Zanik napięcia na odcinku alternator - akumulator
-
Oczywiście pomijam tutaj fakt uznania gwarancji czy też nie, w końcu o tym nie piszemy.
Pisząc o sprawnej instalacji elektrycznej, dołączyłem tylko informacje jakie powinno być napięcie ładowania według producenta Exide. Zresztą w wielu materiałach dla elektroników przyjmuje się takie wartości napięć jako "optymalne" dla akumulatorów kwasowych. Natomiast to jakie te napięcie będzie, to już indywidualna sprawa każdego -
Oni ci nie muszą udowadniać, że masz niesprawny alternator bo to ich guzik obchodzi. Bowiem o prostu odpowiedzą na reklamację, że akusia zasiarczyłeś i koniec gwarancji. Skoro masz 13,5v ładowanie to coś jest nie tak. Normalnie jak u mnie ładowanie na światłach spadało do 13,8V to już mnie niepokoiło. Po napraie nigdzy nie spadało poniżej 14V na swiatłach.
-
problem spadku napięcia na przewodach również u mnie występuje, zastanawiam się czy nie podłączyć alternator z rozrusznikiem, od rozrusznika idzie dosyć gruby kabel a jest on używany tylko podczas rozruchu(chociaż jest w nim cały czas prąd), alternator jest przy rozruszniku więc kabel będzie krótki
-
Panowie, jak
obliczyć przekrój przewodu? Czy to się liczy tak samo jak pole koła?
Ja znalazłem u
siebie taki, co ma ok.3mm średnicy. Jeżeli to przeliczyć j.w. to pole wyniesie 7mm2.
Czy taki przewód będzie dobry do Tico? Jego długość to 140cm, ale zapewne trochę go
jeszcze skrócę.Ponawiam moje pytanie
-
tak przelica sie na mm do kwadratu. (mm2)
-
dzisiaj zamontowałem dodatkowy nowy przewód 16mm2 (taka sama grubość jak od rozrusznika), ładowanie 14,2 na włączonych światłach, wcześniej spadało do 13,2 V
PS miałem problem z znalezieniem warsztatu od zaprasowania kocówek, w końcu się znalazł od zakuwania węży hydraulicznych -
W moim Tico przy włączonych światłach, radiu i dmuchawie napięcie "ładowania" wynosi aż 13.2V! Teraz się zastanawiam, czy ten przewód co mam będzie dobry, czy może powinienem zapatrzyć się w 10mm2.
-
Wydaje mi się, że problemem w Tico głównie są kostki, konektory, które są na tym kablu.
Z biegiem czasu powstaje zły kontakt i występują niepotrzebne straty.Alternator w Tico daje chyba max 50A, natomiast czytałem na różnych forach, że przyjmuje się 10A na 1mm. Oczywiście jest to wartość pewnie uśredniona, bo trzeba wsiąść pod uwagę wiele czynników, jak długość kabla, opór wewnętrzny, z czego jest wykonany, czy jest to plecionka, jaki izolator itp itd. Oryginalny kabel jak mierzyłem suwmiarką miał średnicę coś koło 3,3mm. Ja dałem kabel o średnicy 4,5mm i jest dobrze a dwa konektory (oczka) zlutowałem z kablem pod palnikiem. Na kabel dałem dodatkową koszulkę termokurczliwą i całość wsadziłem w peszel.
Najważniejsze jest to, że nie ma po drodze zbędnych kostek i nie powstają straty przez utlenione, zaśniedziałe połączenia. -
Oryginalny kabel jak mierzyłem suwmiarką miał
średnicę coś koło 3,3mm. Ja dałem kabel o średnicy 4,5mm i jest dobrzeZmierzyłeś średnice samych drucików czy razem z izolacją?
-
Mierzyłem jakoś zaraz za konektorem sam kabel bez izolacji.
-
u mnie org. z altka miał miał 1mm średnicy, cienki jak sik pająka w porównaniu do tego co dałem :), przy okazji zamówiłem jeszcze ledy do jazdy dziennej, ciekawe czy będzie odczuwalna różnica w spalaniu, aczkolwiek chodzi mi bardziej o akumulator
-
u mnie org. z altka
miał miał 1mm średnicy, cienki jak sik pająka w porównaniu do tego co dałem :),
przy okazji zamówiłem jeszcze ledy do jazdy dziennej, ciekawe czy będzie odczuwalna
różnica w spalaniu, aczkolwiek chodzi mi bardziej o akumulatorPrzy ledach różnica w spalaniu niezauważalna, za to obciążenie alternatora odczuwalne