[Matiz] - Niewielkie ubytki płynu chłodniczego.
-
Raczej nie. Układ ten, gdy chłodziwo zaczyna krążyć, pracuje pod wyższym ciśnieniem niż atmosferyczne - takie rozwiązanie podwyższa o parę stopni temperaturę wrzenia płynu. Tak więc syczenie to normalny efekt, po prostu ucieka nadciśnienie.
-
A czy szyby od środka nie parują i nie czujesz takiego słodkawego zapachu w środku?
-
Hmm, w sumie przy takich temperaturach jak ostatnio (okolice 0°C), przy 3 osobach w aucie, parowały. Jak dałem nawiew na przednią szybę, to boczne parowały, jak na boczne dmuchałem, to przednia parowała. Ale myślałem, że to wina obecności tylu osób w aucie.
Co do zapachu. Jakoś nie zwróciłem na niego uwagi. Od kupna auta jest taki sam i na nic niepokojącego nie wskazywał. Ale teraz zwrócę na niego uwagę .Dzięki za zainteresowanie!
-
Zagrzej auto (podczas jazdy) i na pracującym silniku obejrzyj chłodnicę (kiedy wentylator nie pracuje) czy nie robi się gdzieś obłoczek pary (teraz zimą będzie lepiej widać - można też poświecić latarką jak jest za ciemno).
Możliwe, że chłodnica się rozszczelniła (minimalnie) i jak jest gorąca to płyn odparowuje. Przy dużym rozszczelnieniu powinien być też wyczuwalny zapach płynu chłodniczego.
Ewentualnie oczyść z osadów i wytrzyj węże chłodnicy, króćce tych węży oraz możliwie jak się da to chłodnicę i po pewnym czasie dokładnie obejrzyj te miejsca. Płyn odparowując musi zostawić jakiś osad. -
Więc sprawa ma się tak:
- Nigdzie nie znalazłem żadnego wycieku. W garażu/na parkingu zawsze sucho pod autem, nie widziałem żeby się gdzieś lało, zarówno jak auto postało całą noc w garażu jak i w trakcie pracy silnika.
- W środku auta nie czuć słodkawego zapachu, szyby parują raczej normalnie (jak jadę w 2. osoby, to nie parują prawie wcale, jak jest więcej osób to czasami trochę zaparują chwilkę po wejściu do auta - wygląda, że wszystko w normie)
- Nie zostawiam za sobą "zasłony dymnej", oleju nie przybywa, majonezu pod korkiem nie ma (dziś jak sprawdziłem to u samej góry korka było odrobinę majonezu, ale temperatura otoczenia jest ujemna a robię bardzo krótkie przebiegi)
- Nie zobaczyłem żadnych śladów na zbiorniczku płynu, które wskazywałyby na to, że płyn ucieka przez korek.
Do dokładnego sprawdzenia została mi jeszcze nagrzewnica. Może się gdzieś trochę rozszczelniła, albo się na króćcach zebrał kamień i węże nie są przez to szczelne ?
Ale to robota na czas, jak będzie trochę cieplej.A po za tym, jak dolałem płynu pod max to po kilku dniach poziom obniżył się prawie do zgrzewu zbiorniczka (jakieś 3/4mm ponad zgrzewem). Dziś (po ponad tygodniu) poziom się nieznacznie obniżył. Czyli ucieka "nieregularnie".
-
Może być tak jak u mnie. Powoli znikał płyn i też nie było widać wycieków. Jedynie co podejrzewałem trójnik łączący przewody bo był lekko mokrawy ale tylko leciutko. A że był on daleko i troszkę kiepski dostęp dokręciłem opaski nawet dołożyłem drugą. Od tamtej pory spokój nie ma wycieku płynu. Po prostu jak się rozgrzeje płyn robi się lekki wyciek. Potem silnik stygnie i przecieku nie ma.
-
A mógłbyś napisać, gdzie konkretnie się ten trójnik znajduje?
-
A mógłbyś napisać,
gdzie konkretnie się ten trójnik znajduje?podejrzewam że chodzi tu o lpg
-
Ja LPG nie mam, więc odpada
-
Raczej chodzi mi o to by posprawdzać wszelkie łączenia przewodów gumowych. Z lpg jest ich więcej więc i szansa na wyciek większa.
-
W takim razie, jak się trochę pogoda poprawi, to spróbuję wszelkie połącznia pooglądać i po dokręcać.
-
A sam zbiorniczek wyrównawczy sprawdzałeś?
-
Tak, nie wygląda, żeby był gdzieś pęknięty.
-
Tak, nie wygląda,
żeby był gdzieś pęknięty.Ojcu w Lanosie ubywało i okazało się, że od spodu zbiorniczka było malutkie pęknięcie i jak układ dostawał ciśnienia to gubiło płyn
-
Śladów płynu pod zbiorniczkiem niby nie ma . Ale też przyjrzę się mu dokładniej
-
To ja jeszcze dopiszę, że tez miałem (mam) powolny wyciek, ale niewielki. Są delikatne ślady wyciekania spod korka zbiorniczka. Uszczelka, która tam jest, niezbyt dobrze spełnia swoje zadanie. Kiedyś dorabiałem inną, na jakiś czas pomogło. Ale w końcu dałem sobie spokój, jeśli wystarczy dolać jakieś 0,2 l na ok. 5-10 kkm.
-
Witam nie będę zakladał nowego wątku ale mam problem z chłodnicą mianowicie ubywa mi płyn a raczej wyparowuje i grzeje sie szybko , włącza sie chłodnica zauważyłem osad na korku chłodnicy kawkowy zapach
-
A wentylator się załącza? Żadnych wycieków na pewno nie ma?
-
Trudno uwierzyć, żeby wyparowywał. Myślę, że może być to jakiś wyciek. A wyciekać może też przez korek chłodnicy, nie tylko parować.
Będzie to spowodowane nadmiernym rozgrzewaniem się płynu. Tutaj podejrzewałbym: 1. termostat, 2. zakamienioną chłodnicę, która niedostatecznie schładza płyn, 3. skutek ciągłej jazdy miejskiej, stanie w korkach, na światłach itp. (co w połączeniu z obecnymi temperaturami może dać efekt przegrzewania się płynu).
Oczywiście nie masz założonych żadnych osłon / przesłon zimowych? -
Głowica do roboty