Auto Casco w starszych samochodach
-
te dwie stówki za AC czy nie ma sensu...
Przykładowa wycena:
Wartość przed szkodą 1200zł, po szkodzie 600, do ręki 600-200 za AC=400złCzyli jak będziesz miał stłuczkę to po odliczeniu kosztów ubezpieczenia dostaniesz jakieś 400zł na naprawę...
A jak przez dwa lata nie masz stłuczki to sam wiesz co się stanie
Według mnie chyba nie warto...
WG Eurotax Tico z 2000r. jest warte 1700zł. Za starsze policzą mniej. -
Przykładowa wycena:
Wartość przed
szkodą 1200zł, po szkodzie 600, do ręki 600-200 za AC=400zł
Czyli jak będziesz
miał stłuczkę to po odliczeniu kosztów ubezpieczenia dostaniesz jakieś 400zł na
naprawę...Zasugerowałem się tymi ewentualnymi drobnymi obcierkami, wspominanymi przez kogoś wyżej.
A jak przez dwa
lata nie masz stłuczki to sam wiesz co się stanieNie mam od ponad dwudziestu... Ale nie żałuję jakoś specjalnie tej kasy wydanej na ubezpieczenie. Przynajmniej miałem spokojną głowę.
Według mnie chyba
nie warto...
WG Eurotax Tico z
2000r. jest warte 1700zł. Za starsze policzą mniej.Chyba faktycznie dam sobie spokój. Sharky miał rację w pierwszym poście.
Pozostaje więc tylko nowe, dużo droższe samochody ubezpieczać. -
Całe otrzymane
drogą elektroniczną pismo po wycięciu początkowych regułek OWU wygląda następująco:Poza tym pismem nie
otrzymałem żadnej kalkulacji kosztów naprawy wycenionej podczas oględzin samochodu.Gdy zwrócisz się do ubezpieczyciela o szczegółową kalkulację, to powinieneś ją otrzymać. To że rozliczasz szkodę bezgotówkowo nie ma znaczenia - masz prawo znać szczegóły wyliczenia.
Jak pewnie już
czytałeś zrobiłem błąd przekazując likwidację szkody warsztatowi,Faktycznie nie wiem czy w tym przypadku było to najlepsze rozwiązanie.
-
Jeśli chodzi o mnie, to nad AC zastanawiałbym się dopiero przy wycenie auta wyższej niż 10kPLN czyli mniej więcej tyle co roczny koszt paliwa).
A ja mam AC nawet na Matiza. Koszt znikomy - a szkoda typu porysowany i zgięty błotnik jest równa wysokości składki.
IMHO lepiej dostać 1500 złotych - jak autor wątku i naprawić porządnie, niż oszczędzić kilkaset (300-400) i albo naprawiać auto byle jak, albo wybulić wysokość pięcioletniej składki na naprawy.
-
Współczuję. Zapewne
głupie uczucie i niepotrzebny stres.
I tu przyznaje, ze
zamieszaliście mi w głowie swoimi wypowiedziami, panowie. Za parę dni muszę wznowić
ubezpieczenie i właśnie się zastanawiałem nad rezygnacją z AC za 14-letnie tico...
Byłaby to i tak niewielka kwota (razem z OC nie przekroczyłaby na pewno 400 zł, za
samo OC poniżej 200 zł)... ale już sam nie wiem, co zrobić: odżałować, jak co roku,
te dwie stówki za AC czy nie ma sensu...IMHO w przypadku Tico jest duża szansa na to, że w przypadku kolizji będzie szkoda całkowita (faktyczna - auto nie będzie się do niczego nadawało). IMHO lepiej odzyskać z samochodu - wraz z odszkodowaniem z AC kwotę bliską realnej wartości auta, niż wyprzedawać jakieś pojedyncze części z wraku i pluć sobie w brodę, że się zaoszczędziło te 200 złotych. Ja płacę AC za wszystkie samochody - częściowo dla ogólnie pojętego świętego spokoju - i tak składki idą w koszty, więc realnie są znacznie tańsze, poza tym wiem, że jeżeli uszkodzę z własnej winy dość drogi samochód (choćby dostawczaka - drobne nawet części są bardzo drogie), to zapewne minimalnie do tego interesu dołożę (choćby ubezpieczając ponownie kwotę równą wartości szkody), ale sumarycznie i tak wyjdę na plus.
Podstawową sprawą jest nieustępliwość w kontaktach z ubezpieczycielem - odwoływanie się od wycen i decyzji o wysokości odszkodowania - bo zazwyczaj pierwszy wariant jest niezbyt korzystny.
-
IMHO lepiej dostać
1500 złotych - jak autor wątku i naprawić porządnie,Tyle, że jeśli robisz bezgotówkowo, to czasem warsztat będzie ciął swoje koszty żeby jak najwięcej zarobić.
A w temacie zamienników: tylny zderzak Seicento. 60zł. Nie do odróżnienia od fabrycznego.
-
Nie zgodzę się z
tym "zawsze" - zależy ile to kosztuje.Bardziej zależy od tego jak często ma się stłuczki w porównaniu do statystycznego kierowcy. Kiedyś jeździłem bardziej niebezpiecznie, miałem w swoim życiu kilkanaście stłuczek i wypadków (co prawda tylko nieliczne z mojej winy). Przez parę lat miałem zwyżkę na AC chyba 130% składki podstawowej. Mimo to (a może właśnie dlatego) rokrocznie płaciłem AC.
-
Tu nie ma nic
dziwnego w tym przypadku, że naprawa tego przekroczyła 2600zł, bo oryginalny zderzak
do mojej Astry kosztuje 1200zł, atrapa 260zł. Teraz trzeba jeszcze doliczyć koszty
robocizny, lakierowania itp....Ile?
Z lakierowaniem zderzaka wychodzi 1/2 ceny auta
Czy oby na pewno nie przesadziłeś?
Skąd takie ceny? -
Ile?
Nielakierowany tylny do Punto II kosztuje 700zł
W przypadku OC używa się cen elementów nowych nieoryginalnych, ale z hurtowni a nie od aso.
W przypadku AC liczą rożnie -
Nielakierowany
tylny do Punto II kosztuje 700złZ lekierowaniem też wyjdzie 1/2 watrości auta?
Bo bez tego to żadne porównanie -
Z lekierowaniem też
wyjdzie 1/2 watrości auta?
Bo bez tego to
żadne porównanieMojego się nie lakieruje tak jak już napisałem.
Połowy wartości auta nie będzie, ale cena części zamiennej nie zmienia się znacznie.jakby tak było to klocki hamulcowe do tico by kosztowały 10zł a do skody superb 800zł
-
Tyle, że jeśli
robisz bezgotówkowo, to czasem warsztat będzie ciął swoje koszty żeby jak najwięcej
zarobić.To jest więcej niż pewne, że warsztat będzie ciął koszty. Bezgotówkowa naprawa to najgorsze dziadostwo jakie tylko może być, ojciec 2 razy się na takie coś zdecydował tylko i wyłącznie dlatego, że potrzebował auta zastępczego. W obydwu przypadkach po roku od naprawy wychodziły, purchle, rdza a spasowanie części było słabej jakości nawet po kilku poprawkach.
-
Tyle, że jeśli robisz bezgotówkowo, to czasem warsztat będzie ciął swoje koszty żeby jak najwięcej zarobić.
Kwestia kontroli w trakcie naprawy
A w temacie zamienników: tylny zderzak Seicento. 60zł. Nie do odróżnienia od fabrycznego.
Przy montażu - a i to nie zawsze. Miałem zamiennik w Matizie i wyglądało to jakby auto było złożone przez pijanego blacharza w nocy bez oświetlenia. Wymiana zderzaka na oryginał sprawiła, że nagle wszystko zaczęło do siebie pasować. Nie wspomnę już nawet o kolorze tego zamiennika po roku od montażu
Mimo wszystko - uważam, że lepiej jest dostać odszkodowanie z AC, niż nie dostać i cieszyć się, że zderzak - zamiennik kosztuje 60 PLN - bo taką radość można wyrażać również przeliczając banknoty otrzymane na poczet wymiany zderzaka od ubezpieczalni
-
To jest więcej niż
pewne, że warsztat będzie ciął koszty. Bezgotówkowa naprawa to najgorsze dziadostwo
jakie tylko może być, ojciec 2 razy się na takie coś zdecydował tylko i wyłącznie
dlatego, że potrzebował auta zastępczego. W obydwu przypadkach po roku od naprawy
wychodziły, purchle, rdza a spasowanie części było słabej jakości nawet po kilku
poprawkach.Raczej kwestia warsztatu (a i to nie zawsze). Warsztat będzie tak samo ciął koszty, jeżeli zaniesiesz sam pieniądze, jak i wtedy, gdy pieniądze wpłyną na konto z ubezpieczalni. Nie jestem w stanie wyobrazić sobie żadnego powodu, dla którego miałoby być inaczej - tzn. dlaczego warsztat nagle miałby naprawiać samochód z pełnym, dzikim rozpasaniem tylko dlatego, że płaci klient z własnych środków a identycznie uszkodzony samochód naprawiać oszczędzając na wszystkim, byle tylko uszczknąć więcej pieniędzy z TU. Co więcej - w razie wątpliwości zawsze można poprosić o oględziny samochodu po wykonanej naprawie - każde TU wykona takowe z dziką radością, tnąc odszkodowanie ile się da
Porządny warsztat mimo cięcia kosztów naprawi samochód porządnie - bo często da się pewne rzeczy naprawić a nie wymienić lub naprawić taniej (lecz skutecznie), niż przewiduje to technologia producenta, marny warsztat i tak zawsze naprawi samochód byle jak.
-
Nie chce mi się już cytować więc po prostu się odniosę do Twojej wypowiedzi
Moim zdaniem sprawa wygląda tak, że warsztat naprawiający bezgotówkowo tnie koszty chociażby ze względu na to, że będzie chciał jak najwięcej zarobić. Chociaż wiadomo, że to też zależy od warsztatu. Mimo wszystko płacąc samemu a nie bezgotówkowo masz większy wybór warsztatów i możesz wybrać taki który robi dobrze a niekoniecznie drogo, chociaż jak wiadomo będzie ciężko bo nie można mieć wszystkiego -
Nie wiem jak z tico, ale:
- często AC jest ograniczone do dolnej wypłaty równej połowie minimalnej pensji (poprzednio tak miałem z AC w PZU), więc za szybę, którą zbił mi jakiś jełop, (450PLN) musiałem zapłacić sam,
- wypłata z AC to prawdopodobna strata 10% zniżek, więc warto się zastanowić, czy wypłacać, jeśli ma się też droższe auto, na które też sobie uwzględniamy zniżki z poprzedniego...
-
Moim zdaniem sprawa wygląda tak, że warsztat naprawiający bezgotówkowo tnie koszty chociażby ze względu na to, że będzie chciał jak najwięcej zarobić. Chociaż wiadomo, że to też zależy od warsztatu.
To samo będzie, jeżeli sam zapłacisz - nikt nie lubi narobić się i nie zarobić. Co do bezgotówkowych napraw - najczęściej TU nie ma nic do gadania - wstawiasz samochód do ASO swojej marki lub innego warsztatu, który zgodzi się na likwidację bezgotówkową (wcale nie musisz wstawiać do sieci naprawczej danego TU - jak to niektórzy błędnie myślą) i samochód naprawiany jest zgodnie z technologią naprawy - jeżeli producent przewidział 3 roboczogodziny na rozebranie drzwi, to warsztat bierze pieniądze za 3 godziny - choćby mechanik je rozbierał 20 minut lub 2 dni itp. itd.
Mimo wszystko płacąc samemu a nie bezgotówkowo masz większy wybór warsztatów i możesz wybrać taki który robi dobrze a niekoniecznie drogo, chociaż jak wiadomo będzie ciężko bo nie można mieć wszystkiego
Faktem jest, że przy gotówkowej naprawie dochodzą wszelakiej maści warsztaty "panów Czesiów" i takie, którym nie chce się wysyłać pism do TU itp. (krótko - reprezentować klientów przed TU). Wszystko zależy od wartości, wieku i stopnia zaawansowania technicznego samochodu. Jeżeli miałbym kolizję, czy wypadek nowszym, skomplikowanym, naszpikowanym elektroniką samochodem - wchodzi w grę tylko ASO lub naprawdę dobry, specjalistyczny warsztat - i tutaj naprawa bezgotówkowa - byle fachowa. W przypadku auta starszego, prostego w naprawie pewnie wziąłbym pieniądze i naprawiał (albo i nie) samochód w jakimś tańszym warsztacie.
-
Nie wiem jak z tico, ale:
- często AC jest ograniczone do dolnej wypłaty równej połowie minimalnej pensji (poprzednio tak miałem z AC w PZU), więc za szybę, którą zbił mi jakiś jełop, (450PLN) musiałem zapłacić sam,
Jeżeli jest taki zapis w OWU. Jeżeli nie ma - nie ma o czym mówić.
- wypłata z AC to prawdopodobna strata 10% zniżek, więc warto się zastanowić, czy wypłacać, jeśli ma się też droższe auto, na które też sobie uwzględniamy zniżki z poprzedniego...
Często pierwsza szkoda nie powoduje utraty zniżek, w przypadku kilku TU zniżki są "na samochód" a nie "na człowieka" - więc uszkodzenie jednego auta i naprawa z AC (czy też likwidacja szkody z OC) powoduje utratę zniżek tylko na jedno auto - i to na 2 lata. Do tego niektórzy ubezpieczyciele oferują ubezpieczenie zniżek - niestety najczęściej tylko w przypadku samochodów, których właściciele nie prowadzą działalności gospodarczej (a co - niech mają prywaciarze za swoje).
-
"Prywaciarze" dostają po de jeszcze dodatkowo: muszą zabulić VAT z własnej kieszeni (potem VAT jest do odliczenia w 100%, ale jednak może to delikatnie zaburzyć płynność finansową)...
-
Ile?
Z lakierowaniem zderzaka wychodzi 1/2 ceny auta
Czy oby na pewno nie przesadziłeś?
Skąd takie ceny?Ceny wziąłem ze strony www Opla.
W zakładce serwis jest odnośnik do katalogu wraz z cennikiem detalicznym.
Trzeba jedynie wpisać numer katalogowy i zaraz wyświetlany jest opis wraz z ceną detaliczną brutto.
Udało mi się ustalić numery katalogowe mojego zderzaka i atrapy i na tej podstawie "wyskoczyły" mi ceny tych elementów.
Co do zderzaka, to mam jedną z najdroższych wersji, bo jest z otworami na halogeny i musi być fabrycznie przygotowany do lakierowania od dołu. Niewiele droższa jest jedynie wersja dla samochodu z klimatyzacją.