Remont blach w Tico - Proszę o poradę
-
Jeśli są reperaturki i jest fachowiec z migomatem, to wiesz już co masz robić
A nową maskę solidnie zabezpiecz fluidolem od środka
-
blachy nie wiem czemu idą w stronę deficytu i mam tu namyśli te w stanie bardzo
dobrym jaki i dobrym/średnim.Niestety blach już chyba nie produkują, a obecne zapasy są już na wyczerpaniu. A rynek wtórny młodszy się nie robi, to i blachy coraz gorsze
-
Fluidol już mam zakupiony, jak tylko przyjdzie nowa maska od razu ją zabezpieczę
-
No niestety taka prawda i to na naszą niekorzyść
Ale mam też wiadomość z dzisiejszego dnia. Zadzwonił do mnie mechanik u którego w zeszłym miesiącu szukałem blach do Tico. Poinformował mnie że ma wszystkie cztery drzwi i maskę w tym kolorze w jakim mam swojego Ticolota Byłem dziś wstępnie je zobaczyć i powiem wam że są w nienagannym stanie. W miejscach w których u mnie brakuje już blachy tam jest zdrowiuteńka, jedyny mankament jaki mają to brak szyby ale tą przełożę ze swoich obecnych. Maska jest jak marzenie i kiedy ją zobaczyłem to powiedziałem sobie, że bez niej nie odjadę. Trochę martwiło mnie ile mi zawoła za to, bo jakby nie patrzeć części w dobrym stanie, ale udało mi się wynegocjować 150 zł za wszystko. Jedynym warunkiem jaki ustaliliśmy był taki że za te ,,nówki,, oddaję mu moje stare zjedzone blachy. Jak uda mi się zrobić fotki to dodam je wam na forum żebyście sami mogli je ocenić. Jak myślicie dobry interes to jest?
-
Żartujesz???
150 zł za komplet drzwi i maskę w kolorze auta - tylko założyć?
Bierz i módl się, żeby nie zmienił zdania
-
Czy dobry? NAJLEPSZY , stary trafiłeś 6 w ticowego totka. Gratuluje
-
Hehe
Spokojnie, nie zmieni zdania, za dobrze się znamy ;p
-
Oj tam, jestem pewien że można trafić lepiej
Mam też info Części są już u mnie i czekają na montaż
Jeżeli nikt nie ma nic przeciwko, to chciałbym dodawać tutaj fotki i informować was Panowie jak przebiega naprawa Będzie mi bardzo miło się z wami tym podzielić
-
Oj tam, jestem
pewien że można trafić lepiej
Mam też info
Części są już u mnie i czekają na montaż
Jeżeli nikt nie ma
nic przeciwko, to chciałbym dodawać tutaj fotki i informować was Panowie jak
przebiega naprawa Będzie mi bardzo miło się z wami tym podzielićDawaj foty, też jestem ciekawy nowego zakupu po taniości Zrób zapas fluidolu i zabezpiecz nowe drzwi przed montażem
-
Tak więc będę zamieszczał fotki i info jak tylko będę przy kompie. Tylko proszę was o wyrozumiałość jeśli będą jakieś dwa dni zwłoki, mam też prace i nie zawsze przez to mam czas na kompa usiąść. Ale będę to nadrabiał bo lubię dzielić się tym co przy Ticusiu zrobię A na tym forum to wgl przyjemność pisać, chociaż czasem strach bo człowiek nie wszytko potrafi i można polec na jakiejś pierdółce
Tak więc, nie obiecuję że jutro coś będzie ale jeśli będzie czas to dodam
Pozdrawiam serdecznie.
-
Trochę martwiło mnie ile mi zawoła za to, bo jakby nie patrzeć części w dobrym stanie, ale udało mi się wynegocjować 150 zł za wszystko.
To Ci się trafiło
Ja kiedyś chciałem kupić wszystkie drzwi w dobrym stanie od jednego forumowicza z mojego miasta po 100zł/szt. jednak, gdy doszło do konkretów, to przestał się odzywać, przez co Tico pozostało z oryginalnymi blachami. Miałem okazję i przełożyłem roczną maskę, ale dałem ją do lakiernika, bo pierwotnie była biała. Z tego co pamiętam, to za malowanie płaciłem 350zł i to było tanio, bo za jednym zamachem dałem do malowania maskę, błotnik i zderzak z Astry -
Widzisz, obaj spotkaliśmy się z sytuacją, że ktoś coś ma i chce sprzedać a potem kontakt ginie. Miałem tak na jednym szrocie...ale to długa historia. A z tymi blachami faktycznie się poszczęściło Mówiąc dokładnie za sztukę drzwi mam 25 zł i 50 za maskę. A 350 zł u lakiernika to norma, chociaż zadziwiłeś mnie, że to cena za kilka elementów. Ja kiedy byłem dogadywać lakierowanie chyba 5 czy 6 elementów to zawołał mi po 350 ale za element...ostatecznie zrezygnowałem bo cała zabawa nie była warta świeczki.
-
Widzisz, obaj spotkaliśmy się z sytuacją, że ktoś coś ma i chce sprzedać a potem kontakt ginie.
Trochę to dziwne, bo początkowo sprzedający nawet dość mocno naciskał, a później nagle zamilkł mimo moich maili.
A 350zł u lakiernika to norma, chociaż zadziwiłeś mnie, że to cena za kilka elementów. Ja kiedy byłem dogadywać lakierowanie chyba 5 czy 6 elementów to zawołał mi po 350 ale
za element...ostatecznie zrezygnowałem bo cała zabawa nie była warta świeczki.Może nieprecyzyjnie się wypowiedziałem, cena 350zł była tylko za maskę Tico przy malowaniu przy okazji większej ilości elementów.
Pierwotna cena wynosiła prawie 500zł, bo ponoć maskę i dach lakiernicy cenią sobie trochę drożej. -
U nas malują po 250 za element i to myślałem, że drogo Ale znależć można fachowca co pomaluje w popularnej stodole za grosze. Tak ja znalazłem gdzie wyprostował drzwi od kierowcy plus pomalował, pomalował doły drzwi i wziął 150zł gdzie za sam lakier bym musiał pewnie dać 50 bo to najdroższy zielona perła.
A często części można kupić tanio od magików co rozbierają samochody na lewo a nie na złomowiskach. -
Trochę to dziwne, bo początkowo sprzedający nawet dość mocno naciskał, a później nagle zamilkł mimo moich maili.
Mnie facet na szrocie zapewniał, że ma wszytko i tylko odbierać. I jak właśnie przyszło do tego odbioru to ani telefonu nie odbierał ani też magicznie nie można go było zastać u niego.
-
Ale znależć można fachowca co pomaluje w popularnej stodole za grosze.
Nawet znam takiego fachowca Mieszka niedaleko mnie. Chociaż mam lekkie obiekcje co do lakierowania u niego. Kolega oddał do niego swojego golfa na lakierowanie i na całym aucie ma baranka.
-
Siemeczka.
Sorki że zwracam uwagę sharky, być może to zboczenie zawodowe.
Weżcie sobie tak dobitnie pod uwagę to że niema możliwości dokładnego usunięcia krozji szlifowaniem. To ognisko korozji nadal tam jest. Kiedyś się wypowiadałem na ten temat.Tak samo dajcie sobie spokój z farbami typu jakaś minia! To jest przereklamowany przezytek.
Na rynku są takie farby że kilka lat temu mi się nie śniło, używane w przemyśle antykorozynym. Ja pracuję w tym zawodzie jako piaskarz i malarza metodą natryskową i wiem co mówię. Do tej pory moge wam podać nazwy chociażby trzech farb dwuskładnikowych które po pomalowaniu nawet na rdzę to ej nie przepuszczą na zewnątrz. te farby jak stwardnieją są jak kamień. -
A o jakich farbach mówisz kolego?
-
Siemeczka.
Sorki że zwracam
uwagę sharky, być może to zboczenie zawodowe.
Weżcie sobie tak
dobitnie pod uwagę to że niema możliwości dokładnego usunięcia krozji szlifowaniem.
To ognisko korozji nadal tam jest. Kiedyś się wypowiadałem na ten temat.Wiem coś o tym, przekonałem się niejeden raz Zresztą to widać po zeszlifowaniu.
Tak samo dajcie
sobie spokój z farbami typu jakaś minia! To jest przereklamowany przezytek.
Na rynku są takie
farby że kilka lat temu mi się nie śniło, używane w przemyśle antykorozynym. Ja
pracuję w tym zawodzie jako piaskarz i malarza metodą natryskową i wiem co mówię. Do
tej pory moge wam podać nazwy chociażby trzech farb dwuskładnikowych które po
pomalowaniu nawet na rdzę to ej nie przepuszczą na zewnątrz. te farby jak
stwardnieją są jak kamień.Jakie to farby?
-
Są to farby oczywiście przemysłowe które nie spotka sie w żadnych sklepach typu market a nawet w sklepach z chemią motoryzacyjną. Każda z tych farb jest ogólnie ciężko dostępna i fakt w litrowych puszkach tego sie nie znajdzie. są to farby dwu składnikowe czyli komponent "a-farba" i komponent "b-utwardzacz"
Firmy na których my pracujemy to są Teknos, Jotun, Geholit.
Minia w porównaniu do tych farb to uwierzcie mi jest jak biel do czerni.
Przykład.
Minię zeszlifujesz papierkiem załóżmy o gradacji nawet 300
farbę geholit ciężko zeszliwować papierem o gradacji 60Oczywiście biorąc pod uwagę że nałożymy tyle samo mikronów.
Kiedyś nie majac pojecia o tym wszystkim traktowałem minię jako faktycznie farbę zbawienną, teraz stwierdzam że tyle lat człowiek był głupi a minia to jest to samo jakbym pomalował sobie dobrą farbą emulsyjną.