Wymiana łożysk w alternatorze Daewoo Tico
-
@pacior powiedział w Wymiana łożysk w alternatorze Daewoo Tico:
Sprawa pokrywy wyjaśniona. Jestem delikatnie wkurzony na sprzedawcę..
Tak teraz już wszystko widać na zdjęciu pokrywy. Łożysko jest zapewne w jednym ruchu roboczym stempla prasy wciskane i zaprasowywane, przez co obniżono koszt wytwarzania (wyeliminowano w ten sposób operacje toczenia kanałka pod pierścień Segera i jego montażu w celu zablokowania łożyska). Ale co dobre jest dla producenta (uproszczenie procesu technologicznego) to nie konieczne dla użytkownika (problemy z demontażem łożyska).
Otrzymana część to zupełnie inny model pokrywy, łożysko nie pasuje,
Ten rodzaj pokrywy, który otrzymałeś powinien pasować do łożyska •6203 LAX 19 JAPAN NTN (fi 40 x fi 17 x12). Możesz, jeśli jeszcze nie odesłałeś pokrywy zmierzyć średnicę gniazda i to potwierdzić?
brakuje również gwintów na śruby. Identyczna pokrywa w Fox-ie leży za 12zł.
To byłby najmniejszy problem - otwory można nagwintować lub zastosować typowe śruby ampulowe i nakrętki.
Jak widać ktoś sobie dokleił karteczkę z właściwym numerem :D
Faktycznie ktoś namieszał bo numery z nalepki fabrycznej i tej odręcznej się nie zgadzają - masz dobrą podstawę do reklamacji.
Wg katalogu są dwa rodzaje przednich pokryw:
- 31580A78B00-000 pod łożysko ............. 6302 LU, JAPAN, NTN, 037 (42 x 15 x 13), (fi x fi x L, mm)
- 31580A78B01-000 pod łożysko ............. 6203 LAX 19 JAPAN NTN (40 x 17 x12)
Ty potrzebujesz samą pokrywę nr 31580A78B00-000 lub pokrywę z łożyskiem nr 31501A78B00-000, które były stosowane w alternatorach montowanych w Tico do 20.12.1998 r. Ta pokrywa bez łożyska którą otrzymałeś (31580A78B01-000) była montowana w alternatorach montowanych do Tico po 20.12.1998 r.
-
Pokrywkę odesłałem, za te pieniądze wolę kupić cały używany alternator i zapakować łożysko które już kupiłem niż dokupić kolejne.
Jak rozumiem to mam szukać alternatora do roku 1998 :)
-
@pacior powiedział w Wymiana łożysk w alternatorze Daewoo Tico:
Pokrywkę odesłałem, za te pieniądze wolę kupić cały używany alternator i zapakować łożysko które już kupiłem niż dokupić kolejne.
Jak rozumiem to mam szukać alternatora do roku 1998 :)
Tak to wynika z katalogu. Jeżeli alternator będzie sprzedawany luzem to zmierz wymiar pod klucz nakrętki koła pasowego - powinien wynosić tyle co w twoim alternatorze czyli 22 mm, jeżeli będzie wynosił 24 mm to oznaczać będzie, że jest to alternator jaki był montowany fabrycznie po 20.12.1998 r.
Jeżeli alternator będzie demontowany z auta to dodatkowo możesz sprawdzić rok produkcji wybity na nadwoziu.Dwie wersje alrernatora. Widoczna duża i mała nakrętka mocowania koła pasowego
-
Pieniążki za pokrywę zwrócone, rozejrzę się za używką. Na chwilę obecną nie mam zastrzeżeń do pracy obecnego alternatora i sprawa pilna nie jest.
Problem piszczenia jednak nie ustąpił. Jak zwykle trasa po minimum 30 minutach ciągłej jazdy.. teraz mogę być pewny że jest to łożysko oporowe sprzęgła, dziś dało już o sobie znać dużo intensywniej niż dotąd.
Nagrywane bez przygotowania więc same video kiepskie ale słychać co się wyrabia.
https://youtu.be/H0N-XM9PXX0
https://youtu.be/Swmx92z1vBc -
@pacior
Czy słychać pisk przy wysprzęglonym (pedał sprzęgła wciśnięty) czy zasprzęglonym sprzęgle? -
-
@pacior
Bez wyjęcia skrzyni łożyska oporowego nie da się wymienić. Łożysko raczej do wiosny nie powinno się rozsypać, nie jest to łożysko narażone na działanie wody i szybkie zniszczenie. -
A nie będzie lepiej wyjąć silnik, a skrzynię zostawić?
-
Lepiej zdemontować skrzynię - mniej trzeba odłączać. Trudności może sprawić ponowny montaż skrzyni przy zamontowanym silniku - zwłaszcza, gdy się to robi w pojedynkę.
-
@miechomiecho powiedział w Wymiana łożysk w alternatorze Daewoo Tico:
Lepiej zdemontować skrzynię - mniej trzeba odłączać. Trudności może sprawić ponowny montaż skrzyni przy zamontowanym silniku - zwłaszcza, gdy się to robi w pojedynkę.
Tak właśnie zrobię, powtórne włożenie skrzyni jest trudne ale mam doświadczenie :)
Tylko cholernie mi się nie chce :( ale jak mam zapłacić 300zł za taką usługę i dać w obce łapy to jednak wolę sam. -
@pacior
Na czym polega problem z zamontowaniem skrzyni?. Ja jeszcze nie wyjmowałem samej skrzyni. Ostatnio 12 lat temu wyjmowałem cały silnik ze skrzynią i ponownie montowałem do auta w zespole. -
Problem polega na odpowiednim jej ułożeniu w osi z silnikiem - a konkretnie wałek sprzęgłowy, który ma wejść w tarczę sprzęgła. Samemu trochę trzeba się namachać :)
-
@miechomiecho
Ja do ustawienia tarczy sprzęgła względem docisku używałem dorobionego wałka, ale w tym przypadku nie o to chodzi. -
-
Chodzi tylko o współosiowość? Jeśli tak, to nie ma problemu - wystarczy kawałek drewnianego wałka o dopasowanej średnicy. Dawno temu z ojcem wymienialiśmy jakąś część sprzęgła w wartburgu (chyba łożysko wyciskowe właśnie), do wycentrowania użyliśmy kawałka kija od szczotki.
-
Tyle trudziliśmy się aby wyjaśnić mocowanie łożyska w przedniej pokrywie alternatora i znaleźć sposób jego wymiany a odpowiedź (może nie wyczerpująca) była tu:
https://zlosniki.pl/topic/4591/alternator-przednie-łożysko -
Sorry za odkop ale może komuś się przyda.
Postanowiłem się zabrać za swój oryginalny alternator, ponieważ od paru lat jeżdżę na kupionym "regenerowanym".
Od jakiegoś miesiąca czasami po rozgrzaniu silnika na wysokich obrotach pojawia się dziwny świst. Ponieważ nie wiem ile regenerowany miał przelatane i na czym polegała regeneracja, postanowiłem się zabrać za swój oryginalny alternator, który miałem w swoich gratach.Dałem do znajomego na wymianę łożysk i okazało się, że małe łożysko chodziło zdecydowane ciężej od tego większego.
Wniosek: oryginalne małe łożysko wytrzymało 80 000km
W wolnej chwili podmienię alternator i mam nadzieję, że świstów już nie usłyszę..... -
@tom83ek napisał w Wymiana łożysk w alternatorze Daewoo Tico:
Sorry za odkop ale może komuś się przyda.
Nie "soruj" - fajnie, że piszesz. Każda informacja "z doświadczenia" jest cenna. :-)
Wniosek: oryginalne małe łożysko wytrzymało 80 000km
Heh, nie ma reguły. Niektórym łożyska padały trochę wcześniej, niektórym później. U mnie np. ponad 201 000 km i nadal spokój - choć już się przygotowałem i parę lat temu nabyłem łożyska na ewentualną wymianę. Ciekawostka: łożyska (polskie) kupiłem w sklepie z AGD i częściami do pralek... ;-)
-
Wniosek: oryginalne małe łożysko wytrzymało 80 000km
U mnie po ~90kkm szumiało. Regeneracja razem z rozrusznikiem i spokój.