Nie pali na jeden cylinder, problem z porannym uruchomieniem
-
To ja już z tego
nic nie rozumiem. Jeszcze kilka postów wcześniej pisałeś że winna jest kopułka bo
wyczyściłeś i było ok bądź jest ok, teraz znowu zawory.
Nie wiem już sam.Wina kopułki ale w miedzy czasie opisywałem co innego i wyszło, że dawno, dawno temu jak mi Tico zaczelo nie rowno chodzic to wymienilem ta kopulke, kable wn, swiece, a okazalo sie ze to zawory byly za luzne, co dopiero teraz sie okazalo gdy je regulowalem szukajac przyczyny usterki.
-
A to jest sama wtyczka czy połączenie czyli wtyczką plus gniazdko???
Dokładnie nie widać na fotce ale jeśli połączenie to ściągnij komorę filtra powietrza i zobacz gdzie to idzie, hmm wydaje mi się że jest to yyyyy od elektrozaworu hmmmmm jak to się nazywa wolnych obrotów???A dokładnie to zawór elektromagnetyczny odcinający biegu jałowego. Uff
-
Na ta chwile to Ci powiem ze to idzie tam tak jakby do gaznika, przykrecone jest srubka krzyzakowa, te kabelki. Dokladnie CI nie opisze jak to idzie bo to bez sensu i tak, najlepiej jak zdjecie zrobie. Cos mi sie zdaje, ze masz racje jezeli chodzi o ten elektrozawor.
A mi chodzilo o tą wtyczke, to całe połączenie. Kabelki idą z grubego kabla ktory jest pod cewką, i jest ta wtyczka, tam są trzy styki/wsówki i dalej idzie pod filtr, do gaznika, i wlasnie ta część od gaznika do tej kostki ze tak to nazwe ma strasznie krotkie kable. Tak was zapytalem, chocby sciekawosci do czego to jest. Ewidentnie ktos kiedys przy tym grzebal. Lutowane tam bylo. Kojarze to z sytuacja jak byla awaria, ze nie palił na cieplym silniku jezeli nie trzymalo sie nogi na pedale gazu, tak samo gasl na cieplym silniku jak caly czas gaz nie byl dodany.
PozdroDzis juz nie wrzuce, ale jak szukam informacji na ten temat w google, to na starym forum Tico wiele jest na ten temat.
-
Tico jest stricte zespołem mechanicznym na poprawną prace silnika trzeba mieć jego elementy fizyczne ustawione w określonych płaszczyznach aby jeden element zgrywał się z ostatnim,gdy taka praca jest asynchroniczna najczęściej młodzi forumowicze doszukują się błędów w elektryce.Gdzie cewka jest jak pamiętam na ogół elementem nierozbieralnym.:)
-
P.s.Zdjęcia przedstawiają mój gaźnik i osprzęt z roku 2006,są to ustawienia fabryczne,przy pierwszym zmontowaniu w fabryce przez jakiegoś koreańskiego małego skośnookiego,auto miało paręnaście tys km w tedy zrobione.
-
Dzięki kolego!!!!!!, ja miałem ten sam problem z tym wężykiem, całe szczęście najpierw przeczytałem, potem się zabrałem za szukanie, wężyk spadł, założyłem go i tikuś śmiga!!!!, dzięki bardzo!!
-
A gdzie flaszka dla kolegi?
-
Podopnę się tutaj bo wczesniej pisalem tu o problemie.
Kiedys mialem problem ze nie odpalał na cieplym i zmieniając biegi czy nawet na luzie dając gaz dławiło i dopiero był ogien.Wtedy ustawiłem zawory, przeczyscilem kopułke - i to był głowny problem, bo kopułka była zaśniedziała itp.
Potem w między czasie jeszcze raz przeczyściłem asekuracyjnie kopułke bo miałem czas, wszytko było ok. Jakiś miesiąc temu nie cały auto znowu po przejechaniu 3km i "lekkim" nagrzaniu sie nie chciało odpalic. Scholowano mnie - pierwszy raz od 15stu lat Tico mnie zawiodlo, na szczescie blisko domu. Przeczyscilem kopulke intuicyjnie bo tylko to mi przychodzilo do glowy, oczywiscie odpalil na zimnym. Pozniej nie mialem zbytnio okazji do jazdy bo panuje zima jak teraz i tak wyszlo. Dzisiaj postanowilem przepalic auto. Rozgrzalo sie solidnie, pojezdzilem nim. Na cieplym mi odpalalo, na wolnych obrotach dajac gazu wszystko ok, problem w tym ze wczasie jazdy jak wrzucalem jedynke, czy z jedynki na dwojke i wyzszy bieg, jakbym nie dodawal przy tym sporo wiecej gazu niz sie powinno to auto by mi zgaslo. Wrzucam z 1 na 2 i auto zdławione ... Nie wiem co jest? Zawory by sie znowu przestawily? Slabo wydokrecalem? (nie wydaje mi sie). tak jak pisze. na wolnych obrotach dam gazu i ok, ale wczasie jazdy zmiana biegow, daje gaz to dławi
-
Jeśli już parę razy czyściłeś kopułkę i palec, to może zwyczajnie zrobił się za duży odstęp między palcem a stykami w kopułce.
Ja bym wymienił kopułkę i palec na nowe:)
PS. Długo już jeździsz na tej kopułce? -
Bede strzelal ze z dwa lata, aczkolwiek wczesniej byla jedna od nowosci chyba przez 10 lat i smiem twierdzic ze nie sprawiala takich problemow jak ta.
-
Bede strzelal ze z
dwa lata, aczkolwiek wczesniej byla jedna od nowosci chyba przez 10 lat i smiem
twierdzic ze nie sprawiala takich problemow jak ta.Być może teraz masz jakiś tani zamiennik Może kup nową i podmień, niewielkie ryzyko finansowe Szukaj, w miarę możliwości, oryginału. Przy okazji kup nowy palec rozdzielacza. Kable i świece też mają 2 lata?
-
Tak, tez kolo 2 lat.
-
Tak, tez kolo 2
lat.Czy masz instalację LPG? Ile mniej więcej kilometrów rocznie robisz? Może kable i świece też domagają się już wymiany.
-
Nie mam LPG.
Kilometrów mało robie, powiedzmy ze 7 tysiecy. Głownie sa to krotkie dystanse, 2-3 km, czasem dluzej, okol 20-30 km, z rzadka 100 czy 200. -
Poprzeglądałem troche dzisiaj. Wczoraj chodził gorzej jak dzis.
Musze go postawić na dzień poza garażem, może niech wchłonie troche wilgoci, bo ja nadal stawiam na kopułke.Dodając gazu słychać ze silnik ledwo kręci, wręcz dudni i za chwile dopiero idzie na całość, najbardziej jest to odczówalne wrzucajac z jedynki na dwójke.
Jak coś zaradze to sie pochwale.
-
Witka, w gazie problemem może być filterek( tylko trzeba uważać coby nie uszkodzić oringu!!!!)
0
-
Sytuacje opisane wyżej, od góry nie widać, że przewód jest uszkodzony. Co się człowiek namordował!(brak miejsca)Przewód naderwany był od dołu.
Wymieniłem i zaczął działać trzeci "gar"Kolejną przyczyną był urwany przewód (na styku świecy 3 cylindra),którego nie widać na I rzut łoka.
-
Witamy się, ale nie w tym wątku
-
Dzięki za zdjęcia ,pomogły !!! Tylko miejsca mało. Jeszcze jeden miałem problem z przewodem paliwowym. Poprzedni właściciel ukrył pęknięcie pod gąbką .1 m przewodu "fi" 6 to 8 zł. Tu "kitajce" pomyślały da się wykorzystać te same zaciski (2 zaciski to 3 zł.)
-
Może pomogę, może nie
Ja ostatnio wymieniłem te dwa przewody gumowe:
Z zewnątrz wyglądały ok, ale były sparciałe i popękane. Na szrocie za grosze kupiłem dobre, wymieniłem.
Auto zaczęło ciszej chodzi, wolne obroty wzrosły z 950 do 1050, dużo wolniej spadają pod obciążeniem alternatora - silnik dużo lepiej chodzi.
A same objawy z uszkodzonym przewodem nie były drastyczne: auto jeździło, paliło - tylko wolne obroty były minimalne za niskie oraz głośne i dosyć mocno spadały jeżeli włączyłem dużo urządzeń elektrycznych.
Z drugiej strony jeżeli przewód do aparatu zapłonowego jest uszkodzony to może tamtędy tez dostaje się wilgoć do aparatu zapłonowego, ale to tylko moje domysły