Ustawianie zbieżności - geometria Katowice
-
Puki co znalazłem
stacje diagnostyczną Lambda - 80złTa cena to za przód i tył czy tylko przód?
-
Ta cena to za przód
i tył czy tylko przód?Za ustawienie przodu. Zresztą w Tico chyba nie ma co ustawiać z tyłu?
-
To drogawo.
U mnie za 70 zł masz komputerowe ustawiane zbieżności, a za 50 zł normalnie. -
To drogawo.
Też tak mi się wydaje dlatego szukam czegoś tańszego w mojej okolicy...
-
80 to pojechali zwłaszcza biorąc pod uwagę ilość rzeczy jaką się w tico reguluje żeby zbieżność ustawić.
Za 60 pln ustawiają na stacji diagnostycznej obok mnie, także uważam że więcej za to dawać nie wypada bo za 5 minut pracy tyle kasować to nieludzkie. -
A nie lepiej ustawić sobie je samemu bo to nie trudna sprawa a zostaje kaska w kieszeni. Wystarczy zrobić sobie przyrząd z kawałka drutu czy rurki.Nauczysz sie i na przyszłość zrobisz sobie to w innym aucie. Tak ja sobie robiłem bo widziałem jak to robią w stacji obsługi gdzie trwało to 5min a skasowali gościa 70zł.
-
Puki co znalazłem
stacje diagnostyczną Lambda - 80złDrogo jakoś. Mój mechanik bierze za to 40, może teraz 50 zł.
Patrzyłeś tutaj: KLIK ? To polecane warsztaty (znaczy robią dobrze), telefon w łapkę i dzwoń z pytaniem. -
Mógłbyś rozwinąć troszkę temat twojego "przyrządu" do zbieżność??
Pewnie było gdzieś na forum ale nie mogę znaleźć, planuje za niedługo wymienić końcówki i wahacz co za tym idzie też zbieżność zrobić i chętnie bym porównał efekty samodzielnego ustawienia za pomocą garażowego "przyrządu" z ustawieniem w warsztacie. -
Przyrząd to raczej za duże słowo. Po prostu bierzesz robisz coś by można było zmierzyć odległości miedzy felgami. Ale z jednej strony musi być regulowany by móc dostosować szerokość do rozmiarów auta.
U mnie to zwykła rurka od wody jakaś ponad metrowa a z dwóch stron wygięte druty 6mm tak by można było latwo podejść pod autem. jeden drut nie jest przyspawany na stałe do rurki ale na śrubkę by można było regulować. Coś w tym stylu\_______________/
Można zrobić i prościej. -
no chyba powoli łapę... to wytłumacz mi jeszcze jak to ma działać??
ja myślałem nad zmierzeniem metrówką odległość między kołami na wysokości środka osi i na podstawie pomiaru od przodu i tyłu opony przedniej regulować różnice -
A nie lepiej
ustawić sobie je samemu bo to nie trudna sprawa a zostaje kaska w kieszeni.
Wystarczy zrobić sobie przyrząd z kawałka drutu czy rurki.Nauczysz sie i na
przyszłość zrobisz sobie to w innym aucie. Tak ja sobie robiłem bo widziałem jak to
robią w stacji obsługi gdzie trwało to 5min a skasowali gościa 70zł.Mój ojciec taki fajny przyrząd opracował. Szwagier się trochę śmiał, ale sprawdza się znakomicie - już w 4 autach ustawialiśmy zbieżność tym przymiarem i opon nie tnie
A na niedawnym przeglądzie mojego Swifta zbieżność przednich kół (ustawiałem ojca przyrządem) wyszła idealnie
-
Przyrząd to raczej
za duże słowo. Po prostu bierzesz robisz coś by można było zmierzyć odległości
miedzy felgami. Ale z jednej strony musi być regulowany by móc dostosować szerokość
do rozmiarów auta.
U mnie to zwykła
rurka od wody jakaś ponad metrowa a z dwóch stron wygięte druty 6mm tak by można
było latwo podejść pod autem. jeden drut nie jest przyspawany na stałe do rurki ale
na śrubkę by można było regulować. Coś w tym stylu\_______________/
Można zrobić i
prościej.U mojego ojca jest taki pręt stalowy z przyspawanymi nakrętkami, w które wkręcone są zatemperowane śruby - tym reguluje się długość przyrządu. Sprawdzasz zbieżność z przodu i z tyłu felgi, regulujesz ewentualne różnice i po robocie - 50 zł zostaje w kieszeni
Ktoś powie - dwudziesty pierwszy wiek mamy i takim badziewiem zbieżność ustawiać - ale lepiej samemu zrobić takim prostym przymiarem, niż trafić na "mechanika", ktory ustawia zbieżność młotkiem (widziałem na własne oczy jak nowiutkie Tico mojego ojca tak zostało potraktowane w ASO przy ul. Kotsisa w Warszawie - ASO przyfabryczne )
-
no chyba powoli
łapę... to wytłumacz mi jeszcze jak to ma działać??
ja myślałem nad
zmierzeniem metrówką odległość między kołami na wysokości środka osi i na podstawie
pomiaru od przodu i tyłu opony przedniej regulować różniceMusi być sztywny pręt, bo metrówka zawsze się trochę odkształci, a tu musi być dokładność co do milimetra
-
Drogo jakoś. Mój
mechanik bierze za to 40, może teraz 50 złU mnie niestety tak tanio nie ma...
Dlatego chyba będę robił to sam. Idzie wiosna to będzie można znowu coś podłubać przy samochodzie. Zmierzę zbieżność przed wymianą wahacza i potem po wymianie pseudo przyrządem, który właśnie skończyłem robić (zdjęcia niżej). Muszę tylko sprawdzić ten przyrząd w akcji bo nie wiem czy czasem kątowniki nie będą za niskie -
Witam
Prawdopodobnie
czeka mnie wymiana wahacza w swoim Tico.
W związku z tym po
wymianie należało by ustawić zbieżność.
Polecacie jakieś
warsztaty w woj. śląskim (najlepiej Katowice bądź okolica), gdzie można sprawdzić i
ustawić zbieżność tanio i solidnie ?
Puki co znalazłem
stacje diagnostyczną Lambda - 80złGeometrię zrobią dobrze i tanio (za 70 zł, a z rabatem - 60 zł ) ludzie z warsztatu, który mieści się przy Kłodnickiej 44 w Katowicach. Oprócz zbieżności, można też u nich zlecić przegląd kilmy i jej wyczyszczenie Zostawiam namiar na stronę: http://zbieznosckol.pl