Problem z radiem - brak napięcia co jakiś czas...
-
Witam Serdecznie!
Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu z radiem Denver CAD-471 Bluetooth.
Problem jest następujący:
Radio co jakiś czas, najczęściej w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce traci napięcie i nie odzyskuje go do momentu gdy nie wyciągnę bezpiecznika od radia i po odczekaniu kilku sekund nie włożę go z powrotem. Wtedy wszystko wraca do normy.
Nie dzieje się to za każdym przekręceniem kluczyka - czasem cały tydzień nie trzeba wyciągać bezpiecznika, a czasem zdarza się to kilka razy dziennie.
Jest to bardzo denerwujące ponieważ automatycznie radio traci pamięć.
Myślałem że jest to wina samochodu, jednak w innym aucie dzieje się to samo, jak również inne radio, stary blaupunkt który jeździł w tym aucie przez 15 lat działa poprawnie.Przewody raczej podłączone poprawnie - dwa kable zasilające są spięte razem i idą do dodatniej klemy akumulatora, a masa jest podłączona do zapalniczki.
Bardzo proszę o jakieś wskazówki czy jest szansa aby to radio naprawić, ponieważ jak na radio marketowe jest całkiem niezłe i chętnie bym z niego korzystał.
Z góry dzięki za pomoc.
Wojtek
-
Hejka, jeśli inne radyjko w tym aucie działa ok, to stawiałbym na jakiś defekt w samym radiu..zamiast wyciągać bezpiecznik, resetuj samo radio przyciskiem reset ( chyba że go w tym modelu nie ma, ale zazwyczaj jest pod panelem, na płycie czołowej radia ), jeszcze inna opcja.. odłącz przewód podtrzymania pamięci ( ten drugi kabelek plusowy, wychodzący z radia do zacisku + na akumulatorze), zazwyczaj jest żółtego koloru, jeśli wtedy radio będzie działało ok, po przekręceniu kluczyka, stawiałbym na usterkę fabryczną samego radia..
-
W sumie to zobaczyłem i faktycznie jest przycisk reset na płycie czołowej.
Jutro rano pójdę i sprawdzę ten przycisk reset i odłączę ten kabel - jak tylko to zrobię to dam znać.Myślałem że może być to wina tego, że masa nie jest doprowadzona do ujemnej klemy akumulatora tylko do zapalniczki... ale już sam nie wiem.
Sam problem z radiem pojawił się już w moim poprzednim aucie (Citroen AX) i w Tico również występuje.
Wcześniej w tico było zamontowane stare radio blaupunkta i nigdy nic się z nim nie działo. -
Myślałem że może
być to wina tego, że masa nie jest doprowadzona do ujemnej klemy akumulatora tylko
do zapalniczki... ale już sam nie wiem... nawet do karoserii podłącz sobie minus i będzie śmigać
Sam problem z
radiem pojawił się już w moim poprzednim aucie (Citroen AX) i w Tico również
występuje.
Wcześniej w tico
było zamontowane stare radio blaupunkta i nigdy nic się z nim nie działo... wydaje mi się że usterka może być jednak w samym radiu.. ale sprawdzić różne opcje zawsze można, co nie?
-
Sam problem z
radiem pojawił się już w moim poprzednim aucie (Citroen AX) i w Tico również
występuje.
Wcześniej w tico
było zamontowane stare radio blaupunkta i nigdy nic się z nim nie działo.yyy, co tu dalej gdybać ?
-
Witam ponownie,
Dziś rano wybrałem się do auta w celu sprawdzenia rad jakie przekazał mi kolega maku25, i niestety nic to nie dało...
Sprawdziłem jeszcze raz wszystkie bezpieczniki, w tym bezpiecznik pod maską i wszystkie całe.
Pogodziłem się z faktem że z tego radia nic nie będzie i postanowiłem zamontować starego blaupunkta - podłączyłem wszystko jak należy, odpalam radio i... zonk, nie działa
Sprawdziłem wszystkie połączenia i wszystko wydaje się w porządku... -
Pogodziłem się z
faktem że z tego radia nic nie będzie i postanowiłem zamontować starego blaupunkta -
podłączyłem wszystko jak należy, odpalam radio i... zonk, nie działa
Sprawdziłem
wszystkie połączenia i wszystko wydaje się w porządku...Proponuję poprowadzić nowy, najlepiej trochę grubszy przewód prosto od + akumulatora, przed radiem zamontować bezpiecznik. Ja tak zrobiłem i nie narzekam Ponadto radio będzie działać niezależnie od stacyjki.
-
ale bezpiecznik w radiu cały ?
-
Do smisnykolo: Tak, oczywiście bezpieczniki w obu odtwarzaczach sprawne.
Jutro spróbuję wymiany tego przewodu na grubszy jak radzi kolega miechomiecho, bo ewidentnie jest jakiś problem z napięciem w kablach.
Jutro też będę miał tester napięcia, więc będę mógł dokładnie określić gdzie jest problem.Jak tylko coś wyjaśnię to podzielę się z informacjami na forum
-
Proponuję
poprowadzić nowy, najlepiej trochę grubszy przewód prosto od + akumulatora, przed
radiem zamontować bezpiecznik. Ja tak zrobiłem i nie narzekam Ponadto radio
będzie działać niezależnie od stacyjki.Ja zawsze tak montuję radio.
-
Do smisnykolo: Tak,
oczywiście bezpieczniki w obu odtwarzaczach sprawne.
Jutro spróbuję
wymiany tego przewodu na grubszy jak radzi kolega miechomiecho, bo ewidentnie jest
jakiś problem z napięciem w kablach.
Jutro też będę miał
tester napięcia, więc będę mógł dokładnie określić gdzie jest problem.Doradziłem też tak dlatego, bo unikniesz w ten sposób szukania przyczyny. Z drugiej jednak strony - mi nie dawałoby spokoju, że coś nie tak jest z elektryką - i jednak szukałbym przyczyny miernikiem
Jak tylko coś
wyjaśnię to podzielę się z informacjami na forumPisz
-
Ja u siebie radio mam podłączone pod oryginalną kostkę
-
Masz oryginalne radio Daewoo? Czy przejściówkę na ISO i dodatkowy kabelek do masy?
-
Masz oryginalne
radio Daewoo? Czy przejściówkę na ISO i dodatkowy kabelek do masy?Kupiłem adapter na allegro z fabrycznych kostek Tico na ISO za aż 8zł + przesyłka 2 modyfikacje jakie wykonałem to zmiana na przewodzie masowym konektora oczkowego na konektor żeński, żebym mógł się wpiąć w fabryczny przewód masowy oraz dołożyłem przewód zakończony konektorem męskim na wyjście +12V z radia, bo może w przyszłości będę miał jakiś mały subwoofer w bagażniku. Wygodę mam o tyle taką, że po wyłączeniu stacyji radio też mi się wyłącza, a napięcie jest podane tylko do podtrzymania pamięci.
-
Nie będę krakał ale to radio co napisałeś Denver CAD-471 Bluetooth przy podpięciu go w akumulator,rozładuje go w parę dni gdy radio pozostanie w czuwaniu ...
-
Witam ponownie,
Problem z radiem został już rozwiązany!!!
Wraz ze zmianą miejsca podpięcia masy radio znowu działa - wcześniej masa była podpięta do zapalniczki, a teraz podpiąłem ją pod zwykłą śrubę i problem zniknął.
Oprócz tego pociągnąłem nowe przewody zasilania, ponieważ stare w miejscu podpięcia do klemy były tak jakby przeżarte kwasem z akumulatora(?) i prędzej czy później i tak trzeba by ten przewód wymienić.Chciałbym bardzo podziękować osobom które udzielały się w temacie w celu pomocy w rozwiązaniu problemu