Olej do Swift 1.3 8V
-
retroman49 Użytkownik archiwalnynapisał 17 paź 2011, 18:34 ostatnio edytowany przez retroman49 11 lis 2016, 00:11
To tak zalałem świeżego oleju(mobil S 2000 semi synth 10w40 pod pierwszy otwór na bagnecie.Po przejechaniu 700 km (w tym 150km jazdy autostradowej)stan na bagnecie spadł do tego poziomu (
) Po tym ubytku dolałem właśnie cały litr 15 w 40 mineralnego i stan na bagnecie zmienił się na ok 3/4 bagnetu (
).Czyli jak widać lubi palić olej.Nie wiem czy ma coś do rzeczy, że auto mogło długi czas stać nie używane.
-
BPX33napisał 17 paź 2011, 18:42 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 00:11
To tak zalałem
świeżego oleju(mobil S 2000 semi synth 10w40 pod pierwszy otwór na bagnecie.Po
przejechaniu 700 km (w tym 150km jazdy autostradowej)stan na bagnecie spadł do tego
poziomuPod pierwszy czyli do minimum???
Po tym ubytku dolałem właśnie cały litr 15 w 40 mineralnego i stan na bagnecie
zmienił się na ok 3/4 bagnetuStan nie musi być na bagnecie aż pod 3/4. W książce serwisowej napisali, że stan powinien być w połowie miedzy minimum, a maksimum...
-
none7 Użytkownik archiwalnynapisał 17 paź 2011, 19:07 ostatnio edytowany przez none7 11 lis 2016, 00:11
wtrącę swoje 3 grosze. poziom oleju jest inny jak zimny jest silnik i inny jest po jeździe. należy odczekć okolo 15 minut po wyłączeniu silnika aby mieć miarodajny wynik.
nie jeździć na minimum!!
lać pomiędzy.
w dodatku, należało by sprawdzać poziom oleju w tym samym miejscu postojowym. wtedy jest najbardziej wiarygodne, ponieważ pochylenie podłoża też ma znaczenie.
takie moje zdanie. jak zmienisz na polsyntetyk to zalej inny niż mobil.
-
retroman49 Użytkownik archiwalnynapisał 17 paź 2011, 19:10 ostatnio edytowany przez retroman49 11 lis 2016, 00:11
Zapewniam pomiar jest wiarygodny 100 % równego podłoża silnik po pracy odstał ok 20 min w jednym i drugim przypadku.Właśnie przeglądam ofertę mineralnych olejów 15 W40
-
none7 Użytkownik archiwalnynapisał 17 paź 2011, 19:14 ostatnio edytowany przez none7 11 lis 2016, 00:11
ludzie elfa polecają z minerałów.
Start lub Sport SRI -
BPX33napisał 17 paź 2011, 19:15 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 00:11
Właśnie przeglądam ofertę mineralnych olejów 15 W40
Jeśli chodzi o oleje 15W40 to już są takie grosze, że możesz trochę powybierać...
-
none7 Użytkownik archiwalnynapisał 17 paź 2011, 19:17 ostatnio edytowany przez none7 11 lis 2016, 00:11
wg Ciebie groszowe. ale znajdź tu dobrego minerała... hmmm
-
BPX33napisał 17 paź 2011, 19:19 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 00:11
wg Ciebie groszowe.
ale znajdź tu dobrego minerała... hmmmNo groszowe jak można mieć 5 litrów za 50 zł...
Castrol?! Ja nie narzekam... -
none7 Użytkownik archiwalnynapisał 17 paź 2011, 19:20 ostatnio edytowany przez none7 11 lis 2016, 00:11
masz syntetyka, w tym momencie mowimy o minerale. a te dobre ciezej znaleźć
-
BPX33napisał 17 paź 2011, 19:23 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 00:11
Kolega swego czasu w Skodzie Felicii zmieniał z 10W40 na 15W40 Castrola i jeździł na tym i jakoś nie narzekał...
-
Hellsin Użytkownik archiwalnynapisał 17 paź 2011, 19:29 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 lis 2016, 00:11
Mój spala ok. 0,5-0,6 litra oleju na ok. 10 tys. km.
to coś się kończy mój nic nie bierze ... jedyne gdzie wycieka to okolica aparatu zapłonowego bo uszczelkę mam do wymiany.
Co do zalewania - ja ostatnio zalewałem na 3/4 nie chciało mi się w strzykawki bawić i odejmować. Żyje do dziś.
-
BPX33napisał 17 paź 2011, 19:32 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 00:11
to coś się kończy
mój nic nie bierze ... jedyne gdzie wycieka to okolica aparatu zapłonowego bo
uszczelkę mam do wymiany.Nie ma co wymagać od 13-letniego auta, aby cały czas jeździło na syntetycznym i nic nie brało...
Mam jeszcze w piwnicy jedno opakowanie syntetyka to je zużyję i może następnym razem już się przerzucę na półsyntetyk... -
Hellsin Użytkownik archiwalnynapisał 17 paź 2011, 23:35 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 lis 2016, 00:11
Nie ma co wymagać
od 13-letniego auta, aby cały czas jeździło na syntetycznym i nic nie brało...mój jest 99 i nie bierze nic, nadal pełen syntetyk Mobil 5W50
-
Dżizasnapisał 18 paź 2011, 00:26 ostatnio edytowany przez Dżizas 11 lis 2016, 00:11
Nie ma co wymagać
od 13-letniego auta, aby cały czas jeździło na syntetycznym i nic nie brało...No nie wiem mój ma 19 lat, od 11 jeździ na syntetyku i ani kapki nie bierze
-
BPX33napisał 18 paź 2011, 19:24 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 00:11
mój jest 99 i nie
bierze nic, nadal pełen syntetyk Mobil 5W50To za rok pogadamy...
-
BPX33napisał 18 paź 2011, 19:27 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 00:11
No nie wiem mój ma
19 lat, od 11 jeździ na syntetyku i ani kapki nie bierzeCzyli co sugerujesz???
-
macq Użytkownik archiwalnynapisał 18 paź 2011, 19:37 ostatnio edytowany przez macq 11 lis 2016, 00:11
Ja leje mobila 10W40 za 74zł, chociaż silnik jest w idealnym stanie. Nie zniósłbym tego, jakbym lał olej droższy od silnika W mojej okolicy silnik do litra kosztuje 100zł
-
BPX33napisał 18 paź 2011, 19:42 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 00:11
Ja leje mobila
10W40 za 74zł, chociaż silnik jest w idealnym stanie. Nie zniósłbym tego, jakbym lał
olej droższy od silnika W mojej okolicy silnik do litra kosztuje 100złJa nie wiem czy mój jest w takim idealnym stanie skoro trochę przepala oleju...
-
adamo81napisał 19 paź 2011, 06:12 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 00:11
W mojej okolicy silnik do litra kosztuje 100zł
Czyli jakbyś po zakupie zapasowego silnika wymienił w nim rozrząd z pompą wody + olej to jego wartość zostałaby co najmniej potrojona
-
likaonnapisał 19 paź 2011, 09:50 ostatnio edytowany przez likaon 11 lis 2016, 00:11
Jeżeli chodzi o mineralne oleje, ojciec w ostatnim roku użytkowania tico lał elfa 15W, silniczek chodził cicho i posiadał umiarkowane osiągi. Następny właściciel z tego co wiem jeździł po nas jeszcze parę lat i również silnik zalewał Elfem, dopóki nie wydmuchało uszczelki pod głowicą, zrobił głowicę i jeździ do dziś na Elfie.
Jeżeli widać wyraźne ubytki oleju, nie ma co się zastanawiać.
31/42