Dziwny hałas podczas jazdy



  • Od dłuższego czasu mam tyrkoczący hałas w kabinie, który nasila się ze wzrostem prędkości. Początkowo myślałem, że problem leży w liczniku (mechanizm lub linka), jednak po odłączeniu licznika dalej występuje. Po pewnym czasie okazało się, że hałas ten słychać mniej przy lekkim skręcie w lewo podczas jazdy (60-110km/h), Dziś podniosłem samochód z obu stron i ruszałem kołami, żeby stwierdzić luzy poprzeczne na łożyskach. Luzów nie wyczuwam. Podejrzewam prawe łożysko w piaście. Przegub chyba nie (coś jednak lekko hałasuje podczas ręcznego obracania kołem w przód i tył), przy skręcaniu w lewo podczas jazdy hałas uspokaja się

    Moje pytanie: czy zużyte przeguby będą słyszalne także podczas jazdy na wprost i lekkich skrętach? Przy mocnym skręcaniu w obie strony na parkingu nic nie słychać, ani przy jeździe na wprost ani na wstecznym. Dawno ich nie zmieniałem i zapomniałem czy podczas jazdy na wprost słychać uszkodzone przeguby

    Natomiast łożyska w prawym kole wymieniałem w 2011, przejechały do tej pory ~81000km


  • Admin

    Witaj.
    Ciekawa sprawa: wszystkie objawy, które wypisałeś, zaobserwowałem u siebie już kilka ładnych lat i dziesiątków kkm temu. Tyle, że nie szarpałem za koło i nie wymieniałem łożysk przednich (oprócz prawego tyłu wszędzie są jeszcze fabryczne, oryginalne). Kiedyś, na wszelki wypadek, zaopatrzyłem się w komplet łożysk na przód - bo podejrzewałem, że źródłem tego terkotania jest właśnie łożysko prawe.
    Ale od długiego czasu nic się nie rozsypało, nawet więcej - czasem narastało, a czasem zanikało. Ciekawe, że od jakichś 3 lat nie słyszę już tego terkotania...
    Więc dałem sobie spokój do ewentualnego wystąpienia kolejnych objawów.


  • Moderator

    Przeguby raczej przy skręcaniu..
    Stawiam na łożyska, może skrzynia biegów?
    tarcze i klocki są ok? ja mam czasem dziwne odgłosy w prawym kole i obstawiam u siebie tarcze których grubość nie mieści się już w normach,
    nowe tarcze czekają, jednak ze względu na nie łatwy sposób wymiany czekać jeszcze będą

    ps. kiedyś o wymianie łożysk w swifcie dowiedziałem się dopiero po podłataniu tłumika



  • Przeguby raczej
    przy skręcaniu..
    Stawiam na łożyska,

    Nie wiem co o tym sądzić, przeważnie zużyte łożyska huczą Ale słychać zmianę natężenia hałasu podczas skręcania w lewo..

    może skrzynia biegów?

    Oby nie, dawno nie sprawdzałem poziomu oleju w skrzyni.. Żeby nie wykrakać, mam skrzynię biegów w zapasie

    tarcze i klocki są
    ok? ja mam czasem dziwne odgłosy w prawym kole i obstawiam u siebie tarcze których
    grubość nie mieści się już w normach,

    Tarcze i klocki raczej ok, choć na wiosnę planuje wymianę tarcz na nowe. Nie sądzę, żeby to hamulce powodowały ten hałas.

    W grę wchodzić mogą jeszcze przeguby wewnętrzne. Niestety nie mogę namierzyć, gdzie można kupić kompletną prawą półoś. Moje półosie z przegubami są jeszcze fabryczne



  • a masz jeszcze te osłonki co są na tarczach blaszane?


  • Moderator

    Tarcze i klocki
    raczej ok, choć na wiosnę planuje wymianę tarcz na nowe. Nie sądzę, żeby to hamulce
    powodowały ten hałas.

    Wymieniaj, przy okazji zmienisz łożyska i 2 elementy będziesz miał już wykluczone gdyby nie załatwiło to sprawy



  • a masz jeszcze te
    osłonki co są na tarczach blaszane?

    Mam, ale nie one powodują hałas.



  • Wymieniaj, przy
    okazji zmienisz łożyska i 2 elementy będziesz miał już wykluczone gdyby nie
    załatwiło to sprawy

    Lubię kompleksowo ogarniać naprawy, poluję właśnie na rzecz nie do zdobycia: prawą kompletną półoś.



  • podczas jazdy i przy skręcie to by się zgadzało.



  • Jesteś pewny że problem leży z przodu auta anie np. łożyska w bębnach?
    Ja raz się tak przejechałem, wtedy dałbym sobie głowę obciąć że strzelało i huczało łożysko albo przegub w przednim prawym kole ... Po wymianach obydwu elementów problem nie znikł, a okazało się że lewe tylne łożysko było zatarte.



  • Jesteś pewny że
    problem leży z przodu auta anie np. łożyska w bębnach?
    Ja raz się tak
    przejechałem, wtedy dałbym sobie głowę obciąć że strzelało i huczało łożysko albo
    przegub w przednim prawym kole ... Po wymianach obydwu elementów problem nie znikł,
    a okazało się że lewe tylne łożysko było zatarte.

    na 99% jestem pewien, że problem jest gdzieś z przodu. Tył w miarę niedawno ogarnięty.



  • na 99% jestem
    pewien, że problem jest gdzieś z przodu. Tył w miarę niedawno ogarnięty.

    To, że niedawno tył był ogarnięty nie znaczy, że łożysko nie mogło paść... Teraz sporo tandety...

    A hałas z łożyska tak się rozchodzi pod autem, że ciężko się zorientować które koło zaczyna wyć. Dopiero jak już wyje na maxa to wiadomo które.



  • Sprawdzę więc



  • Odświeżam, z podaniem rozwiązania. Winne są łożyska w lewym przednim kole. W najbliższym czasie wymiana


Log in to reply