Wymiana przewodów paliwowych
-
jahur Użytkownik archiwalnynapisał 21 paź 2010, 06:20 ostatnio edytowany przez jahur 11 sie 2016, 20:50
Witam .
Mam już je skorodowane i strach pomyśleć gdy gdzieś w trasie paliwko ucieknie.
Mam pytanie wobec tego. Czy ktoś próbował je zastąpić jakimś innym materiałem? Jaka jest grubość przewodu?
pzdr -
kowolo Użytkownik archiwalnynapisał 21 paź 2010, 06:24 ostatnio edytowany przez kowolo 11 sie 2016, 20:50
Wiem że ludzie stosują zamiast metalowych przewodów paliwowych gumowe przewody paliwowe od zbiornika paliwa do gaźnika w jednym kawałku-przewód ten można kupić na metry w prawie każdym motoryzacyjnym.
-
Sharkynapisał 21 paź 2010, 06:38 ostatnio edytowany przez Sharky 11 sie 2016, 20:50
Dodam, że są takie przewody paliwowe wzmacniane, tzn. w igielicie znajduje się taka siatka sznurkowa (jak w wężach ogrodowych) i koniecznie muszą być odporne na paliwa i oleje. Na niektórych jest to nawet napisane.
Jak znajdę fotkę, to zamieszczę, tyle że akurat wersję zwykłą.I znalazłem, tak są opisane te węże, jak na fotce.
Nad zastosowaniem przewodów igielitowych bym się jednak zastanowił.
Przede wszystkim przewody te są podczepione pod podwozie, gdzie mogą ulec uszkodzeniu.
Przewody metalowe i to jeszcze osłonięte zapewniają większe bezpieczeństwo. -
jahur Użytkownik archiwalnynapisał 21 paź 2010, 07:02 ostatnio edytowany przez jahur 11 sie 2016, 20:50
No tak ale wiele aut nie posiada pod autem metalowych przewodów, wiadomo, że jak je sie podczepi na odpierdol i coś będzie wisieć to zapomnijmy o bezpieczeństwie.
Ja myślałem nad miedzianym tyle, ze nie wiem czy cokolwiek będzie się opłacać, myślę o jakis małych kosztach, jednak z tego co mi wiadomo , jeden przewód oryginalny to koszt ok 20 zł, także czy gumowy wzmacniany czy miedziany to koszta są porównywalne.
A jaka grubość wewnętrzna musi być??? To chyba jest ważne przynajmniej dla pompy, bo jeśli za małą to pompa może mieć problemy a jak ciutkę za gruby to co wtedy???
-
pitrekp1 Użytkownik archiwalnynapisał 21 paź 2010, 07:06 ostatnio edytowany przez pitrekp1 11 sie 2016, 20:50
ja bym polecał nabycie takich jak są oryginalnych. kupiłęm w apcarze ale widzę że już ich nie ma chyba.
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 21 paź 2010, 07:15 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:50
ja bym polecał
nabycie takich jak są oryginalnych. kupiłęm w apcarze ale widzę że już ich nie ma
chyba.W Potaku:
-zasilający = 20zł
-powrotny = 14,01złDo tego przesyłka.
-
na odpierdol
Jahur, waż słowa, proszę.
A jaka grubość wewnętrzna musi być???
Nie pamiętam, chyba 6 mm. Weź suwmiarkę lub nawet zwykłą linijkę, odepnij przewód i zmierz sam.
Co do miedzi... Nie jestem pewien, czy miedź (lub w zasadzie jej stop) nie zareaguje jakoś z benzyną... Nie spotkałem się nigdy z miedzianymi przewodami benzynowymi.
Tak na marginesie: wpadło mi do głowy, że najtrwalszym rozwiązaniem byłby oryginalny metalowy przewód, na który naciągnęłoby się taki igelitowy, grubszy...
-
Co do miedzi... Nie
jestem pewien, czy miedź (lub w zasadzie jej stop) nie zareaguje jakoś z benzyną...
Nie spotkałem się nigdy z miedzianymi przewodami benzynowymi.Spoko! Miałem miedziane przewody we Fiacie. Wymieniałem bo mi stalowe caaaaałkiem przerdzewiały. Miedziane kupiłem jako "miedziany przewód paliwowy"
-
Aha, czyli są takie. Ale zauważ - "miedziany przewód paliwowy" - czyli być może są one zrobione ze specjalnego materiału (stopu), nie wiadomo, czy każdy miedziany przewód by się nadawał (np. hamulcowy z obciętymi zagnieceniami).
Ale IMO spróbować można. -
wooooojtek85 Użytkownik archiwalnynapisał 22 paź 2010, 19:51 ostatnio edytowany przez wooooojtek85 11 sie 2016, 20:50
Ja mam zamiast przewodów paliwowych stalowych które rzecz jasna zerdzewiały (przeżyły 10 lat) rurki miedziane kupione na metry, zastosowałem rurkę miedzianą o średnicy zewnętrznej 8 mm a wewnętrznej 4.5 mm, jak na razie miedz w rurce nie reaguje z benzyną. Powiem że można śmiało stosować. Gdyby coś się działo, bedę pisał. Jednak jak narazie jest
-
Sharkynapisał 23 paź 2010, 20:20 ostatnio edytowany przez Sharky 11 sie 2016, 20:50
Ja mam zamiast przewodów paliwowych stalowych które rzecz jasna zerdzewiały (przeżyły 10 lat) rurki miedziane kupione na metry ....
To rozwiązanie wydaje mi się rozsądniejsze niż stosowanie tylko węży gumowych lub igielitowych.
-
jahur Użytkownik archiwalnynapisał 24 paź 2010, 18:50 ostatnio edytowany przez jahur 11 sie 2016, 20:50
Czesć .
Wojtek a ile Cię wyniosły te miedziane?? -
wluka85 Użytkownik archiwalnynapisał 24 paź 2010, 20:26 ostatnio edytowany przez wluka85 11 sie 2016, 20:50
jak piszecie o tym to ja dziś miałem z przewodami paliwowymi nie miłą sytuację.
Otóż mam Lpg w aucie i wężyk idący od elektrozaworu do gaźnika opierał mi się o cewkę zapłonową i pękł sobie. Dziś przełączyłem na benzynę (bo gaz się skończył) - nagle zaczęło walić benzyną. Podjechałem na stację lpg i dodatkowo zaglądnąwszy pod maskę a tu paliwo sobie ciekło koło cewki. Wiecie jaki fuks (cud) że nic się nie stało może i dobrze że cewka nowa że kable w miarę nowe bo jak by było jakieś przebicie to nie chciałbym myśleć co mogło by mi się stać...To tak ku przestrodze aby kontrolować przewody paliwowe żeby się np te gumowe nie załamywały itp.!!!
4/13