Miedziane Tico 1998


  • Użytkownik archiwalny

    Witam mam na imię Damian jestem posiadaczem tikacza od 1 stycznia 2014. W załączniku wrzuce zdjęcia a jutro coś opiszę.


  • Użytkownik archiwalny

    Coś chciałem poszperać w tico żeby coś sie nauczyć noi zainspirował mnie temat "odławianie silnika" który sie u nas na forum znajduje i postanowiłem kilka przeróbek zrobić a mianowicie:
    1. Usunięcie rurki powietrza dodatkowego + rezonatora
    2. Własnej roboty przelot od gaźnika i zrobienie stożka
    3. Odma.Trójnik wywalić zaworek pcv zatkać izolacją, z pokrywy zaworów puścić gumowy wężyk nad skrzynię biegów.
    4.zawor EGR wymontować
    5. Przewód podciśnienia zaworu od serwa hamowania przedkać bo jest zatkany a przy zamówieniu jakiś części kupić nowy .

    Z tematu odławiania by było na tyle.

    6. Następna rzecz to montaż filtru kabinowego też znajduje się unas na forum.
    7. Zabezpieczenie cewki zapłonu gumową osłoną aby nic sie nie wlało.


  • Użytkownik archiwalny

    Usunięcie rurki powietrza dodatkowego + rezonatora

    Własnej roboty przelot od gaźnika i zrobienie stożka

    Przewód podciśnienia zaworu od serwa hamowania przedkać bo jest zatkany a przy zamówieniu jakiś części kupić nowy

    Te czynności już zrobiłem i zdam relacje za pare dni narzie po przejechaniu ok.50km zauważyłem ,że auto jest szybsze bardziej sie zbiera może minimalnie bo chodził dobrze ale widze w tym roznice małą szczegolnie przy jeździe na 4 biegu był od początku zmulony a teraz chodzi rewelacyjnie. Przewod podciśnienia od serwa przedkany i zalozony zpowrotem chodzi ładniej ale potrafi go dalej zamulić i chce zasnąć częściej jak przed przedkaniem mam nadzieje ,że to wina przeróbek i silnik musi się oswoić ze zmianami. Mam nadzieje ,że czegoś źle nie zrobiłem. Napewno musze przerobić moj dolot powietrza bliżej zderzaka



  • W przewodzie od serwa może już padać zaworek i samo czyszczenie wiele nie da .


  • Użytkownik archiwalny

    Tak właśnie pomyślałem ale musiałem zamontować zanim nie zamowie nowego



  • A masz katalizator? Bo usuwając układ powietrza dodatkowego powinieneś usunąć kata. Inaczej szybko się zatruje, zapcha i będzie mulił auto .


  • Użytkownik archiwalny

    Mam katalizator wiec pewno dlatego go dławi. Czyli zrobiłem gafe? Co proponujesz napiszesz mi co mam zrobić lub skierujesz do odpowiedniego tematu. Mogę kilka dni tak jeździć nic sie nie stanie?


  • Użytkownik archiwalny

    Inaczej szybko się zatruje, zapcha i będzie mulił auto

    Człowieku nie pisz jak się nie znasz i chyba nie wiesz do czego jest ten cały egr. Katalizator i tak czyści spaliny a powrót służy by dopalić część spalin tak aby zmniejszyć jakieś tam związki by spaliny były jeszcze czystsze. Taki ekologiczny pomysł nie poprawiający raczej osiągów samochodu



  • Ja nie piszę o EGR, tylko o układzie powietrza dodatkowego . To jest ta rurka idąca od kata zakończona czarną puszką przy filtrze powietrza. Chyba nawet w Trzeciaku jest napisane, że służy do tego, aby nie zatruć kata . Cytuję z archiwum Złośnika:

    Trochę informacji:
    Komora, jak i zawór powietrza dodatkowego występują tylko w wersji silnika z katalizatorem.
    Wniosek z tego, że układ powietrza dodatkowego chroni katalizator, umożliwiając dopalanie spalin
    i par paliwa przed katalizatorem (jak wiadomo dopalanie tych resztek w katalizatorze
    powoduje jego uszkodzenie), do czego potrzebne jest powietrze dodatkowe (w wypadku
    zamkniętej przepustnicy).
    Otwarcie zaworu powietrza dodatkowego następuje w momencie zamknięcia przepustnicy (wolne
    obroty). Zwiększa się wtedy podciśnienie w przewodzie (otwór pod przepustnicą).


  • Użytkownik archiwalny

    To wystarczy tą siatkę z katalizatora wywalić czy musze kupić kolektor wydechowy i wymontować cały katalizator.



  • Wybijasz sam katalizator, nic nie musisz kupować. Jeżeli masz duży przebieg, to możliwe, że już jest kat zapchany i dlatego muli. Odkręcasz rurę wydechową od puchy katalizatora i jakimś prętem wybijasz go przez otwór, do którego miałeś przykręconą rurkę powietrza dodatkowego.
    Ale uwaga, śruby łączące rurę wydechową z puchą raczej na pewno się urwą. W tedy musisz odkręcić puchę od kolektora. Warto więc zakupić nowe śruby (są specjalne, dostaniesz w sklepie motoryzacyjnym) i uszczelki: pomiędzy rurę wydechową a puszkę kata i pomiędzy kolektor a puszkę.


  • Użytkownik archiwalny

    Przebieg jest mały 92tys. I wkład od kalalizatora widziałem ,że był w dobrym stanie bynajmniej tyle widziałem przez małą dziurę po wymontowaniu tej dodatkowej rurki. Zrobie tak jak piszesz a powiedz mi moge na razie na tym jeździć nic sie nie stanie? I po zrobieniu tego musze regulować w gazniku czy coś innego ustawiać ?



  • Katalizator według Trzeciaka ma trwałość ok. 80 000km .
    Nie, nic się nie stanie, jeżeli będziesz tak jeździł. Po prostu, jeżeli jest zapchany, to będzie go muliło. Ale mulenie może być spowodowane przez inne czynniki, może się okazać, że wybijesz jeszcze zdrowego kata.
    Co do regulacji, będziesz musiał obserwować, czy silnik dobrze chodzi.


  • Użytkownik archiwalny

    Silnik i tak mi głośno chodzi bo falują obroty więc ciężko będę miał zobaczyć różnice narazie jedną wadą jest to że mi spadają obroty na światłach i chce go zgasić mam nadzieje ,że to przyczyna tego przedodu podcisnienia z zaworem od serwa wymienie go i sie zobaczy


  • Admin

    Przebieg jest mały 92tys.

    Od początku w rodzinie czy autko z drugiej ręki?


  • Użytkownik archiwalny

    Kupilem od gościa co ma auto-złom gadał , że kupił go za 500zł od sąsiada policja go złapała pewno zapił albo jakiś dokumentów nie miał. A oddałem jako złom swoje i dopłacilem 1700zł. Ale był warunek , że auto ma być zrobione tak abym nic nie dokladał. Zadowolony byłem koledzy co mogli sprawdzili i bym w naprade dobrym stanie zresztą dalej nie narzekam zawsze coś do roboty jest ale to bardziej eksploatacyjne rzeczy. Z 4 dni zrobił się miesiąc zanim dostalem autko ale warto bylo. Do tego miałem oc na pół roku i przegląd wiec nie wyszedł mnie tak dużo.

    Przebieg raczej realny bo środek zadbany fotele, plastiki, blacha w środku idealna. Napewno był bity z przodu może tylko stluczka był malowany przód ale bardzo amatorsko widać piasek pod lakierem.



  • Auto z Jaworzna, czy mieszkasz w Jaworznie? Jeżeli to drugie, to do zobaczenia na drogach


  • Użytkownik archiwalny

    Mieszkam w Jaworznie



  • Witam mam na imię
    Damian jestem posiadaczem tikacza od 1 stycznia 2014. W załączniku wrzuce zdjęcia a
    jutro coś opiszę.

    Kolorek jak mój tylko u mnie zderzaki są czarne. Moje z 1999r.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam właśnie od listopada nie jestem już posiadaczem tego Tico aktualnie poszukuje samochodu do 4 tys. Koniecznie gaz jak by coś pisać po. Pozdrawiam


Log in to reply