Pompa hamulcowa-pomiar ciśnienia
-
Czy jest możliwość
pomiaru ciśnienia na sekcjach pompy?Robił ktoś to już?Co jest potrzebne do
tego?Jakie wyniki powinniśmy otrzymać?Nie znalazłem nigdzie informacji dotyczącej ciśnienia, jakie ma dawać pompa. Natomiast regulacji podlega ustawienie popychacza serwa. Do tego celu potrzebne są 2 przyrządy specjalne - jednym przyrządem sprawdzamy położenie popychacza, a drugi przyrząd (w postaci klucza) reguluje długość samego popychacza w oparciu o pierwszy przyrząd.
Takie rzeczy robili zapewne w ASO, a ja nawet nie miałem pojęcia, że elementy te podlegają regulacji.
Jeśli chodzi o ciśnienie, warto pewnie byłoby podjechać do serwisu, który zajmuje się tylko hamulcami - może oni znają odpowiednie wartości
-
Nie robi się takich rzeczy raczej, bo jest to układ tak banalny, że drobny spadek ciśnienia z powodu nieszczelności wewnętrznych czuć na pedale (powoli leci w podłogę- zakładam, że reszta układu ok). Wciśnij mocno pedał hamulca i trzymaj minutę, jak wyraźnie nie zanurkuje w dół przez ten czas, to możesz założyć, że pompa jest w porządku.
-
Nie robi się takich
rzeczy raczej, bo jest to układ tak banalny, że drobny spadek ciśnienia z powodu
nieszczelności wewnętrznych czuć na pedale (powoli leci w podłogę- zakładam, że
reszta układu ok). Wciśnij mocno pedał hamulca i trzymaj minutę, jak wyraźnie nie
zanurkuje w dół przez ten czas, to możesz założyć, że pompa jest w porządku.To nie u mnie jest problem. Poza tym o regulacji serwa wiem z pewnego źródła. Inna sprawa, że nie pamiętam, żeby w tico taka regulacja była możliwa i muszę uzyskać potwierdzenie (nie mam serwa, do którego mógłbym zajrzeć i się upewnić).
-
Tak, wiem, że nie Ty zadałeś pytanie, czasem nie ogarniam cytatów/odpowiedzi na tym forum Co do regulacji serwa, wszystko rozchodzi się o to, żeby pedał nie był przystawiony tj żeby był luz pomiędzy popychaczem pedału hamulca a serwem. Luz nie może też być za duży (średnio do 2-5mm jest spoko). No ale tak sobie rozmawiamy, ale nie znamy kontekstu, dlaczego autor chce dokonać w/w pomiaru
-
Tak, wiem, że nie
Ty zadałeś pytanie, czasem nie ogarniam cytatów/odpowiedzi na tym forum Co do
regulacji serwa, wszystko rozchodzi się o to, żeby pedał nie był przystawiony tj
żeby był luz pomiędzy popychaczem pedału hamulca a serwem. Luz nie może też być za
duży (średnio do 2-5mm jest spoko). No ale tak sobie rozmawiamy, ale nie znamy
kontekstu, dlaczego autor chce dokonać w/w pomiaruRacja. W przypadku tico niski pedał hamulca to w większości przypadków wina złej regulacji tylnych hamulców (oczywiście biorąc pod uwagę dobry stan klocków, tarcz i szczęk z bębnami).
Jednak nie daje mi spokoju możliwość regulacji wysokości pedału hamulca
Podejrzewam, że autor wątku chce sprawdzić, w jakim stanie jest jego pompa hamulcowa
-
Po prostu chciałem sprawdzić stan pompy.Przypuszczam,że jedna sekcja padła(tylne hamulce).
W Tico przód to jedna sekcja,a tylna to druga.
Nie jest to też raczej problem z samoregulatorami,bo ręczny bierze bdb.
Drugą rzeczą,którą biorę pod uwagę to korektor hamowania(zdusza za bardzo lub całkiem tylne hamulce).
W najbliższym czasie sprawdzę czy nie ma wycieków(nie zaobserwowałem ubywania płynu).
Spróbuje też odpowietrzyć układ.
Dlatego też to pytanie o pomiar ciśnienia.Wyjaśniło by mi to gdzie jest problem.
Z powodu 244kkm na blacie IMO to pompka kapituluje -
Co by było potrzebne. Na pewno jakiś w miarę uniwersalny, z szerokim zakresem manometr, plus przejściówką aby móc wkręcić wężyk od hamulców. Jeśli wartości nie będziesz miał to hm nic innego jak poprosić jakiegoś kolegę który ma w 100% sprawny układ i od niego zerżnąć wartości no ale wcześniej musisz ubezpieczyć w ten sprzęcik.
-
Jak zaciągniesz ręczny na max i pedał dalej leci, to faktycznie możesz zakręcić się w okolicach pompy. Cena pompy do tico jest taka a nie inna, przyrządów na jeden pomiar nie pyli się kupować, z resztą jak żyję, to nie słyszałem o pomiarze ciśnienia pompy hamulcowej.
-
Ja też mam problem w swoim Tico z tylnymi hamulcami. Samochód z prędkości ok. 60km/h jest ciężko szybko zatrzymać, za to przód bardzo łatwo zablokować. Jak się ociepli będę szukał przyczyny
-
Moglibyście sprawdzić jakie macie oznaczenia na pompie?
U siebie sprawdzałem i mam :
-19
-24
-nr seryjny chyba -
Odpowiem sobie sam,bo zdemontowałem pompę i pomierzyłem tłoczki.
Oznaczenie średnicy tłoczków jest odlane na przodzie pompy od dołu.
U mnie jest to 19mm
Regenerował ktoś już pompę hamulcową? -
Regenerował ktoś
już pompę hamulcową?Ja swego czasu przymierzałem się do tego. Nawet kupiłem kilka lat temu zestaw naprawczy (zespół tłoków). Jednak wtedy nie wiedziałem, jak rozebrać pompę. Ponadto ponoć występuje kilka jej rodzajów, nie wiem czym się mogą różnić
-
Ja swego czasu
przymierzałem się do tego. Nawet kupiłem kilka lat temu zestaw naprawczy (zespół
tłoków). Jednak wtedy nie wiedziałem, jak rozebrać pompę. Ponadto ponoć występuje
kilka jej rodzajów, nie wiem czym się mogą różnićWystępują dwa rodzaje 19mm i 22mm chyba
Jeden sprzedawca zapewniał mnie,że na PL występowały tylko 19mm.
Masz zdjęcia swojej pompy?U mnie to tak wyglada:
-
Występują dwa
rodzaje 19mm i 22mm chyba
Jeden sprzedawca
zapewniał mnie,że na PL występowały tylko 19mm.
Masz zdjęcia swojej
pompy?Nie mam zdjęć, może niedługo uda się zrobić jedno zdjęcie (chodzi o nr od spodu). Co się dzieje, że zająłeś się pompą?
-
Wg katalogu części pompa występowała w wersjach 51100-70B20-000 (5 cali, do 1994-01-03), 51100A70B30-000 (6 cali, większość krajów z Polską, od 1993-05-12) i 51100A70B40-000 (6 cali, pozostałe kraje). Zespół tłoków dla tych pomp ma oznaczenie odpowiednio 51190-70B20-000, 51190-70B30-000 i 51190-70B40-000.
-
Nie mam zdjęć, może
niedługo uda się zrobić jedno zdjęcie (chodzi o nr od spodu). Co się dzieje, że
zająłeś się pompą?-płyn cofał się z tłoczków tylnych za bardzo
-bardzo słabe cisnienie lub brak ciśnienia na tyle -
-płyn cofał się z
tłoczków tylnych za bardzoJak to zaobserwowałeś?
-bardzo słabe
cisnienie lub brak ciśnienia na tyleCzyli siła hamowania niewielka, pomimo prawidłowej regulacji tylnych hamulców (samoregulacja)?
-
Jak to
zaobserwowałeś?Nowe tłoczki po puszczeniu hamulców cofały się dalej niż były ściskane przez szczeki.
Czyli siła
hamowania niewielka, pomimo prawidłowej regulacji tylnych hamulców (samoregulacja)?Tył nie hamował,no chyba że się wcisnęło szybko kilkanaście razy pedał hamulca.
Samoregulację poznasz po tym,że jest dobrze wykonana zaciągając ręczny.Jeśli bierze dobrze po paru ząbkach to jest dobrze ustawiony.