcie podejrzewam, że mam wyciek ze zgrzewu pionowej blachy podszybia z blachą górną słupka drzwi (tą z boku szyby czołowej).
Nie chce mi się zdejmować deski rozdzielczej ale chyba będę musiał. -
-
@pacior
Może i wosk wtryśnięty do słupka uszczelniłby miejsce wypływu wody na zewnątrz słupka. Ale skądś ta woda do środka słupka się dostaje. Jeżeli po natrysku woda nie będzie wypływać tym miejscem to pewnie będzie płynąć (jeżeli już nie płynie) środkiem słupka do progu i z progu przez widoczną na zdjęciu dziurę (którą zawdzięczam zaprzyjaźnionej korozji) będzie nadal wylewać się na podłogę. Jednak chyba wyjmę deskę rozdzielczą i postaram się zlokalizować i usunąć pierwotną przyczynę napływu wody do słupka.Wiem, że wielokrotnie wyjmowałeś deskę rozdzielczą i masz spore doświadczenie. Pewnie może być problem ze ściągnięciem kierownicy i odpięciem linki od licznika (przypadek opisywany przez Horn9) Co może jeszcze sprawiać trudności? Na co zwrócić uwagę?
-
@ryszard
Odkręcasz kierownice
Zdejmujesz osłonę stacyjki
Zdejmujesz pająka
Odpinasz dźwignię linki pokrywy silnika
Osłonę licznika i licznik, odpinasz linkę
Wyjmujesz radio, odkręcasz popielniczkę
Odkręcasz panel nawiewów i odpinasz linki
Rozłączasz zapalniczkę
Odpinasz przyciski tylnej szyby, itd
Odpinasz głośniki
Odpinasz wiązki mocowane do wewnętrznej strony deski rozdzielczej.
Odkręcasz 7 śrub
Wyciągasz deskę 🙂 -
@ryszard napisał w Woda na podłodze przy lewym progu:
Pewnie może być problem ze ściągnięciem kierownicy i odpięciem linki od licznika
Tyle razy to robiłem w obu Tico i problemów nie miałem.
-
@Jaco
Ja też ze ściągnięciem kierownicy problemów na szczęście nie miałem dawniej i dziś ale horn9 miał. W żaden sposób nie mógł jej ściągnąć z wału aż w końcu zmuszony został wymontować całą kolumnę.
https://zlosniki.pl/topic/37496/pytanie-podczas-rozbierania-tico
Każdy przypadek zatem jest inny i to co z pozoru wydaje się łatwe łatwym wcale nie musi być. -
@ryszard udzielałem się tam https://zlosniki.pl/post/595082
-
@pacior napisał w Woda na podłodze przy lewym progu:
@ryszard
Odkręcasz kierownice
Zdejmujesz osłonę stacyjki
Zdejmujesz pająka
Odpinasz dźwignię linki pokrywy silnika
Osłonę licznika i licznik, odpinasz linkęDzięki za podpowiedź. Ja raz przekładałem deskę rozdzielczą z jednego tico do drugiego ale było to wiele lat temu i niewiele już pamiętam.
Pierwsze 3 punkty już zrealizowałem. Jestem w trakcie realizacji punktu piątego: odkręciłem osłonę licznika i sam licznik od deski ale wyciągnąć linkę z licznika chwytając ręką za jej koniec przy samym liczniku jest ciężko bo bardzo mocno trzymają zatrzaski linki zatrzaśnięte w rowku końcówki licznika i dostęp od kabiny do linki jest kiepski .Widzę zatem 2 wyjścia:
- pierwsze jakie kiedyś stosowałem czyli odkręcenie linki od przekładni prędkościomierza przy skrzyni biegów a następnie wysuniecie prędkościomierza z linką z deski rozdzielczej na tyle aby pewnie chwycić linkę przy liczniku u użyć narzędzi do odłączenia linki od prędkościomierza
- drugie to twoje proponowane w jednym z postów na forum czyli wyszarpniecie siłą linki ale jak się domyślam chwytamy pewnie linkę od strony komory silnika tam gdzie przechodzi linka przez ścianę grodziową.
-
Mam ten sam problem w Swifcie tylko, że z tyłu (tzn. pod nogami pasażera za mną). Nie wiem skąd wpływa tam woda, ale już od dość dawna po każdym deszczu jest tam mokro. Najwięcej wpada, gdy po prostu stoi na deszczu. W trakcie jazdy nic albo praktycznie nic, więc nie jest to dziura w nadkolu (zresztą bym ją zobaczył). Progi też mam całe, podobnie jak podłogę. Wychodzi, że musi wpływać gdzieś po uszczelce tylnej szyby, ale czy na pewno?
-