Wymiana siłownika gazowego klapy bagażnika



  • Wymieniał ktoś na nowy? Kupiłem kiedyś nowy, ale nie wiem jak ze starego zdemontować mocowanie, które przykręca się do karoserii (strona z przegubem kulowym). Za ruskie Chiny nie mogę zdemontować ze starego siłownika.


  • Użytkownik archiwalny

    gdybyś potrzebował, mam taki siłownik

    choć nie widzialem jeszcze tico w którym by się zużył...



  • gdybyś potrzebował,
    mam taki siłownik
    choć nie widzialem
    jeszcze tico w którym by się zużył...

    Siłownik mam nowy, tylko jak przełożyć mocowanie, albo gdzie kupić...

    W moim tikaczu nigdy nie był zmieniany, a klapa podnosi się nie do końca.



  • Sama się nie podnosi do końca i musisz ją ręką podnosić, czy się blokuje? U mnie tylko sama się nie podnosiła i wystarczyło przesmarować zawiasy



  • Wymieniałem taki siłownik u szwagra w Corsie i kiedyś u siebie jak miałem CC. Demontaż był prosty ale z montażem samemu trzeba było się namęczyć. Klapa dość ciężka jest

    W tych modelach to się odkręca.
    W Tico ?



  • Nie podnosi się do końca, podnoszę ręką i potrafi opaść. Zawiasy przesmarowałem przy okazji wymiany klapy. Rzeczywiście smarowanie zawiasów dużo daje, jednak to za mało.



  • Mnie zastanawia dlaczego sprzedają taki bubel, którego nie można zamontować



  • niestety samą kulkę da się wyjąć, element do którego ona wchodzi jest na stałe zaciśnięty na siłowniku i jest nie wymienny, powinien być zamontowany w oryginalnej części tak samo jak ten element z kulką. Napisz czy na twoim siłowniku jest jakiś gwint? mam w robocie dużo rożnych siłowników może coś by spasowało.



  • Niestety nie ma żadnego gwintu, myślałem, że przełożę ze starego, ale nie da rady odkręcić trzpienia (pewnie zaciśnięty jako jednorazówka).



  • strzel jakąś fotkę tego trzpienia



  • Na zdjęciu z tej aukcji dobrze widać (lewy górny róg):

    http://allegro.pl/sprezyna-gaz-silownik-telesk-bagaz-tico-8185-i5104014085.html


  • Użytkownik archiwalny

    a tam czasem nie ma takiego druciku zabezpieczającego?



  • a tam czasem nie ma
    takiego druciku zabezpieczającego?

    Jest, ale za czorta nie ma jak go rozgiąć. To coś na kształt segera..


  • Moderator

    Nie wiem jak w Tico, ale czy przypadkiem nie należy tego zabezpieczenia lekko podnieść i przesunąć?



  • Spróbuję złamać jakoś to zabezpieczenie Nie ukrywam, że zanim tu napisałem, to próbowałem..



  • Spróbuję złamać
    jakoś to zabezpieczenie Nie ukrywam, że zanim tu napisałem, to próbowałem..

    Obetnij końcówkę teleskopu starego i przyspawaj do nowego - co za problem

    Jak ładnie oszlifujesz to nawet nie będzie widać



  • W Matizie przy wymianie po prostu rozciąłem główki starych siłowników (Matiz ma klapę podnoszoną dwoma siłownikami) szlifierką (delikatnie, żeby tej kulki nie uszkodzić - nacinałem główki tak, żeby pozostała cieniutka warstwa metalu, potem rozrywałem w imadle grubym śrubokrętem) a potem wkręciłem te kulki w nadwozie i kolejne siłowniki wymieniałem już bez problemu - tyle, że akurat w przypadku Matiza była zmiana typu mocowania kulek przegubów - tj. wersje koreańskie miały jakby jednorazówki (czyli kulka była wbijana fabrycznie), natomiast polskie (i tylko takie siłowniki są do kupienia) miały już kulkę wkręcaną w nadwozie a siłowniki z zapinką z blachy (czyli sprzedawane bez kulki).

    ZTCW same kulki z różnymi gwintami można kupić osobno - więc jeżeli masz w pobliżu jakiś sklep motoryzacyjny (taki, w którym mają dużo drobiazgów - nie tylko filtry, płyny i wszystko na zamówienie), to na pewno dobierzesz taką kulkę bez dewastowania starego siłownika.

    Gdybyś miał kłopot z nabiciem siłownika na nową (lub starą z odzysku) kulkę i był pewien prawidłowego rozmiaru kulki do tego siłownika - nakręć na gwintowaną część nakrętkę (tylko nie bardzo mocno - do oporu, lecz tak, żeby było za co złapać szczękami imadła), wkręć kulkę w imadło (w ten sposób nie zniszczysz gwintu) tak, żeby lekko oprzeć kulkę o szczęki imadła a potem ręcznym impulsatorem kinetycznym (czyli młotkiem) puknij delikatnie w główkę siłownika - powinna bez problemu wskoczyć na kulkę. Oczywiście nie zaszkodzi nałożenie odrobiny smaru na kulkę i wewnątrz gniazda - raz, że będzie łatwiej się nabijać kulkę, dwa, że przegub kulowy będzie delikatniej i ciszej działał.



  • Jest, ale za czorta
    nie ma jak go rozgiąć. To coś na kształt segera..

    Zrobiłeś to w końcu?

    Zobacz jak to zdemontować. Odginasz w lewo i wyciągasz tą szpilkę do dołu. U mnie wyszło bez problemów. Nie rozpinałem kuli ale pewnie by również poszło jak trzeba.



  • A gdzie tam zrobiłem. U mnie jest inny pierścień - tylko wewnątrz "przegubu kulowego" Mam jakiś inny typ...



  • A możesz dać podobne fotki do moich?


Log in to reply