Trochę odgrzewane kotlety ale możę komuś się przyda. Przyczyną wibracji i jak to wcześniej opisywałem ( wcisnę gaz żeby szybo się zebrał ,to jest taki brum ,hałas ,i wibrator) Winowajcą okazał się gaźnik . Razem z tico dostałem drugi i jak się okazało on był orginalny od tego silnika ,a jeździłem do tych czas na gaźniku ze szrotu . Rozkręciłem go według instrukcji (na forum) i wyczyściłem +komplet nowych uszczelek . I tico jeździ jak nówka zbiera się płynnie , nie ma tej dziury w gazie i nic nie drży przy wciśnięciu gazu ,tylko płynne nabieranie prędkośći . Dodam ,że w starym gaźniku przepustnica od ssania po nagrzniu była luźna i pewnie to wina sprężyny która straciła swoje włąściwośći . W drugim gaźniku który jest aktualnie w aucie ,jest sztywna i sprężysta I NIEMA TEGO SZARPANIA PODCZAS ZMIANY BIEGÓW . W zimę jak będzie więcej czasu rozbiore (z czystej ciekawośći) ten na którym jeździłęm i sprawdzę co mu dolegało . I taka małą uwaga Rok temu wymieniałęm przewody podciśnienia ,które dochodzą do kolektora i przy wymianie gaźnika zauważyłem ,żę już są sparciałe .(firmowe Gates) Więc trzeba je kontrolować co jakić czas .
Kris
Posty
-
Poduszki Tico -
Odejście w rurze stalowej + grzejnik łazienkowy.Pracowałem jakieś 5 lat jako hydraulik , i zdecydowanie odradzam klejone rurki z marketu , bardzo wiele poprawek mieliśmy , natomiast pex skręcany lubi cieknąć jak się wode zagotuje ,ale wystarczy dokręcić i jest ok . Ja robię na Cu lutowanym i mam spokój nawet jak wodę gotują w piecu :) I przestroga Cu tylko do ogrzewania , bo na wodzie użytkowej po ok 10 latach w kolankach wyciera się miedz i robi się dziurka jak by kloś igłą przebił . Pozdrawiam i zawory obowiązkowo za trójnikami .
-
Programowanie AVR - początkiNo to mam od czego zacząć :) Wielkie dzięki za zainteresowanie .Kiedyś kupiłem wszystkie elementy (i czekają w woreczku strunowym) ,żeby zbudować taki oto układ https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1356885.html (nie nie jestem terrorystą ) ale chyba od migającej diody trzeba zacząć :) i zostawić w spokoju NE555 :)
-
Problem - falujące obroty - rozwiązany .Witam wszystkich . Po długiej walce z nierównomierną pracy silnika , falującymi obrotami ,nareszcie udało mi się znaleźć przyczynę . Przeczytałem chyba wszystko co w sieci , i tutaj na forum może z 200 tematów :) I jednocześnie chciałem podziękować Wam za pomoc . Więc do rzeczy ... Tico gasło przez sparciały przewód podciśnienia , po wymianie już nie gasł lecz obroty chodziły swoim życiem ,tak jak by ktoś dodawał i odpuszczał pedał gazu .Silnik pyrchał z wydechu , odkręciłem rurkę powietrza dodatkowego ,lecz katalizator okazał się cały .
i teraz gwóźdź tematu :) przyczyną okazał się Zaworek pcv ( ten fioletowo czarny )
Chciałem nadmienić ,że w raz z Tico dostałem z chyba 4 sztuki używanych tych zaworków . Czyściłem , przedmuchiwałem je i dalej nierówno chodził . Kupując części do innego auta zamówiłem nowy zaworek, i to był strzał w dziesiątkę . Teraz tico chodzi jak na silnik przystało . Więc Każdemu kto ma problem z nierównomierną pracą silnika polecam kupić "Nowy" zaworek pcv , bo używane mogą wprowadzić w błąd i zaczyna się błądzenie po omacku , strata czasu i pieniędzy na kolejne części które nie dają poprawy . Pozdrawiam i dzięki za pomoc -
Dziwny odgłos, chrupnięcie przy ruszaniu .Dodaje obiecane fotki :) Teraz tylko poskładać wszystko do kupy i zobaczymy jak to się sprawdzi ... !(/assets/uploads/files/1567260062312-guma.jpg)
gumix.jpg ![guma.jpg] -
Poduszki TicoPrzyznaję rację @ryszard ,kilka dni temu wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia na oryginalne ( ze szrotu) , bo nowe po koleji pękały (gates itp .) i Tiko wariowało jak było zimne :) Tylko szaroczarne Daewoo :) Pozdrawiam .
-
Korektor siły hamowania , a hamulce tył ?Witam na przegląd miałem jechać z sąsiadem ,ale nie mial czasu i wysłał mnie na stację gdzie diagnosta jest wporządku i jak coś jest do zrobienia to mówi ,że za rok nie podbije :) Więc na przegląd pojechałem z trzema baniakami 20l w bagażniku :) oczywiście pytał po co ta woda ? Więc mu opowiedziałem historie z poprzedniego badania ,a woda na działkę. Więc wjechałem na rolki z dociążeniem 60 kg . Hamulce wypadły dobrze , przód jak i tył , a ręczny prawie zatrzymał rolki . Reszta tak na 70 % amortyzatory ,itd i żadnych luzów w zawieszeniu , doczepił się tylko do tego że mam pomalowane przewody bitexem . Ale na szczęście przyjechał następny na badanie i już poszło z górki . Szkoda bo nie sprawdziłem jak na pusto hamuje , a on miał następnego ,a ja stres negatywu za sobą ,więc już nie trułem chłopa bo za 30 minut zamykał . Dodam ,że na poprzednim przeglądzie też robiłem przegląd hamulcy ,więc teoria ,że mógł się ślizgać jest całkiem prawdopodobna . Pozdrawiam . Dzięki wszystkim za pomoc .Dobrze ,że jesteście :)
-
Dziwna USTERKA ...@kris napisał w Dziwna USTERKA ...:
Mam na lato , a zamula na gażdym biegu ( nie o prędkość tu chodzi ) .Jak były mrozy , a silnik się zagrzał pomagoło trochę włąśnie przełączenie w pozycję lato , nawet próby bez filtra robiłem . Dziś standardowo z pracy do domu ,do sklepu po włącznik światła stop ( bo fiksować zaczynał 35 zł Korea ) i po mją wymarzoną Partnerkę :) i już troszke zesłabł , a jak wsiadła , to tylko jazda jak w kierowca PKSu :) zajechałem i zostawiłem go trochę na postoju ,aż wentylator włączył się dwa razy i zdjołem wężyk podciśnienia ( ten co wchodzi do filtra powietrza 6mm chłodzący paliwo o ile dobrze pamiętam ) chyba kiedyś zasysał jak miałem inny problem a teraz nie ssie . może ktoś mógł by sprawdzić ,czy jak mu się załączy wiatram 2 razy to wężyk zaczyna ssać ( chyba przewietrzający paliwo ) . Na tym komputerze nie mam instrukcji K.Trzeciaka ,a zdaje się będe musiał przerobic instrukcję jeszcze raz :) Ps jutro zmienię pompkę paliwa ,bo dziś ten nieszczęśny włącznik stopu , i trochę pracy na działce :) Pozdrawiam .
Pompki jednak nie wymienię bo dziwnie się zachowywała i ... Zaworki zwrotne nie trzymały ,więc przeprowadziłem sekcję :) Nowa po ok 2 latach zaczeła sikać olejem więc założyłem jakąś starą z przydasiów , i teraz zastanawiam się czy nie jest w takim stanie jak ta ? Wniosek nie polecam starych pąpek ze szrotu ....
-
Renowacja Tico7 odcinków z renowacji Tico .Wiele wskazówek i video poradników. Niczym PORNO -dla posiadacza mechanika Daowoo Tiko :) Pozdrawiam i miłego oglądania .https://www.youtube.com/watch?v=npTeENcqLX0&list=PLpAy-ah8MPjyp-VaKCXKJ3iHNrO3GF1BL