BLOS w tico :)
-
Tak, regulowałem.
Zauważ, że tam podano parametry do nieco większego silnika Jednak wziąłem pod
uwagę ten poradnik. Tikacz odpalił na lpg, obroty na jałowym stabilne. Podczas jazdy
muli, szczególnie przy starcie. Konieczna będzie wizyta na analizatorze.Wiem, że tam są podane parametry dla większego silnika, dlatego chodziło mi właśnie o taką wstępną regulację - bazę do dalszego regulowania .
Na benzynie szybko
i bezproblemowo się wkręca. LPG wymaga regulacji. Parownik wedle instrukcji trzeba
maksymalnie rozkręcić. Podejrzewam, że wąż, który mi sprzedali jest zbyt wąski -
16mm zamiast 19mm pod parownik tomasetto AT07. Ale to już ustali gazownik.Ja się zastanawiam, czy Blos nie będzie podawał za dużo gazu. Ale to już zobaczysz na analizie spalin .
Nawet nie pamiętam,
kiedy i gdzie o tym wspominałemA jakiś czas temu wpisałem sobie w google "Blos Tico" i pierwszy link, to Twój temat na LPG Forum. Tylko specjalnie nikt nie pomógł .
A znalazłem jeszcze takie umiejscowienie Blosa w Tico: [img]http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=29052[/img]
Ale nie wiem, czy to jest dobre rozwiązanie, bo tam chyba nawet nie ma filtra, a po za tym gorące powietrze z nad kolektora, chyba nie jest najlepsze do LPG.
-
Ja się zastanawiam,
czy Blos nie będzie podawał za dużo gazu. Ale to już zobaczysz na analizie spalin
.Oby udało się go wyregulować Jestem dobrej myśli.
A jakiś czas temu
wpisałem sobie w google "Blos Tico" i pierwszy link, to Twój temat na LPG Forum.
Tylko specjalnie nikt nie pomógł .A no faktycznie, kiedyś tam pisałem. Nawet na fachowym forum nie byli mi w stanie pomóc. Pomijam, że pewnie nikt nie miał do czynienia z blosem przy tak małej pojemności, ale nawet nie odpowiedzieli na różne pytania.
A znalazłem jeszcze
takie umiejscowienie Blosa w Tico:
[img]http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=29052[/img]
Ale nie wiem, czy
to jest dobre rozwiązanie, bo tam chyba nawet nie ma filtra, a po za tym gorące
powietrze z nad kolektora, chyba nie jest najlepsze do LPG.Ciekawe umiejscowienie U mnie jednak nie ma tyle miejsca ze względu na klimę. Największy problem jest właśnie z filtrem powietrza, który potrzebuje dużo miejsca, a co ważniejsze nie można go zamontować byle gdzie. Musi mieć jak najchłodniejsze powietrze.
Wczoraj trochę przerobiłem dolot - kupiłem mniejszy filtr i zamontowałem go bezpośrednio na blosie. Zestaw airbox za 200zł jest więc nieprzydatny Będę próbował go odsprzedać...
Jest lepiej - ale dalej ociera o wytłoczenia w masce (widać na filtrze). Do tego słychać chyba na wolnych obrotach jak delikatnie stuka o maskę, co moim zdaniem jest niedopuszczalne. Skróciłem już (chyba maksymalnie) kolano między blosem a gaźnikiem, żeby obniżyć całość, ale to chyba za mało. Spróbuję ewentualnie nieco wyregulować maskę, żeby była z 2-3mm wyżej (gumowe odboje na pasie przednim).
-
Wczoraj trochę
przerobiłem dolot - kupiłem mniejszy filtr i zamontowałem go bezpośrednio na blosie.
Zestaw airbox za 200zł jest więc nieprzydatny Będę próbował go
odsprzedać...
Jest lepiej - ale
dalej ociera o wytłoczenia w masce (widać na filtrze). Do tego słychać chyba na
wolnych obrotach jak delikatnie stuka o maskę, co moim zdaniem jest niedopuszczalne.
Skróciłem już (chyba maksymalnie) kolano między blosem a gaźnikiem, żeby obniżyć
całość, ale to chyba za mało. Spróbuję ewentualnie nieco wyregulować maskę, żeby
była z 2-3mm wyżej (gumowe odboje na pasie przednim).A nie upchałbyś gdzieś filtra pomiędzy pompę hamulcową a aparat zapłonowy?
-
A nie upchałbyś
gdzieś filtra pomiędzy pompę hamulcową a aparat zapłonowy?Też nie bardzo. Duży akumulator przeszkadza. Poza tym tam mam gorące powietrze - chłodnica i skraplacz
-
A no faktycznie,
kiedyś tam pisałem. Nawet na fachowym forum nie byli mi w stanie pomóc. Pomijam, że
pewnie nikt nie miał do czynienia z blosem przy tak małej pojemności, ale nawet nie
odpowiedzieli na różne pytania.Kiedyś kol. Tomash kombinował z blosem, ale nie pamiętam, czy w końcu zamontował go przed zmianą auta. Może spróbuj go dorwać mailem?
Kojarzę też, że jakieś doświadczenia z blosami mieli na Swifcie. Spróbuj zapytać po sąsiedzku. -
Nawiązuję do tego posta, bo montaż i regulacja blosa zakończyły się powodzeniem Jest zamontowany, jak na zdjęciu z poprzedniego posta. Konieczne było dołożenie registra przed blosem. A to dlatego, że przy dużych obrotach reduktor podawał zbyt dużą dawkę gazu, przez co silnik się dławił. Całość wyregulowana na analizatorze spalin, przez zaufanego fachmana. Kolejny raz powtórzył mi, że warto wymienić reduktor na lovato (mam tomasetto at07). Ten tomasetto jest niestabilny, wskazania analizatora "skaczą"
Tikacz lepiej i szybciej się wkręca na obroty. Teraz śmiało można, a nawet trzeba (chcąc szybko jechać) na 4 biegu kręcić do 120 km/h, po czym można wrzucić piątkę Jest większa elastyczność, lepiej się zbiera od dołu (nawet przy mniejszych prędkościach z klimą). Póki co jestem pozytywnie zaskoczony jazdą na LPG w nowym wydaniu.
-
Teraz masz najszybsze Tico w lubelskim
-
Ten tomasetto jest niestabilny, wskazania analizatora "skaczą"
U mnie ostatnio wariuje, spalanie podskoczyło ale tikacz dobrze idzie więc póki co olewam to
Z niecierpliwością czekam na jakiś raporcik po dłuższym użytkowaniu blosa
-
Gratuluję sukcesu .
Ciekawe, czy na reduktorze Lovato będzie potrzebny register .
A jak teraz z jazdą na benzynie? Nie muli już go? -
Dzięki
Na benzynie oczywiście też już nie muli. Reduktor powinien podawać stabilną dawkę gazu w różnych przedziałach obrotów, sądzę, że lovato może pomóc wyeliminować register. Jednak w tym przypadku montaż dodatkowej "śruby" pomógł znacząco
Muszę się jeszcze uporać z filtrem, który ociera o wytłoczenia w masce.
No i ciekaw jestem jeszcze, jak będzie ze spalaniem
-
Muszę się jeszcze
uporać z filtrem, który ociera o wytłoczenia w masce.A jak byś dał jeszcze kolanko w dół, potem kolejne w stronę reduktora i tam dał filtr (mniej więcej między rozrządem a reduktorem)?
No i ciekaw jestem
jeszcze, jak będzie ze spalaniemKoniecznie daj znać
-
No i ciekaw jestem
jeszcze, jak będzie ze spalaniemZe spalania będą zadowolone stacje benzynowe i LPG bo będziesz je częściej odwiedzał
-
Ze spalania będą
zadowolone stacje benzynowe i LPG bo będziesz je częściej odwiedzałZ niewiele większym spalaniem gazu można się pogodzić byle dynamika była
-
A jak byś dał
jeszcze kolanko w dół, potem kolejne w stronę reduktora i tam dał filtr (mniej
więcej między rozrządem a reduktorem)?Chyba tak zrobię Podjadę do znajomego spawacza aluminium, widziałem u niego różne ścinki rurek o podobnych średnicach. Może coś z tego by się ulepiło
-
Z niewiele większym
spalaniem gazu można się pogodzić byle dynamika byłaZgada się, nie będę płakał jeśli spalanie nieznacznie wzrośnie
-
No, to chyba mamy pierwsze "zablosowane" tico.
-
Mieszko napisz coś o kosztach i wymaganych częściach. Może ja lanosa przerobię
-
Blos - 250
Filtr stożkowy - 70
opaski - 20
wąż do lpg - 10W lanosie może uda się zaadaptować fabryczny filr powietrza - blosa może uda się wpiąć pomiędzy filtrem a przepustnicą? Ja chciałem zachować fabryczne wyposażenie maksymalnie jak się dało, ale z filtra musiałem niestety zrezygnować.
-
A czy blos będzie sprawiał kłopoty na przeglądzie?
-
Raczej nie. W Mercedesach na wtrysku mechanicznym ludzie często montują Blosa i nigdy nie słyszałem o jakiś problemach na przeglądzie .